logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mobile Institute: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 43
Raport Retail We Shop Edycja Wiosna 2025

Ukazała się 4. edycja cyklicznego badania opinii konsumenckiej Retail We Shop 2025, opracowanego przed BLIX i Kantar Polska.

17.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 392 razy

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno z ważniejszych wyzwań dla branży e-commerce. Wdrożenie nowych regulacji, takich jak Pakiet VAT E-COMMERCE, Dyrektywa DAC7 czy standardy celne AES PLUS i NCTS PLUS, kosztowało polskie firmy internetowe w ciągu ostatnich 2 lat 171,5 mld zł – co może stanowić nawet około 11% rocznej sprzedaży całego rynku e-commerce (B2C i B2B). Jak wynika z najnowszego raportu, wdrożenie zmian nie tylko generuje wysokie koszty, ale również ogranicza możliwości inwestycyjne firm i zwiększa obciążenia administracyjne.

06.03.2025 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 273 razy
Akomex: Czy etykieta jeszcze ma znaczenie?

Etykieta umieszczona na produkcie to jeden z pierwszych elementów przyciągających uwagę konsumenta. Aż 73% konsumentów zadeklarowało w badaniach Maison & Partners, że czyta etykiety produktów spożywczych. Jak zauważa Szymon Polkowski, Dyrektor Produkcji w DrukPaku (Grupa Akomex), etykieta produktu nie ogranicza się już jedynie do funkcji informacyjnej, lecz stała się kluczowym elementem budującym tożsamość marki. Wpływa także na postrzeganie produktu przez konsumenta. Im staranniej jest wykonana etykieta, tym bardziej atrakcyjny staje się produkt dla potencjalnego nabywcy.

21.12.2023 | Wywiady i opinie | przeczytano: 862 razy
Coraz silniejszy wpływ konsumentów na działanie firm i kształtowanie marek

Konsumenci stają się dziś recenzentami, a nawet współtwórcami marek – oceniają eksperci przy okazji przypadającego 15 marca Światowego Dnia Konsumenta. Istotnym narzędziem w ich rękach są media społecznościowe. Szczególnie przedstawiciele pokolenia Z chętnie wymieniają się tam opiniami – zarówno tymi pochlebnymi, jak i krytycznymi – o różnych produktach i usługach i, co istotne, bardzo często się nimi sugerują w swoich decyzjach. – To sprawia, że dzisiaj, jak jeszcze nigdy dotąd, konsumenci wywierają wpływ na funkcjonowanie marek – mówi Kamila Koźbiał z DS Smith. Jako przykład podaje podejście do ekologii i rosnącego w siłę trendu zero waste. Pod wpływem wymagań konsumentów zmianom poddawane są nie tylko same produkty, ale i sposoby ich dostawy czy opakowania.

20.03.2023 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 771 razy
Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.

27.01.2023 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 583 razy
Dynamika rozwoju sektora e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce z roku na rok notuje intensywne wzrosty, jednak dwa ostatnie lata były pod tym względem wyjątkowe. Pandemia dodatkowo przyspieszyła jego rozwój, ponieważ lockdowny wymusiły na konsumentach przeorientowanie się na zakupy online. Handel w Internecie nadal kwitnie i ma się tak dobrze, jak jeszcze nigdy dotąd. Zyskują na tym wszystkie podmioty zaangażowane w sprawne funkcjonowanie łańcucha dostaw, które odnalazły swoje miejsce w nowej, pandemicznej rzeczywistości. Branżę KEP w przyszłym roku czekają jednak nowe wyzwania, silnie utożsamiane z ewolucją ekologicznych trendów w e-commerce.

06.12.2021 | Z rynku | przeczytano: 669 razy

Czy gry mobilne staną się nowymi mediami społecznościowymi?

03.12.2021 | Świat mediów | przeczytano: 547 razy
Komunikacja i doświadczenie zakupowe – e-commerce B2B pójdzie w ślady B2C?

Do świata biznesu coraz liczniej wkraczają przedstawiciele pokolenia Y. Jak pokazuje raport E-commerce B2B – biznes w sieci, młodzi przedsiębiorcy i pracownicy stymulują szereg zmian w handlu B2B online. Na znaczeniu zyskuje doświadczenie użytkownika związane z procesem zakupu, w tym dopasowanie do preferencji kupujących, także w zakresie komunikacji. W efekcie sektor B2B e-commerce będzie się coraz bardziej upodabniał do sektora B2C.

18.11.2021 | Z rynku | przeczytano: 834 razy

Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Odpowiedzialny e-commerce”, pierwszego w Polsce badania dotyczącego CSR i etyki w e-biznesie, ponad połowa e-konsumentów wybierając sklep internetowy bierze pod uwagę fakt, czy dany sprzedawca jest firmą odpowiedzialną społecznie i działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

18.11.2021 | Z rynku | przeczytano: 464 razy
Branża opakowań rośnie w rekordowym tempie

Produkcja sprzedana krajowego przemysłu opakowań wzrosła w ub. r. o ok. 1,3%, przebijając poziom 45,5 mld PLN, co było dobrym wynikiem na tle całego przetwórstwa przemysłowego, gdzie spadek produkcji sprzedanej wyniósł 5,2%. Pozwoliło to producentom opakowań utrzymać status branży odpornej na kryzysy. Jest to już skala porównywalna z branżą meblarską – znaną jako polska specjalność eksportowa oraz wpisaną na listę sektorów strategicznych dla krajowej gospodarki. W 2021 roku produkcja opakowań może przyspieszyć i przekroczyć 8% tempo wzrostu w skali roku, przy ok. 5% wzroście całej gospodarki.

23.07.2021 | Świat poligrafii | przeczytano: 1405 razy
1 2 3
Strona 1/5 (artykułów: 43)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764