logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Coface: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 30

Podstawą do naliczenia składki tzw. Dużego ZUS jest deklaracja przedsiębiorcy określająca podstawę wymiaru swoich składek. Nie może być ona jednak niższa niż 60 proc. prognozowanego na dany rok przeciętnego wynagrodzenia brutto w gospodarce narodowej. W tym roku zwiększyło się do 7824 zł (o 889 zł więcej niż w 2023 r.). W oparciu o te kwoty minimalna podstawa naliczenia wszystkich wspomnianych składowych daniny wzrosła do 4694,40 zł. W tym roku suma składek w przypadku firmy na skali podatkowej lub podatku liniowym wynosi więc 1982 zł. Wzrosła także składka tzw. Małego ZUS.

06.02.2024 | przeczytano: 293 razy
Co jeszcze czeka polską gospodarkę w 2024 roku?

Rok 2023, który właśnie dobiega końca, nie był łatwy dla polskiej gospodarki. W pierwszych miesiącach odczyty inflacji przekroczyły 18%, odczuwaliśmy także skutki wojny toczącej się za naszą wschodnią granicą. Ekonomiści prognozują, że wzrost gospodarczy za mijający rok sięgnie zaledwie 0,6%, co w kontekście potencjału polskiej gospodarki stanowi niewielki procent. Ostatnie miesiące przyniosły jednak pewną poprawę. Specjaliści szacują, że ożywienie to będzie postępowało również w nadchodzącym roku. Skąd biorą się optymistyczne prognozy i czy wszyscy odczują zmianę na lepsze?

20.12.2023 | przeczytano: 476 razy

Rysujące się perspektywy są ponure, a do takiego stanu rzeczy – poza skutkami wojny w Ukrainie – przyczyniają się globalne zacieśnianie polityki monetarnej i liczne ograniczenia w chińskim rozwoju gospodarczym. W ujęciu krótkoterminowym wydaje się, że gospodarka przechodzi w stan „stagflacji”, oznaczający współistnienie niemal zerowego wzrostu gospodarczego i szybko rosnących cen. Tymczasem prawdopodobieństwo wystąpienia globalnej recesji staje się coraz wyraźniejsze.

31.10.2022 | przeczytano: 331 razy
Pogorszenie oceny ryzyka ekonomicznego dla Polski

Cztery miesiące po rozpoczęciu wojny w Ukrainie można wyciągnąć pierwsze wnioski: konflikt, który ciągle trwa, zdążył już zaburzyć globalną równowagę geoekonomiczną. W perspektywie krótkoterminowej wojna zaostrza napięcia w systemie produkcyjnym, który musiał sprostać wielu wyzwaniom w ciągu dwóch lat pandemii, i zwiększa ryzyko zaliczenia przez gospodarkę światową twardego lądowania: podczas gdy jeszcze kilka tygodni temu wydawało się, że grozi jej stagflacja, zmiana tonu obserwowana w polityce banków centralnych w obliczu przyspieszonego wzrostu inflacji przywróciła perspektywę recesji, zwłaszcza w gospodarkach rozwiniętych.

01.07.2022 | przeczytano: 863 razy
Ekonomiczne konsekwencje wojny Rosja-Ukraina. Czeka nas stagflacja.

Wojna rosyjsko-ukraińska wywołała zamieszanie na rynkach finansowych i drastycznie zwiększyła niepewność co do ożywienia gospodarki światowej. Od czasu naszej ostatniej publikacji (Barometr po 4 Q 2021) na świecie zaszły wielkie zmiany, a wraz z nimi zmieniły się zagrożenia.

11.03.2022 | przeczytano: 567 razy
Poprawia się kondycja finansowa małych i średnich przedsiębiorstw

Pakiety pomocowe dla firm i odmrożenie gospodarki sprawiły, że stopniowo poprawia się sytuacja mikro-, małych i średnich firm. Podobnie jak ich nastroje. Wskaźnik Barometru EFL po raz pierwszy od III kwartału 2019 roku przekroczył 50 pkt, co wskazuje na korzystną ocenę warunków do rozwoju sektora MŚP. Mimo to przedsiębiorcy mniej optymistycznie niż w maju patrzą na perspektywy powrotu do stanu sprzed pandemii. – Wszystko zależy od sytuacji epidemiologicznej, jednak gospodarka najwcześniej w połowie 2021 roku powróci do poziomu aktywności sprzed kilku miesięcy – ocenia Łukasz Kozłowski,  główny ekonomista Federacji Przedsiębiorców Polskich.

31.07.2020 | przeczytano: 685 razy

Obok zwiększających się kosztów surowców i braku siły roboczej ostatnio także drożejący prąd przyczynia się do pogorszenia zyskowności firm. Rosnące ceny energii mogą zwiększyć zatory płatnicze, które nie zmalały pomimo dobrej koniunktury w gospodarce.

13.11.2018 | przeczytano: 444 razy

Mood Polska, specjalizująca się w sensorycznych rozwiązaniach marketingowych w miejscu sprzedaży oraz Experience Design, znalazła się wśród elitarnego grona laureatów ogólnopolskiego rankingu Gazele Biznesu 2016 - najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw.

14.02.2017 | przeczytano: 655 razy

Mood Polska specjalizująca się w sensorycznych rozwiązaniach marketingowych w miejscu sprzedaży oraz Experience Design, znalazła się wśród elitarnego grona laureatów ogólnopolskiego rankingu Gazele Biznesu 2015 - najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw.

12.01.2016 | przeczytano: 1172 razy
Coface z nową odsłoną reklamową on-line

W połowie września ruszyła kolejna już w tym roku kampania reklamowa Coface w internecie. W komunikacji podkreślony jest globalny zasięg działania oraz komplementarność czterech linii produktowych Coface w Polsce.

24.09.2015 | przeczytano: 776 razy
1 2 3
Strona 1/3 (artykułów: 30)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764