logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

NCBR: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 13
Generatywna AI kontra artysta XXI wieku

Czy sztuczna inteligencja potrafi kreować sztukę? Czy dzieła, które artyści stworzą z jej pomocą, będą prawdziwie oryginalne? Czy sztuka AI będzie oswajać, czy napędzać lęki społeczeństwa związane z niepewną przyszłością? Wykorzystaniu AI w sztuce przyjrzeli się jurorzy I edycji konkursu artystycznego towarzyszącego ML in PL Art Festival: dr hab. Przemysław Spurek z IDEAS NCBR i Jakub Depczyński z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

09.11.2024 | Wywiady i opinie | przeczytano: 1143 razy
CDM i Sun Chemical – strategiczna współpraca technologiczna

Rok 2024 jest dla drukarni CDM z Ksawerowa k. Łodzi wyjątkowy – firma, specjalizująca się w produkcji opakowań giętkich dla różnych branż (w tym spożywczej, chemii gospodarczej, artykułów przemysłowych, pet food, suplementów i odżywek) obchodzi w nim 30-lecie istnienia. Okrągłą rocznicę świętuje też polski oddział Sun Chemical – największego na świecie producenta farb graficznych. Przedsiębiorstwa łączy nie tylko „wspólny” jubileusz, ale przede wszystkim ścisłe więzi biznesowe i strategiczna współpraca o partnerskim charakterze. Obejmuje ona wiele aspektów działalności CDM: Sun Chemical wspiera firmę przy wdrażaniu jej nowych produktów (klejów i powłok barierowych wykorzystywanych w monomateriałowych opakowaniach giętkich), szkoli w tym zakresie, a także zapewnia kompleksową opiekę technologiczną związaną z produktami Sun Chemical. Firmy wymieniają się też doświadczeniami – z uwagi na posiadany przez CDM rozbudowany dział B+R, który jest miejscem testowania i badania nowych produktów Sun Chemical.

04.11.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 404 razy
Wyborcza.biz z podcastem o sztucznej inteligencji

Czym jest AI, czym nie jest, jakie są jej ograniczenia, możliwości, czy i kiedy zdominuje ludzkość? Wyborcza.biz zaprasza słuchaczy i słuchaczki na podcast “Cybe(r)ewolucja”. Jego prowadzący, Bolesław Breczko postara się zrozumieć i wyjaśnić najbardziej skomplikowane zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją. Gościem pierwszego odcinka podcastu jest dr Piotr Sankowski, twórca IDEAS NCBR. 

21.10.2024 | Świat mediów | przeczytano: 288 razy
SVI: intensywne działania komunikacyjne po rekordowym roku

Smart Vegetables Innovations (SVI), należąca do Grupy Green Holding spółka specjalizująca się w innowacyjnej produkcji sałat i ziół w systemie hydroponicznym, rozpoczęła działania komunikacyjne. Celem jest wzmocnienie wizerunku korporacyjnego oraz promocja marki Plant.Love, będącej częścią portfolio produktowego firmy. Inicjatywa ta następuje po rekordowym wzroście wolumenu sprzedaży w 2023 roku.

09.10.2024 | Z rynku | przeczytano: 279 razy
Empik poprawi dostępność treści cyfrowych. Dofinansowanie NCBR

Empik po raz kolejny stawia na innowacje, tym razem w obszarze zrównoważonego rozwoju, dostępności i przeciwdziałania nierównościom. Spółka rozpoczęła prace nad nowymi rozwiązaniami, które mają na celu znoszenie barier w dostępie do treści cyfrowych osób starszych, niedowidzących i niewidomych oraz osób w kryzysie psychicznym. Empik zrealizuje badania, które pozwolą zidentyfikować konkretne bariery wśród tych grup, a następnie dostosuje do ich potrzeb Empik Go - wiodącą aplikację z audiobookami, ebookami i podcastami. Realizację projektu wesprze dofinansowanie z Funduszy Europejskich w wysokości 2,4 mln zł przyznane na ten cel przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR).

27.08.2024 | Świat mediów | przeczytano: 309 razy

Z powodu deepfejków i fake newsów coraz mniej możemy ufać temu, co jest zamieszczone w sieci. Ludzie wrócą więc do kontaktów osobistych. W tej sytuacji przyszłość mediów społecznościowych stoi pod znakiem zapytania - uważa ekspert od AI dr Tomasz Michalak z IDEAS NCBR.

26.03.2024 | Świat mediów | przeczytano: 581 razy

Polskie studio kreatywne Platige Image i IDEAS NCBR – ośrodek badawczo-rozwojowy powołany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju – rozpoczynają współpracę. Strony podpisały list intencyjny, w którym zobowiązały się m.in. do identyfikacji wyzwań w obszarze grafiki komputerowej oraz prowadzenia wspólnych badań naukowych, które pozwolą wdrożyć odpowiednie rozwiązania w branży kreatywnej.

27.07.2023 | Z rynku | przeczytano: 1035 razy
Lovebrands Medical - nowa marka na rynku marketingowym i komunikacyjnym

LoveBrands Relations ma w dziedzinie zdrowia ogromne doświadczenie. Od lat współpracuje zarówno z instytucjami działającymi w ochronie zdrowia, jak i firmami farmaceutycznymi oraz medycznymi. Zna potrzeby środowiska medycznego i farmaceutycznego oraz  pacjentów.

18.09.2020 | Z rynku | przeczytano: 1029 razy

Kool Things, spółka będąca częścią Grupy Kapitałowej Kool2Play S.A. otrzymała grant NCBR w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 - 2020 na projekt Opracowanie innowacyjnego rozwiązania do analizy rynku gier video, do dystrybucji treści marketingowych oraz do influencer marketingu. Jednocześnie spółka przygotowuje się do odświeżenia wizerunku oraz ogłasza strategię na najbliższe lata.

20.05.2020 | Z rynku | przeczytano: 1047 razy
Yieldbird pracuje nad systemem sprzedaży powierzchni reklamowych

Zespół firmy Yieldbird z Grupy Agora pracuje nad stworzeniem rozwiązania, które pomoże właścicielom serwisów internetowych w poprawie efektywności zarządzania posiadaną przez nich powierzchnią reklamową. Spółka otrzymała na działania związane z tym innowacyjnym projektem grant w wysokości 3,6 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Inteligentny Rozwój”.

17.02.2020 | Świat mediów | przeczytano: 603 razy
1 2
Strona 1/2 (artykułów: 13)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764