logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Rynek tradycyjnych eventów nie zniknie

  PR 15.09.2022, przeczytano 810 razy

Specyfika branży ze względu na zróżnicowane zapotrzebowanie klientów sprawia, że każdy może znaleźć swój fragment rynku, na którym się realizuje. Niektórzy klienci oczekiwać będą specjalistycznych usług, takich jak telewizyjne eventy online, które wymagają odpowiednich narzędzi i know-how. Jednak zdaniem Marka Jankowskiego z Platige Image nadal jest spora przestrzeń na realizację tradycyjnych eventów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-tradycyjnych-eventow-nie-zniknie,397206,artykul.html

Według różnych szacunków branża eventowa przed pandemią rosła w średnim tempie od 15 do 16 proc. W momencie, w którym tradycyjne wydarzenia nie mogły odbywać się zgodnie z planem, a jednocześnie cele komunikacyjne klientów pozostały niezmienione, trzeba było znaleźć kreatywne rozwiązanie. Był to impuls, który pozwolił sektorowi eventów online rozwinąć skrzydła.

- Stworzenie nowych narzędzi pozwoliło na dotarcie do znacznie szerszego grona odbiorców — mówimy tu o transmisji online, dzięki której liczba uczestników mogła wzrosnąć z 200 np. do 2000. Eventy online stworzyły także nowe możliwości komunikacji i promocji marek – mówi Agnieszka Wójcik, Senior Producer w Platige Image. - Jednocześnie nowe sposoby komunikacji z odbiorcą wymusiło podniesienie jakości oraz sposobu prezentacji treści. - Dlatego w Platigu w ostatnim czasie również sięgnęliśmy po narzędzia stosowane od lat w broadcascie i rozszerzyliśmy swoją ofertę o produkty online – mówi Marek Jankowski Head of Event&Broadcast production w Platige Image.

Jednak zdaniem Marka Jankowskiego silnym filarem działu Events nadal są właśnie wydarzenia stacjonarne. Konferencje i debaty dla instytucji publicznych czy prywatnych, w których uczestniczą goście najwyższej rangi to specyficzne wydarzenia, których nie da się w najbliższym czasie szybko zastąpić inną formą. Jest to specyficzna i wymagająca nisza, której przykładem jest PISM Strategic Ark – wydarzenie, w którego trakcie zespół Marka Jankowskiego współpracował z organizacjami i przedstawicielami rządu.

Wcześniej w 2016 roku Platige Broadcast przygotowało szczegółową koncepcję i scenariusz oprawy scenicznej Warsaw Summit Experts’ Forum – konferencji specjalistów z dziedziny spraw międzynarodowych, towarzyszącej szczytowi NATO w Warszawie. W przypadku tego typu wydarzeń bardzo istotny jest element bezpośrednich spotkań oraz ich medialny charakter, czyli obecność m.in. kamer telewizyjnych i dziennikarzy. Tego aspektu nie da się zastąpić w stu procentach przez eventy online.

Osobną kategorię stanowią wydarzenia, które pozwalają bezpośrednio obcować z produktem. Często takie projekty realizowane są w atrakcyjnych miejscach, a do udziału w spotkaniach zaangażowani są celebryci oraz ambasadorzy marki. Takim przedsięwzięciem był premierowy pokaz mappingu zrealizowanego przez Platige Events na inaugurację berlińskiego Festiwalu Świateł. W imprezie otwarcia wzięły udział znane osobistości, m.in. amerykańska aktorka Julianne Moore, twarz marki Triumph, będącego sponsorem wydarzenia. Trudno sobie wyobrazić, że całe wydarzenie prezentujemy w formacie online. Przykładem mogą być eventy sportowe, takie jak ceremonie otwarcia organizowane dla UEFA podczas finałów lig mistrzów piłki nożnej czy także podczas turnieju AUDI CUP 2017 w Monachium. Ich założeniem był bezpośredni kontakt z widzem na stadionie podczas krótkiego, ale skomplikowanego i niezwykle dynamicznego show. Platige Image, od 2014 roku, wyprodukował ponad 11 ceremonii otwarcia i innych projektów dla UEFA.

Istnieje oczywiście osobna kategoria wydarzeń, które można realizować zdalnie, bez potrzeby angażowania widzów. Broadcast, korzystając ze swojego zaplecza technologicznego, obsługuje również stacje telewizyjne – do tej pory zrealizował m.in. elementy grafik 3D w technologii Augmented Reality prezentowanych podczas ceremonii otwarcia oraz zamknięcia UEFA EURO 2020, które oglądały miliony widzów na całym świecie. Obecnie firma realizuje oprawy graficzne wykorzystywane m.in. w telewizji Polsat Sport przy transmisji meczów piłkarskich UEFA, rozgrywek tenisowych oraz gali UFC. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu technologii jak np. Unreal Engine, 3D modeling, virtual studio czy wcześniej wspomnianej już technologii Augmented Reality. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych eventów, realizacja dużych wydarzeń on-line również wymaga odpowiednio doświadczonego zespołu i pokaźnego portfolio, które przekłada się na doświadczenie w wykonaniu projektu od A do Z. Jak się okazuje, takie realizacje wcale nie są tak prostym zleceniem, jak mogłoby się wydawać. Samo zaplecze technologiczne bez doświadczonego teamu często okazuje się niewystarczające.

W przypadku Platige Image, działającego na rynku od ponad 25. lat mówimy tutaj o dziesiątkach przeprowadzonych eventów i ceremonii. Wprawdzie studio jest kojarzone głównie z animacją, jednak w portfolio Platige znajduje się wiele prestiżowych wydarzeń, takich jak międzynarodowe targi EXPO 2010 w Szanghaju oraz polski pawilon na EXPO MEDIOLAN 2015. Z okazji największych światowych targów turystycznych Platige Image przygotował również kampanię promującą Polskę na ITB w Berlinie. Pod hasłem Move Your Imagination zaprezentowano nasz kraj, jako miejsce pełne pomysłów, świeżości i inspiracji.

- Wyróżnikiem Platige Image jest wykorzystanie specyfiki rynku, który jest bardzo zróżnicowany. To pozwala nam odpowiadać na potrzeby klientów mających do wykorzystania różne budżety. Często są to niestandardowe projekty z udziałem VIP-ów i celebrytów. Oznacza to bardzo wysoko postawioną poprzeczkę, jeżeli chodzi o realizację. W Platige mamy to szczęście, że jesteśmy częścią dużego, uznanego studia, które posiada bardzo doświadczony zespół specjalistów. Dzięki temu możemy realizować zlecenia na wielu płaszczyznach. Nie bez znaczenia są oczywiście indywidualne umiejętności oraz doświadczenie poszczególnych osób, zaangażowanych w projekty. – podsumowuje Marek Jankowski Head of Event&Broadcast production w Platige Image.

Źródło: Platige Image S.A.

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
W branży marketingowej czuć powiew optymizmu
Niedawne badanie przeprowadzone już po raz piąty przez Chartered Institute of Marketing Officers (CIMO) uwidoczniło kluczowe tendencje w branży marketingowej, rzucając światło na zmieniające się dynamiki rynkowe. W ramach najnowszej edycji raportu, wykazano, że wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wzrósł do najwyższego poziomu od początku 2022 roku, osiągając wartość 53,62, co...
Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry
Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł...
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w...
Problemy z AI. Czy prawo powstrzyma „bunt maszyn”?
Prawne problemy ze sztuczną inteligencją narastają wraz z dynamicznym rozwojem technologii AI. System regulacyjny nie nadąża nie tylko za tworzeniem prawa wyznaczającego granice dla nowej technologii, ale też złożonością procesu tworzenia algorytmów, które często są utajnione. Obecne regulacje nie są adekwatne, co prowadzi do skrajnie różnych rozstrzygnięć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764