logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek reklamy w mediach – październik 2024

   01.12.2024, przeczytano 454 razy
ilustracjastrzałka

W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” – wynika z danych gemiusAdReal za październik 2024.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-reklamy-w-mediach-%E2%80%93-pazdziernik-2024,406681,artykul.html

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w październiku 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.

RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ

W październiku 2024 odnotowaliśmy 87,16 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3071 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,87% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,23 sekundy (10 sekund dla kreacji typu display i 7,06 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w październiku (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,41%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,51% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,89%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (36,41 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w październiku wyniósł 41,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,74 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,20%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8% oraz Leisure Time (5,15 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,9%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w październiku 2024 została marka Temu, która wygenerowała 3,81 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,53% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,53 mld kontaktów i 80,82% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,97 mld kontaktów i zasięg na poziomie 81,39%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Aliexpress, który odnotował 0,69 mld kontaktów reklamowych.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w październiku 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,77%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 4,04% udziału, natomiast podium zamyka Ceneo (3,51% udziału).

ilustracjastrzałka

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ

W październiku w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,50% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w październiku wyniósł dla tej branży 22,3%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,89 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (12 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,6% oraz 91,13% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Trade” (11,98 mld kontaktów reklamowych, SoV – 18,6% i zasięg – 91,47%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w październiku była marka Lidl. Wygenerowała ona 2,14 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,87% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Carrefour (1,12 mld kontaktów reklamowych i 79,90% zasięgu), natomiast na trzecim – Media Expert (0,96 mld kontaktów i 82,18% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Żabka z 0,54 mld kontaktów reklamowych i 78,21% zasięgu w populacji 7-75.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,90% - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 1,81%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,45%.

ilustracjastrzałka

RYNEK REKLAMY RADIOWEJ

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w październiku była branża „Trade” (12,18 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,12 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,86 mld kontaktów reklamowych).

ilustracjastrzałka

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w październiku była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,87 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,87% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,53 mld kontaktów reklamowych, 84,92% zasięgu), a na trzecim – Lidl (0,89 mld kontaktów, 84,01% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Agata Meble (0,33 mld kontaktów i 80,41% zasięgu).

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w październiku marka Media Expert (11,61%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (6,42%) oraz Lidl (2,24%).

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Z okazji Dnia Babci i Dziadka Ministerstwo Cyfryzacji rusza z kampanią, która łączy pokolenia. We współpracy z RMF FM zaprasza do udziału w konkursie, w którym słuchacze mogą podzielić się historiami z ich dziadkami i babciami w roli głównej. Najciekawsze opowieści zostaną nagrodzone, a ich autorzy będą mieli okazję podzielić się nimi na antenie...
Aktor John David Washington w kampanii Tom Ford
Aktor John David Washington weźmie udział w nowej kampanii promującej kultowy zapach Bois Pacifique marki TOM FORD, będącej wyrazem witalności i swobody wyrażenia siebie bez jakichkolwiek obaw.
Żabka wchodzi w retail media. Uruchamia Żabka Ads
Żabka Ads – Shopper-Driven Media to nowe narzędzie pozwalające reklamodawcom na skuteczne docieranie do milionów odbiorców, codziennie dokonujących zakupów w sklepach Żabka. Dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze cyfrowych nośników, których jest już ponad 1500, klienci na ekranach będą mogli zobaczyć już nie tylko oferty produktowe, ale...
Dentsu CEE Summit 2025 – „Return on Impact”
W dniach 15-16 stycznia 2025 roku, w historycznej przestrzeni Fabryki Norblina, odbył się największy event dentsu w tej części świata, podczas którego spotkali się cenieni eksperci, klienci i partnerzy dentsu tworząc przestrzeń do dyskusji, nowych pomysłów, wspierania innowacji i odkrywanie przyszłych możliwości wspólnego rozwoju. Dla dentsu CEE to był też...
Grupa RW przejmuje nośniki DOOH od firmy M3 w Krakowie i Rzeszowie
Grupa RW dynamicznie buduje swoją ofertę cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej. Firma właśnie przejęła 10 lokalizacji i 21 ekranów DOOH w Krakowie i Rzeszowie, które dotychczas należały do firmy M3 Reklama. Dzięki temu Grupa RW umacnia swoją obecność na rynku reklamy zewnętrznej oraz stawia kolejny krok w rozwoju ogólnopolskiej sieci DOOH,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764