logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IREX: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 7

W opracowanym przez IREX badaniu Vibrant Information Barometer (VIBE) za rok 2021 przeanalizowano kilka czynników związanych z pandemią COVID-19 - globalne pogorszenie się koniunktury gospodarczej, blokowanie informacji przez rządy i dezinformacja - które miały wpływ na sektor mediów i informacji w 13 państwach na terenie Europy i Eurazji.

09.07.2021 | przeczytano: 388 razy

Znikome przychody z reklamy, konkurencyjne rynki i postępujące zmiany w reklamie z mediów tradycyjnych na platformy mediów społecznościowych ciągle są źródłem wyzwań dla zrównoważonego rozwoju europejskich i eurazjatyckich mediów. W wielu przypadkach media w regionie muszą w większym stopniu polegać na funduszach rządowych. Ogółem środowisko operacyjne doświadcza także kultury autocenzury, jak podkreśla raport Media Sustainability Index (MSI) 2019 organizacji IREX na Europę i Eurazję.

07.06.2019 | przeczytano: 454 razy
IREX: Tendencyjny przekaz i autocenzura zmorą mediów w Europie Wschodniej

Na zapytanie, jak media służą ich potrzebom, dla Gruzinów, Mołdawian i Ukraińców znaczącym problemem okazał się zbyt niski poziom, upolitycznienie i dążenie do sensacji. Indeks trwałości mediów 2016 (MSI) IREX dla Europy i Eurazji opiera się na najnowszych spostrzeżeniach konsumentów wraz z opiniami profesjonalistów z mediów.

29.04.2016 | przeczytano: 896 razy

Media z Europy Wschodniej i krajów byłego ZSRR zagrożone są negatywnymi konsekwencjami przejścia w 2015 r. na nadawanie cyfrowe. Mimo, iż transmisja cyfrowa oferuje nowe kanały, sposób w jaki niektóre władze państwowe wdrażają tę zmianę może skutkować zmniejszeniem liczby nadawców, a tym samym ograniczeniem źródeł informacji. Wyniki takie opublikowano w ramach wskaźnika 2014 Media Sustainability Index (MSI) opracowanego przez organizację IREX dla obszaru Europy i Eurazji.

28.05.2014 | przeczytano: 1352 razy

Najnowszy, wydany przez organizację IREX wskaźnik Media Sustainability Index (MSI) dla Europy i Eurazji wskazuje, że nowe media szybko zastępują tradycyjne środki przekazu jako preferowane źródło informacji. Dekadę po tym, jak media internetowe zaczęły podkopywać dochody z reklam w tradycyjnych środkach przekazu na Zachodzie, ten sam trend rozprzestrzenia się na Wschodzie, osłabiając inne modele biznesowe.

25.07.2013 | przeczytano: 1118 razy

Tegoroczna edycja raportu Media Sustainability Index (MSI) IREX obejmującego kraje Europy i Eurazji podejmuje kwestię wyzwań i sukcesów sektora mediów w 21 krajach znajdujących się na etapie transformacji - od Chorwacji po Kazachstan. Komentarze lokalnych ekspertów ds. mediów wskazują, że w sektorze tym panuje ogólna stabilność. Coraz szersze wykorzystanie mediów cyfrowych i społecznych daje nadzieję na większą wolność słowa. Niemniej jednak, nieprawidłowości odnotowane w kilku krajach, wynikające częściowo z politycznej kontroli mediów, niepokoją ekspertów

10.04.2012 | przeczytano: 907 razy
Werdykt - Międzynarodowy Konkurs Kalendarzy Vidical 2009

W dniu 24 stycznia 2009 r. w Muzeum Plakatu w warszawskim Wilanowie odbyło się posiedzenie Jury V Międzynarodowego Konkursu Kalendarzy i Kart Świąteczno-Noworocznych Vidical 2009.

08.02.2009 | przeczytano: 5845 razy
1
Strona 1/1 (artykułów: 7)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764