logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek reklamy w mediach – styczeń 2024

   27.02.2024, przeczytano 630 razy
ilustracjastrzałka

W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal za styczeń 2024.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-reklamy-w-mediach-%E2%80%93-styczen-2024,403252,artykul.html

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w styczniu 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.

Rynek reklamy internetowej

W styczniu 2024 odnotowaliśmy 87,03 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3035 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,59% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,67 sekundy (10,17 sekundy dla kreacji typu display i 7,58 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,0%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 57,66% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 47,59%, a dla reklam tekstowych zaledwie 27,49%

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (34,45 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w styczniu wyniósł 39,59%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,13 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji -  52,27%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7,97 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,16% oraz Leisure Time (6,50 mld kontaktów reklamowych i SoV – 7,47%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w styczniu 2024 po raz pierwszy została marka Temu, która wygenerowała 4,05 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,35% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Ceneo.pl z 3,3 mld kontaktów i 77,81% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do MediaExpert (3 mld kontaktów i zasięg na poziomie 81,27%).

Ranking TOP 10 marek zamyka marka erli.pl, która odnotowała 0,61 mld kontaktów reklamowych.

ilustracjastrzałka 

Wydatki na reklamę online 

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych w styczniu 2024 znalazła się marka Ceneo.pl - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 6,61%. Na drugim miejscu uplasowała się marka MediaExpert z 4,64% udziału, natomiast podium zamyka Temu (2,43% udziału).

ilustracjastrzałka

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

Rynek reklamy telewizyjnej

W styczniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona ponad 27,9 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,37% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w styczniu wyniósł dla tej branży 39,9%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 22,06 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (9,8 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 14% oraz 91,15% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Trade (7,9 mld kontaktów reklamowych, SoV – 11,2% i zasięg – 91,15%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w styczniu była marka Media Expert. Wygenerowała ona 1,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,63% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się Biedronka (1,3 mld kontaktów reklamowych i 86,51% zasięgu), natomiast na trzecim – Lidl (1,2 mld kontaktów i 85,41% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Rossmann z 0,44 mld kontaktów reklamowych i 79,75% zasięgu w populacji 7-75. 

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Biedronka – jej udział w wydatkach wyniósł 2,17% - a na drugim Lidl, z udziałem na poziomie 2,11%. Trzecie miejsce należało do Media Expert z udziałem 1,77%.

ilustracjastrzałka

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w styczniu była branża „Trade” (7,7 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (4,89 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,67 mld kontaktów reklamowych).

ilustracjastrzałka

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w styczniu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,14 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,25% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (1,26 mld kontaktów reklamowych, 80,44% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,5 mld kontaktów, 75,98% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Żabka (0,22 mld kontaktów i 65,69% zasięgu).

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w styczniu marka Media Expert (12,77%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (7,08%) oraz Lidl (2,48%).

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Doda, zespół The Kolors i dziennikarze RMF FM w kampanii wizerunkowej
Wystartowała kampania wizerunkowa radia RMF FM pod hasłem „Fajne radio RMF”. Jej twarzami została Doda, członkowie zespołu The Kolors oraz prezenterzy stacji. Częścią akcji jest też konkurs antenowy oraz event, w ramach którego RMF FM odwiedzi polskie miasta i miasteczka.
Zmiany w dziale sprzedaży „Wyborczej”
W kwietniu br. nastąpiły zmiany w zespole zajmującym się sprzedażą reklam w mediach marki „Wyborcza”. Mateusz Gros objął stanowisko kierownika ds. sprzedaży agencyjnej w „Wyborczej” i Wyborcza.pl, a Wioletta Napurka – dyrektorki sprzedaży w regionie Warszawa.  
Dzień Patronów w Radiu Nowy Świat
16 kwietnia, w Dniu Patronów, ramówka radia zostanie zmieniona. Oprócz stałych, wtorkowych pozycji pojawią się inne, lubiane przez Patronów audycje. A wieczorem o godzinie 19.00 creme de la creme, czyli koncert WAGLEWSKI FISZ EMADE w koncert holu z udziałem Patronów.
Bankier.pl otrzymał nagrodę Media Rynku 2023
Portal Bankier.pl otrzymał nagrodę MEDIA RYNKU 2023 podczas jubileuszowej, 10 edycji gali Invest Cuffs towarzyszącej największej w Europie konferencji gromadzącej przedstawicieli świata inwestorów. W głosowaniu, w którym wzięło udział ponad 138 tysięcy osób, Bankier.pl pokonał inne nominowane w tej kategorii redakcje:...
Media relations - PR-owcy a dziennikarze
Dziennikarze otrzymują dziennie średnio kilkadziesiąt informacji prasowych od działów PR lub agencji PR-owych, z czego udaje się im przeczytać od 10 do 30 proc. O tym, czy informacja prasowa będzie wykorzystana przez dziennikarza decyduje najczęściej tytuł, treść maila oraz nadawca wiadomości. Jak wynika z raportu „Media relations. Status związku – to skomplikowane”...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764