logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krajowy Instytut Mediów: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 8
Niewielu seniorów korzysta z nowych mediów

78,2%  Polaków w wieku 65+ używa telefonu komórkowego, ale z czego 45,4%  ma wciąż zwykły klawiszowy aparat telefoniczny, zaś tylko 33,4% posługuje się smartfonem (wśród ogółu Polaków 4+ ze smartfona korzysta 75,2%). Komórka to jedyne tak powszechnie użytkowane urządzenie z tzw. nowych mediów w tej grupie wiekowej – wynika z Badania Założycielskiego, przeprowadzonego przez Krajowy Instytut Mediów. Tylko 13,8% seniorów korzysta z laptopa albo notebooka (56,2% wśród ogółu Polaków 4+) .

13.07.2022 | przeczytano: 437 razy
Ponad połowa Polaków nie przeczytała żadnej książki w ciągu ostatnich 12 m-cy

Według danych Krajowego Instytutu Mediów (KIM), pochodzących z Badania Założycielskiego, w ciągu ostatnich 12 miesięcy żadnej książki (zarówno drukowanej jak i w wersji elektronicznej), nie przeczytało 56% Polaków. Co najmniej jedną książkę przeczytało 44% badanych, w tym: 1-2 książki przeczytało 16,4% Polaków, od 3 do 4 książek – 10%, a pięć i więcej książek - 17,5% badanych. Badanie przeprowadzono wśród osób od 16 roku życia (16+).

11.07.2022 | przeczytano: 597 razy

Krajowy Instytut Mediów opublikował na swojej stronie kim.gov.pl kolejne wyniki trackingu treści audio. Dane obejmują wskaźnik słuchalności dziennej, wskaźnik udziału dziennego w czasie słuchania oraz średni czas słuchania wiodących stacji radiowych ogólnopolskich i regionalnych. Przedstawione są także ogólne charakterystyki dotyczące słuchania radia, jak pory i miejsce słuchania czy wykorzystywane do odbioru radia urządzenia.

17.05.2022 | przeczytano: 319 razy

Krajowy Instytut Mediów udostępnił na swojej stronie metodologię badania treści audio oraz wyniki słuchalności za okres luty-marzec 2022. Kolejne wskaźniki zostaną zaprezentowane pod koniec kwietnia. Równolegle KIM pracuje nad wdrożeniem pomiaru pasywnego z wykorzystaniem mierników, które będą rozpoznawać treści audio, znajdujące się w zasięgu panelisty.

08.04.2022 | przeczytano: 982 razy (komentarzy: 19)
Pierwsze województwa już w nowym standardzie nadawania naziemnej telewizji

Od poniedziałku 28 marca województwa dolnośląskie i lubuskie zostały przełączone na DVB-T2/HEVC, nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej. W kwietniu, maju i czerwcu wdrożą go kolejne regiony kraju. Problem w tym, że – jak wynika z badania Krajowego Instytutu Mediów – wciąż 1,7 mln gospodarstw domowych, które odbierają telewizję naziemną, nie wie o planowanych zmianach. To zaś oznacza, że są one zagrożone utratą sygnału telewizyjnego. Nie każdy telewizor będzie bowiem odbierać w nowym standardzie.

04.04.2022 | przeczytano: 446 razy

Krajowy Instytut Mediów zakończył pierwszą fazę pomiarów treści audio. Badanie to zostało uruchomione w trybie pilnym na wniosek KRRiT w styczniu tego roku według opracowanego przez KIM nowego standardu pomiaru słuchalności treści audio, w tym radia. Projekt, obok Badania Założycielskiego, jest drugim przedsięwzięciem o tak szerokiej skali, realizowanym przez KIM na potrzeby rynku mediowego.

04.04.2022 | przeczytano: 567 razy
Ponad 11 mln gospodarstw domowych w Polsce słucha radia

Blisko 11,2 mln gospodarstw domowych w Polsce (77%) korzysta z radia – wynika z Badania Założycielskiego realizowanego przez Krajowy Instytut Mediów. Jednocześnie dane KIM pokazują, że 83% gospodarstw ma odbiornik radiowy, przy czym najczęściej jest to radio samochodowe (64%), a w dalszej kolejności odbiornik przenośny (38%) czy zestaw typu wieża HiFi z radiem (19%).

16.03.2022 | przeczytano: 350 razy
KIM: rośnie gotowość na zmianę standardu nadawania naziemnej telewizji NTC

Już 56% gospodarstw domowych korzystających z naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) posiada odpowiedni sprzęt do odbioru sygnału w standardzie DVBT2/HEVC – wynika z pomiarów przeprowadzonych przez Krajowy Instytut Mediów na przełomie miesięcy listopad-grudzień 2021. To oznacza wzrost o 6 pkt proc. względem danych z października ubiegłego roku. Jednocześnie realizowane przez KIM badania wskazują, że nie zwiększa się świadomość nadchodzącej zmiany standardu, na co odpowiedzią ma być nowa kampania informacyjna.

10.02.2022 | przeczytano: 586 razy
1
Strona 1/1 (artykułów: 8)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764