logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Centrum im. Adama Smitha: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 14
WHO chce zakazać pokazywania papierosów w filmach, mediach czy książkach

W ciągu ostatnich dwóch dekad walka z paleniem papierosów okazała się mało efektywna, a liczba palaczy od lat zamiast spadać, stoi w miejscu. Przed listopadowym szczytem w Panamie Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) opublikowała propozycję zaostrzenia zapisów Ramowej konwencji o ograniczeniu użycia tytoniu. Nie ma w nich nic o walce z papierosami, są za to propozycje dotyczące promocji, reklamy i sponsoringu wyrobów tytoniowych. Zgodnie z nowymi wytycznymi jakiekolwiek wzmianki dotyczące palenia, nikotyny czy wyrobów tytoniowych, które pojawią się w przestrzeni publicznej, mogą podlegać karze, a nowe regulacje obejmą wszystkich – od Kowalskiego, przez platformy cyfrowe, media, po film, a nawet naukowców publikujących artykuły i raporty o skutkach palenia czy redukcji szkód z tym związanych. 

15.10.2023 | przeczytano: 1602 razy
E-faktury za dwa lata obowiązkowe w Polsce

Już w październiku w Polsce zostaną wprowadzone e-faktury – zapowiada polski rząd. Na razie będą dobrowolną formą rozliczenia, jednak za dwa lata system podatkowy zostanie całkowicie zdigitalizowany. Eksperci wskazują, że oprócz oczywistych korzyści, takich jak uszczelnienie systemu podatkowego czy uproszczenie rozliczeń między kontrahentami, e-faktury wiążą się też z pewnymi ryzykami. To przede wszystkim obawa przed inwigilacją i działaniami hakerów.

28.06.2021 | przeczytano: 923 razy

Ponad połowa przedsiębiorców niepokoi się o przyszłość – potwierdzają badania przeprowadzone na zlecenie Rzecznika MŚP przez ogólnopolski panel badawczy Ariadna.

31.08.2020 | przeczytano: 390 razy
Szef CBA: Tajemnica dziennikarska? A kto to jest dziennikarz?

Wyłączanie tajemnicy adwokackiej i dziennikarskiej w określonych przypadkach jest konieczne dla funkcjonowania policji i służb - przekonywał w środę p.o. szefa CBA Ernest Bejda.

28.01.2016 | przeczytano: 967 razy
News Hub Media: oprogramowanie dla branży wydawniczej

W ostatnim czasie rozpoczęła działalność firma News Hub Media, oferująca zaawansowane rozwiązania software’owe, dedykowane zarówno dla szeroko rozumianej branży wydawniczej, jak też dla firm czy instytucji z zupełnie innych obszarów działalności biznesowej oraz aktywności społecznej.

01.12.2015 | przeczytano: 1678 razy
Round Table Mixer: Media nie są agencją PR rządu. Trzeba chronić wolność prasy

„Dla społeczeństwa najlepiej jest, kiedy władza i media pozostają w kontradyktoryjności, prowadząc ze sobą spór. (…) Media nie mogą być agencją PR rządu. Żadnego rządu” – mówił podczas swojego wystąpienia prof. Piotr Przytuła, medioznawca z St. Cloud State University Minnesota, gość specjalny II spotkania Round Table Mixer. Drugie spotkanie młodych liderów, ludzi biznesu, polityki i mediów odbyło się w czwartek w Warszawie.

13.03.2015 | przeczytano: 1038 razy
Polska jedynym krajem w UE z zakazem reklamy aptek

Ustawa refundacyjna przyniosła odwrotny skutek niż zamierzony, przede wszystkim dla pacjentów – uważa Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha. Ani nie wzrosła dostępność leków, ani nie spadły ceny, a po liczbie zamykanych aptek i zwalnianych aptekarzy widać, że wprowadzony dwa lata temu zakaz reklamy aptek ma negatywne konsekwencje również dla nich. – Polska jest jedynym krajem UE, gdzie taki zakaz obowiązuje – podkreśla Katarzyna Sabiłło z fundacji Lege Pharmaciae.

23.10.2013 | przeczytano: 987 razy
Mordasewicz: Niejasne przepisy o reklamie aptek paraliżują branżę

Organizacje zrzeszające farmaceutów i pacjentów oraz inne organizacje pozarządowe apelują do Ministerstwa Zdrowia o doprecyzowanie przepisu o zakazie reklamowania aptek. Sam resort pierwotnie w założeniach do ustawy o refundacji leków uznał konieczność takiego doprecyzowania, ale w połowie sierpnia zdecydował się z niego zrezygnować. Zdaniem sygnatariuszy listu, zakaz reklamy aptek w obecnym kształcie oznacza dla pacjentów ograniczenie dostępu do informacji.

10.09.2013 | przeczytano: 1075 razy

Piętnaście lat minęło. Impactory za rok 2012 zostały rozdane 9 kwietnia br. w Hotelu Polonia Palace.

14.04.2013 | przeczytano: 1250 razy
Gospodarka mogłaby zyskać 50 mld zł na cyfryzacji administracji

Polska gospodarka ma duże rezerwy. Tylko dzięki cyfryzacji administracji publicznej, a co za tym idzie pobudzeniu branży telekomunikacyjnej, możemy zyskać dodatkowe 50 mld zł rocznie - wynika z szacunków Centrum im. Adama Smitha.  – Gdyby tylko polski rząd zlikwidował absurdalne przepisy, to mielibyśmy w ciągu najbliższych lat wzrost gospodarczy o około 14 proc większy. I to w sposób bezinwestycyjny, bez zabierania podatnikom jednej złotówki – mówi Andrzej Sadowski, założyciel i wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha.

26.10.2012 | przeczytano: 758 razy
1 2
Strona 1/2 (artykułów: 14)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764