logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rynek reklamy w mediach – marzec 2025

   07.05.2025, przeczytano 345 razy
ilustracjastrzałka

W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” – wynika z danych gemiusAdReal za marzec 2025. Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w marcu 2025 w internecie, telewizji oraz radiu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-reklamy-w-mediach-%E2%80%93-marzec-2025,408682,artykul.html

RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ

W marcu 2025 odnotowaliśmy 88 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3077 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,3% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,8 sekundy (9,6 sekund dla kreacji typu display i 6,6 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w marcu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 44%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,7% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,9%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (35,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w marcu wyniósł 40,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,30 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,7%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (9,95 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 11,3% oraz Automotive (5,6 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,3%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w marcu 2025 została marka Media Expert, która wygenerowała 4 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,6% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Temu z 3,9 mld kontaktów i 79,7% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,2 mld kontaktów i zasięg na poziomie 80,2%).

Ranking TOP 10 marek zamyka tvn24.pl z 0,8 mld kontaktów reklamowych.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w marcu 2025 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,5%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 3% udziału, natomiast podium zamyka Temu (2,4% udziału).

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

ilustracjastrzałka

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ

W marcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,1 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży 20,8%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,7 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (13,8 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,3% oraz 90,9% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Trade” (12,6 mld kontaktów reklamowych, SoV – 18,7% i zasięg – 90,7%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w marcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,7% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Kaufland (1,2 mld kontaktów reklamowych i 82,9% zasięgu), natomiast na trzecim – Rossmann (1 mld kontaktów i 80,2% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,6 mld kontaktów reklamowych i 77,3% zasięgu w populacji 7-75.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,4% - a na drugim Kaufland, z udziałem na poziomie 1,7%. Trzecie miejsce należało do Rossmann z udziałem 1,6%.

ilustracjastrzałka

RYNEK REKLAMY RADIOWEJ

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w marcu była branża „Trade” (10,5 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,75 mld kontaktów) oraz „Automotive” (3,7 mld kontaktów reklamowych).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w marcu 2025 była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,6 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,9% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,1 mld kontaktów reklamowych, 87% zasięgu), na trzecim – oponeo.pl (0,9 mld kontaktów, 84,9% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,3 mld kontaktów i 81,3% zasięgu).

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w marcu marka Media Expert (12,1%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,5%) oraz oponeo.pl (2,8%).

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

Dodatkowe informacje:

Zapraszamy do zapoznania się również z interaktywną wersją raportu, podsumowującego aktywność reklamową marek w styczniu:
​​​​​​​https://gemius.com/pl/podsumowanie-miesiaca-rynku-reklamy-2025/

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediapanel za kwiecień 2025 - Internet
Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz aplikacji. Prezentujemy również zestawienie audytowanych playerów audio i wideo – ich wyniki pokazujemy w agregacji do grup mediowych, biorących udział w badaniu.
Mediapanel za kwiecień 2025 - zestawienie tematyczne i funkcjonalne
Prezentujemy zestawienia TOP 10 brandów z wybranych kategorii tematycznych i funkcjonalnych badania Mediapanel. Rankingi utworzone zostały wg łącznego zasięgu serwisów www i aplikacji mobilnych poszczególnych brandów. Wskaźnik "użytkownicy" (real users) oznacza liczbę osób odwiedzających daną stronę lub aplikację, nie zaś liczbę aktywnych użytkowników platform / serwisów...
TVP, TVN24 i Polsat News zorganizują debatę przed II turą wyborów prezydenckich
Telewizja Polska wspólnie z TVN24 i Polsat News – jeśli dojdzie do II tury wyborów na urząd prezydenta RP – zorganizuje debatę prezydencką z udziałem dwóch kandydatów, którzy spotkają się w II turze wyborów w dniu 1 czerwca 2025 roku. Debata odbędzie się w środę, 21 maja o godz. 20:00 w siedzibie Telewizji Polskiej przy ul. Woronicza 17.
Ponad 2,5 miliona widzów debaty prezydenckiej w TVP
Debata prezydencka Telewizji Polskiej z 12 maja 2025 roku – ostatnia przed wyborami prezydenta RP zaplanowanymi na 18 maja br. – okazała się najchętniej oglądanym wydarzeniem tego typu ze wszystkich debat transmitowanych przez polskie media w tym roku. W TVP1, TVP Info i TVP Polonia zgromadziła ona 2,53 mln widzów, co przełożyło się na łączny udział w paśmie na...
Filmy nagrodzone w Cannes w Klubie Konesera w Polsat Box Go
Kino artystyczne to prawdziwa skarbnica różnorodnych i inspirujących filmów. W Polsat Box Go w Klubie Konesera dostępne są starannie wyselekcjonowane produkcje z całego świata – obrazy, które zdobyły uznanie krytyków i widzów na całym świecie. Wśród nich znajduje się kilkadziesiąt tytułów nagrodzonych i docenionych na Festiwalu Filmowym w Cannes, m.in.: „Dziewczyna z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764