logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ESG: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 231
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

25.05.2024 | Wywiady i opinie | przeczytano: 178 razy
Koenig & Bauer: wywiad z Jerzym Saramą, prezesem drukarni Karton-Pak

Współpraca drukarni Karton-Pak S.A. z Nowej Soli z Koenig & Bauer trwa nieprzerwanie blisko 30 lat. Niedawno firma dostarczyła tu dziewiątą z kolei arkuszową maszynę drukującą z serii Rapida. Wzbogaciła ona park sprzętowy drukarni, specjalizującej się w opakowaniach jednostkowych z tektury litej, w zakresie produktów wysoko przetworzonych, uszlachetnionych, również klasy premium. O najnowszych krokach inwestycyjnych, ale też o obecnej sytuacji rynkowej, prognozach związanych z branżą opakowań, jak też zmieniającymi się wymaganiami i oczekiwaniami ich odbiorców mówi Jerzy Sarama - prezes zarządu Karton-Pak.

24.05.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 150 razy
Ewelina Puławska dyrektor zarządzającą Good One PR

W maju br. Ewelina Puławska awansowała w strukturach Good One PR, obejmując nowo utworzone stanowisko managing director.

24.05.2024 | Personalia | przeczytano: 190 razy

Należąca do Stora Enso celulozownia Skutskär (zlokalizowana we wschodniej części Szwecji) specjalizuje się w wytwarzaniu celulozy higienicznej, przeznaczonej do produkcji różnego rodzaju wyrobów higieny osobistej (także chłonnych np. pieluch). Firma podkreśla, że znajdują tu zastosowanie wszystkie elementy drzew. Zakład w Skutskär ma za sobą długą drogę systematycznego redukowania śladu węglowego zarówno w kontekście procesów, jak też oferowanych wyrobów. Stora Enso podkreśla, że od pięciu lat przy produkcji biomateriałów ta szwedzka fabryka nie stosuje już paliw kopalnych. Kolejnym jej krokiem w kierunku zwiększenia proekologiczności jest pilotażowy projekt polegający na pozyskiwaniu biogenicznego dwutlenku węgla powstałego przy produkcji celulozy.

21.05.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 256 razy
M&CC z kampanią certyfikowanej żywności ekologicznej

W kwietniu 2024 r. agencja M&CC rozpoczęła kampanię „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2”, promującą certyfikowaną żywność wytwarzaną w systemie rolnictwa ekologicznego. Jej celem jest budowanie świadomości na temat tego, czym jest unijny system jakości rolnictwa ekologicznego oraz jakie płyną z niego korzyści dla konsumentów, środowiska i klimatu. Zwiększenie rozpoznawalności systemu posłuży podnoszeniu konkurencyjności ekologicznych produktów spożywczych.

21.05.2024 | Z rynku | przeczytano: 222 razy
Artykuły z cyklu Portfolio

W maju do Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR) dołączyły dwie nowe firmy specjalizujące się w postprodukcji: Xantus oraz Locomotive, powiększając grono zrzeszonych studiów do 29. Nowi członkowie wzmocnią sekcję postprodukcji oraz grupy robocze zajmujące się szkoleniami i zagadnieniami AI.

20.05.2024 | Z rynku | przeczytano: 234 razy
Złoty Medal EcoVadis dla Konica Minolta

Konica Minolta, Inc. (Konica Minolta) z dumą ogłasza, że znalazła się wśród 5% najlepszych firm ocenianych przez EcoVadis we wszystkich branżach. Firma otrzymała Złoty Medal (dziewiąty z rzędu) w uznaniu jej osiągnięć w zakresie zrównoważonego rozwoju, co plasuje ją w czołówce firm ocenianych przez EcoVadis w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

19.05.2024 | Z rynku | przeczytano: 278 razy
Greenwashing i PR: koniec „malowania trawy na zielono”?

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego. 

17.05.2024 | Z rynku | przeczytano: 199 razy
Tacki PureFiber Horti Trays w ICA Sweden

ICA Sweden, największa szwedzka sieć sprzedaży detalicznej, podejmuje kolejne kroki w kierunku zwiększenia proekologiczności swoich działań. Jednym z nich jest zastąpienie plastikowych tacek, używanych przy sprzedaży kwiatów, ich odpowiednikami wykonanymi z włókien formowanych, dostarczanymi przez Stora Enso. Jak zapewnia firma, w dłuższej perspektywie przyniesie to jej znaczącą (nawet do 81%) redukcję w kontekście ilości dwutlenku węgla emitowanego w związku z ww. procesami sprzedażowymi.

16.05.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 379 razy
Mimaki wprowadza ekologiczne kartridże kartonowe

Mimaki Engineering Co.Ltd. ogłasza wprowadzenie kartonowych kartridży na globalny rynek. To rewolucyjne rozwiązanie pozwala zastąpić tradycyjne plastikowe kartridże ekologiczną papierową wersją, dzięki czemu branża druku może stać się bardziej zrównoważona.

16.05.2024 | Z rynku | przeczytano: 307 razy
1 2 3
Strona 1/24 (artykułów: 231)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764