logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cambridge Analytica: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 26

Facebook zdążył przywyknąć do płacenia grzywien za naruszenie danych osobowych swoich użytkowników. Kolejna kara, tym razem nałożona przez Kanadyjskie Biuro ds. Konkurencji, wynosi 6,5 mln dolarów.

25.05.2020 | przeczytano: 189 razy
Debata: Władza algorytmów - jakie informacje udostępniamy klikając „lubię to!”

Algorytmy tworzące nasze portrety psychologiczne pozwalają firmom w globalnym zakresie poznać nasze upodobania i wpływać na podejmowane decyzje. I choć formalnie sami zgadzamy się na wykorzystywanie naszych danych, nie jesteśmy świadomi tego, kto i do czego je wykorzystuje.

22.12.2019 | przeczytano: 362 razy (komentarzy: 4)
Dezinformacja w internecie nasila się przed wyborami

Dezinformacja stała się problemem na tyle poważnym, że może wpływać na funkcjonowanie państw i rządów oraz destabilizować sytuację polityczną – wynika z najnowszego raportu NASK. Jego publikacji towarzyszył okrągły stół, do którego zaproszono m.in. przedstawicieli Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, MON, BBN i Rządowego Centrum Bezpieczeństwa. To istotne o tyle, że dezinformacja w internecie nasila się zwłaszcza przed wyborami, a w ocenie Komisji Europejskiej ostatnie lata pokazały już, że kampanie dezinformacyjne miały wpływ na wybory i referenda przeprowadzane w krajach UE. – Trzeba wypracować systemowe mechanizmy reagowania na to zjawisko – podkreśla wicedyrektor NASK Krzysztof Silicki.

30.09.2019 | przeczytano: 351 razy (komentarzy: 45)
Kto cię namierzył: Kampania badająca reklamę polityczną na Facebooku

Wraz ze startem kampanii wyborczej ruszyła kampania fundacji Panoptykon i ePaństwo „Kto cię namierzył”. Jej inicjatorzy zwracają uwagę na problem jawności działań propagandowych prowadzonych na Facebooku oraz związanych z nimi możliwości manipulacji. Zachęcają też użytkowników Facebooka do korzystania z wtyczki „Kto cię namierzył” i sprawdzania, kto chce wpłynąć na ich decyzje wyborcze.

13.08.2019 | przeczytano: 911 razy
EKES: Konieczne przeciwdziałanie rosyjskiej dezinformacji

Mając na uwadze wybory, konieczne jest podjęcie natychmiastowych działań w celu ochrony UE, jej instytucji i obywateli przed dezinformacją – podkreślił Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny (EKES), unijny organ doradczy.

22.03.2019 | przeczytano: 299 razy
Czy to początek końca Facebooka?

Ludzie coraz bardziej potrzebują prywatnego cyfrowego środowiska, które będzie przypominać pokój dzienny. Uważam, że powinniśmy pracować na rzecz świata, w którym ludzie mogą do siebie mówić z zachowaniem poufności i żyć swobodnie, wiedząc, że mogą kontrolować to, kto ma dostęp do informacji na ich temat, i że to wszystko nie zostaje w sieci na zawsze” – tak, w wolnym tłumaczeniu, Mark Zuckerberg na swoim blogu uzasadnia nadchodzące zmiany.

21.03.2019 | przeczytano: 696 razy
Newspoint podsumowuje 2018 rok na platformach social media

Newspoint, jako firma monitorująca media, zbiera i archiwizuje miliony dokumentów: postów, komentarzy, artykułów, wpisów blogowych, materiałów graficznych i zdjęć. Na podstawie najbardziej kluczowych dla marek źródeł można pokazać trendy roczne, najczęściej postowane dni tygodnia i godziny w podziale na wybraną platformę społecznościową czy inne istotne źródło. W analizie Newspoint poddane zostały dane z całego roku 2018 na najpopularniejszych w Polsce platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i na platformach blogowych.

22.01.2019 | przeczytano: 475 razy
Ubiegły rok pod znakiem kryzysów wizerunkowych

Z kryzysami wizerunkowymi mierzą się już nie tylko marki, lecz również media, także społecznościowe, instytucje państwowe, a nawet organizacje pożytku publicznego. Bohaterem jednej z najgłośniejszych afer w ubiegłym roku, z której musiał się tłumaczyć Mark Zuckerberg, był Facebook, ale nie brakuje też przykładów z polskiego podwórka.  Wizerunkowym wpadkom musiały stawić czoła m.in. linie lotnicze LOT, marka Reserved i organizator Szlachetnej Paczki. Zdaniem ekspertów w tym roku kryzysy mogą dotknąć także influencerów i polityków, a ich źródłem mogą być m.in. fake newsy i kwestie społeczno-kulturowe.

21.01.2019 | przeczytano: 847 razy
Jak odebrać wszechwładzę Facebookowi? – zastanawia się Europa

Afera, jaką wywołała publikacja poufnych e-maili szefów Facebooka, zagłuszyła inny news z mijającego tygodnia: włoski urząd antymonopolowy nałożył na tę firmę karę w wysokości10 milionów euro m.in. za to, że „zwodzi użytkowników” co do natury swojego modelu biznesowego: obiecuje darmową usługę, nie wyjaśniając, że fundamentem jej działania jest komercjalizacja danych osobowych. W tej sprawie sensacją nie jest, rzecz jasna, wysokość samej kary – te 10 milionów Facebook bez większych emocji wrzuci w koszty – ale to, że model „usługa za dane”, na którym stoi dziś komercyjny Internet, został wprost nazwany nieuczciwym.

22.12.2018 | przeczytano: 559 razy
120 milionów kont użytkowników Facebooka wystawionych na sprzedaż

Rosyjscy hakerzy wystawili na sprzedaż ogromną bazę 120 milionów kont należących do użytkowników społecznościowego giganta. Większość kont należy do osób pochodzących z Ukrainy i Rosji, ale naruszenie nie ominęło także użytkowników z innych krajów, w tym Wielkiej Brytanii, USA i Brazylii.

09.11.2018 | przeczytano: 465 razy
1 2 3
Strona 1/3 (artykułów: 26)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764