W toku swoich posiedzeń Zespoły Orzekające Komisji Etyki Rady Reklamy ustaliły liczne przypadki greenwashing’u dokonywanego poprzez stosowanie szczególnego rodzaju nazewnictwa w przekazach reklamowych. Reklamodawcy dosyć często decydują się na posługiwanie w sposób dalece dowolny takimi określeniami jak „ekologiczny”, „przyjazny środowisku” czy też po prostu „eko”. Jakkolwiek Komisja Etyki Rady Reklamy zdaje sobie sprawę z faktu braku jednoznacznej definicji pojęcia „ekologiczności”, jednocześnie uważa za istotne zwrócenie uwagi na fakt nadużywania tego rodzaju określeń.
21.02.2022 | przeczytano: 259 razyCo za dużo, to niezdrowo: spoty promujące nowego Citroen DS4 zostały wycofane z brytyjskich stacji telewizyjnych po alarmujących doniesieniach o atakach epilepsji, jakich pod wpływem agresywnej reklamy doświadczali niektórzy telewidzowie.
21.01.2012 | przeczytano: 2676 razyThe Advertising Standards Authority, brytyjski odpowiednik Rady Etyki Mediów, udzielił ostrzeżenia firmie Sony i zmusił do usunięcia z internetu kontrowersyjnej reklamy PS3.
23.08.2007 | przeczytano: 1767 razy (komentarzy: 2)1 | ||
Strona 1/1 (artykułów: 3) |