logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krajowy Rejestr Długów: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 25
Branża reklamowa – mniej zleceń od klientów, więcej długów

Branża reklamowa rośnie, ale tylko pozornie. Wydatki marek na promocję zwiększą się w tym roku jedynie o 1,7 proc. Klienci tną budżety na promocję, a agencje próbują utrzymać płynność finansową. Według danych Krajowego Rejestru Długów firmy z branży kreatywnej mają ponad 118,6 mln zł długów, ale kontrahenci są im winni jeszcze więcej, bo niemal 126 mln zł.

07.08.2023 | Z rynku | przeczytano: 592 razy (komentarzy: 3)
Zawodowi dłużnicy – jedno z ukrytych zagrożeń dla biznesu

Spółka prawa handlowego z niskim kapitałem, w sieci spółek powiązanych kapitałowo i osobowo, mająca długi – to główne cechy, po których można rozpoznać tzw. zawodowego dłużnika, wskazują eksperci Rzetelnej Firmy i Krajowego Rejestru Długów. W tę pułapkę wpada wiele firm, bo zawodowi dłużnicy świetnie wiedzą, jak udawać solidnego i obiecującego partnera, licząc na to, że przedsiębiorca nie sprawdzi ich kondycji finansowej. Współpraca z nieuczciwym kontrahentem kończy się jednak zwykle trudnymi do odzyskania wierzytelnościami, które powiększają i tak już sporą kwotę zadłużenia w przedsiębiorstwach, przekraczającą 9,3 mld zł.

23.06.2023 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 528 razy
Podwyżki odstraszyły Polaków od zakupów

Inflacja znacznie nadwyrężyła nasze portfele. Jak pokazało badanie Krajowego Rejestru Długów, w ostatnim półroczu 2/3 Polaków ograniczyło koszty życia. Najczęściej rezygnujemy z wyjść do restauracji czy zakupu nowych ubrań, ale cięcia dotyczą też wydatków na wyposażenie domu, kulturę i rozrywkę oraz podróże. 60 proc. ankietowanych będzie zaciskać pasa również w kolejnym kwartale. Ta finansowa wstrzemięźliwość konsumentów może drogo kosztować przedsiębiorców, pogłębiając problem zadłużenia wielu firm i napędzając falę niewypłacalności w biznesie.

16.01.2023 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 634 razy (komentarzy: 4)
Awans Piotra Michalaka w Mediahub Poland

Do tej pory Piotr Michalak jako head of digital client service odpowiadał za koordynację projektów wybranych klientów domu mediowego MediaHub Poland. W uznaniu za dotychczasowe osiągnięcia, zwiększono jego zakres obowiązków i powierzono koordynację wszystkich projektów cyfrowych.  

03.08.2022 | Z rynku | przeczytano: 1043 razy

Polska jest ważnym producentem opakowań, a branża od lat utrzymywała niskie zadłużenie w stosunku do wielkości swojego sektora. Przez pierwszy rok pandemii zdołała zachować dobrą kondycję finansową, jednak następny rok przyniósł już oznaki lekkiego pogorszenia. Długi producentów wzrosły o 13,6 proc. r/r, do kwoty 56 mln zł – podaje Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej. W najbliższym czasie wytwórców opakowań czekają kolejne wyzwania, jak drożejące surowce czy konieczność inwestycji w ekologiczne linie produkcyjne.

04.04.2022 | Świat poligrafii | przeczytano: 386 razy
Wskaźnik rzetelności polskich przedsiębiorstw

Rzetelność można definiować na wiele sposobów. Jednak istotnym kryterium oceny solidności jest to, czy ktoś płaci terminowo za towary i usługi. Rzetelna Firma w oparciu o dane Krajowego Rejestru Długów po raz trzeci wzięła pod lupę solidność polskich firm działających we wszystkich województwach. W ubiegłym roku najwyższym wskaźnikiem rzetelności szczyciły się firmy z Opolszczyzny. Dziś nadal są na podium, ale zajmują drugie miejsce. Przed nimi, ex aequo są firmy z Podkarpacia i z Podlasia. Najgorszą ocenę w rankingu mają firmy z województwa śląskiego.

12.07.2021 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 546 razy

Co druga firma z sektora MŚP w ciągu ostatnich trzech miesięcy poniosła w związku z pandemią dodatkowe koszty. Ale te wydatki to nie jedyne zmartwienie firm. Ponad połowa firm posiada zobowiązania finansowe w formie umowy kredytowej lub leasingowej. Co czwarta sygnalizuje problemy ze spłatą rat – wynika z ósmej edycji badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”.

22.06.2021 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 404 razy
Koronabilans MŚP: co trzeci przedsiębiorca przyznaje, że nie płaci w terminie

Pandemia wpłynęła wyraźnie na zdolność firm do terminowego regulowania zobowiązań. Obecnie co trzeci przedsiębiorca przyznaje, że płaci z opóźnieniem. Mimo to, jak pokazuje VIII edycja badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”, 43% właścicieli firm dobrze ocenia swoją sytuację ekonomiczną, a 28% spodziewa się poprawy w najbliższych trzech miesiącach.

29.05.2021 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 865 razy

Sektor opakowań jest jedną z branż, która w pandemii radzi sobie nad wyraz dobrze. Zwiększyło się zapotrzebowanie na opakowania do wysyłki towarów zamawianych online, jedzenia na wynos czy środków czyszczących i higienicznych. O kondycji firm z sektora świadczy także ich niski poziom zadłużenia. Według danych Krajowego Rejestru Długów Informacji Gospodarczej zobowiązania te wynoszą prawie 50 mln zł, co stanowi zaledwie promil wartości tego rynku. W odróżnieniu od wielu innych sektorów kwota zadłużenia pozostała w pandemii na stabilnym poziomie.

17.05.2021 | Świat poligrafii | przeczytano: 485 razy
Małe firmy przestają planować – funkcjonują z dnia na dzień

Firmy z sektora MŚP w czasie pandemii porzuciły długookresowe planowanie – tylko 5% z nich planuje działania na przyszły rok. Dwukrotnie wzrosła grupa przedsiębiorców, którzy nic nie zakładają, a zamiast tego wolą podejmować decyzje z dnia na dzień. Brak myślenia o rozwoju to działanie na granicy egzystencji – wskazują eksperci z Krajowego Rejestru Długów i firmy faktoringowej NFG.

07.12.2020 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 655 razy
1 2 3
Strona 1/3 (artykułów: 25)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764