logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska Izba Przemysłu Targowego: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 30

- Bardzo optymistyczny dla branży targowej wydaje się pierwszy kwartał tego roku – uważa Beata Kozyra, dyrektor generalny, członek zarządu Polskiej Izby Przemysłu Targowego, i to pomimo długiego zastoju i wyzwań. Wskazuje przy tym, że po pierwszych imprezach targowych, które odbyły się w tym roku, niektóre firmy branży przewidują, że w 2023 roku przychody wzrosną nawet do 91% poziomu sprzed pandemii. Ubiegły zaś rok był pierwszym pełnym okresem, w którym targi wychodziły z pandemicznej zapaści. - Frekwencja zarówno wystawców, jak i zwiedzających na targach po pandemii również wzrasta – wynika z danych Polskiej Izby Przemysłu Targowego za 2022 rok.

03.04.2023 | przeczytano: 1082 razy

- Umierają małe jedno lub kilkuosobowe firmy, ale zamykają się już też małe i średnie przedsiębiorstwa. Tendencja ta utrzymuje się od czasu rozpoczęcia pandemii, a w branżach szczególnie poszkodowanych, na skutek między innymi regulacji tzw. Polskiego Ładu, liczba zamykanych przedsiębiorstw dochodzi w tej chwili do rekordowych poziomów - przedsiębiorcy z branży targowej, którzy zdeterminowani są, aby dalej działać, biorą więc sprawy w swoje ręce. Pod sformułowanymi przez nich 12 Tezami Dla Normalnego Polskiego Ładu, podpisują się też przedstawiciele innych branż. Obecna, krytyczna w wielu przypadkach, sytuacja dotyczy bowiem każdego polskiego właściciela firmy. Inicjatywa ta wychodzi od branży targowej, uważanej za najbardziej poszkodowaną przez pandemię, a dodatkowo – przez nowe obciążenia, które obowiązują od nowego roku. Walczy ona wciąż o wsparcie, by przetrwać, a po pandemii – dalej służyć rodzimym przedsiębiorcom jako główne wsparcie promocji polskiej gospodarki.

21.02.2022 | przeczytano: 605 razy

O całkowite umorzenie otrzymanej subwencji z tzw. PFR Tarczy 2.0, wraz nadwyżkami, firmom, których do września nie stać było na uzyskanie wystarczających przychodów, by pokryć bieżące koszty – zwraca się do premiera Polska Izba Przemysłu Targowego. Nadwyżki te powstały w wyniku szacunkowego określenia planowanych przepływów finansowych przy składaniu wniosku o subwencję PFR Tarcza 2.0. Firmy branży targowej, mając problemy z utrzymaniem do września płynności finansowej, wykorzystały nadwyżki na bieżące koszty utrzymania. Zdaniem Izby, sytuację tych podmiotów ułatwiłoby przedłużenie wsparcia z Tarczy rządowej 9.0, jednak apele do premiera w tej sprawie spotkały się z brakiem reakcji.

22.11.2021 | przeczytano: 534 razy

Polska Izba Przemysłu Targowego w dniu 07.06.2021r. wystosowała apel do Premiera Jarosława Gowina.

09.06.2021 | przeczytano: 421 razy

O wskazanie planowanych – choćby w przybliżeniu – etapów i harmonogramu odmrażania branży targowej – zwraca się do premiera Polska Izba Przemysłu Targowego (PIPT). Ta zrzeszająca polskie firmy targowe organizacja chce też, aby prezes Polskiego Funduszu Rozwoju uruchomił Tarczę 3.0. dla branż najdłużej pozostających w zastoju – w tym dla tzw. Przemysłu Spotkań, do którego należy branża targowa. Postulowane zmiany miałyby ułatwić pozyskiwanie przez poszkodowane firmy  przemysłu spotkań koniecznego dla przetrwania obecnego kryzysu wsparcia finansowego, a także – rozpoczęcie odblokowywania imprez targowych oraz konferencyjnych m.in. poprzez usunięcie niespójności w obowiązujących na czas pandemii przepisach.

26.05.2021 | przeczytano: 976 razy

We wtorek, 27 kwietnia 2021r., w Pałacu Prezydenckim odbyła się wideokonferencja z inicjatywy Prezydenta RP - Andrzeja Dudy, z udziałem Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii - Jarosława Gowina, Ministra - Członka Rady Ministrów, Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Michała Dworczyka, Podsekretarzy Stanu, Olgi Semeniuk i Ministra Pawła Niedużaka z Ministerstwa Rozwoju Pracy i Technologii, a także Prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju - Pawła Borysa oraz reprezentacją przedsiębiorców z branż zamkniętych, w tym reprezentantów Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUGether: Łukasza Adamowicza i Olgi Krzemińskiej/ SOIT, Krzysztofa Szadurskiego / IGHP, Beaty Kozyry i Tomasza Kobierskiego / PIPT oraz Katarzyny Gajek / PSBŚ.

04.05.2021 | przeczytano: 633 razy
Branża targowa postuluje do rządu o wsparcie na poziomie 400–500 mln euro

W ciągu roku po wybuchu pandemii koronawirusa firmy z branży eventowej odnotowały średnio spadek rocznych przychodów o 73 proc. W efekcie redukcja zatrudnienia wyniosła ponad 60 proc., mimo że zdecydowana większość firm skorzystała z tarcz antykryzysowych – wynika z badania Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. – Branża targowa jest kluczowym sektorem dla odbudowy gospodarki po pandemii. Trudno sobie wyobrazić powrót na ścieżkę rozwoju bez takich wydarzeń jak targi czy kongresy – mówi Beata Kozyra, prezes zarządu Polskiej Izby Przemysłu Targowego, i podkreśla, że wsparcie dla branży powinno uwzględniać m.in. dofinansowanie udziału małych i średnich firm w targach.

06.04.2021 | przeczytano: 794 razy

Poszerzenia zakwalifikowanej do pomocy sektorowej w Tarczy 6.0 listy branż o firmy projektujące i budujące stoiska targowe, a także zajmujące się logistyką targową, przedłużenia okresu „pomocowego”, przedstawienia konkretnego planu odmrażania poszczególnych branż gospodarki czy rekompensaty w wysokości 50% ubiegłorocznego przychodu dla przedsiębiorstw branży targowej – m.in. tego domagają się działający w sektorze targowym właściciele firm zrzeszeni w Komitecie Obrony Branży Targowej. – Rząd nas ominął, powinien to jak najszybciej skorygować. Inaczej niemal czeka nas rychła śmierć – mówią przedsiębiorcy targowi.

21.01.2021 | przeczytano: 828 razy

Pracujące dla branżowych targów firmy będą mogły skorzystać z przewidzianej w Tarczy PFR 2.0 pomocy. Chodzi głównie o takie, które zajmują się projektowaniem i budową stoisk targowych. Polski Fundusz Rozwoju rozszerzył listę PKD zakwalifikowanych do wsparcia sektorowego przedsiębiorstw m.in. o PKD wykonujących przestrzenie wystawiennicze dla imprez targowych.

07.01.2021 | przeczytano: 833 razy

Większość firm pracujących dla targów branżowych pozbawiona jest pomocy kierowanej przez rząd w ramach tzw. „wsparcia sektorowego”, co skazuje je de facto na nieuchronny upadek. Dzieje się tak za sprawą numeru 73.11.Z PKD, któremu podlegają. Do kategorii tej należą także firmy reklamowe, a je rząd wykluczył akurat z przewidzianego w tzw. „Tarczach” programu wsparcia sektorowego. Wszystko wskazuje na to, że kilkanaście lat temu, jeszcze na etapie prac nad rozporządzeniem o klasyfikacji PKD poszczególnych branż, firmy targowe znalazły się w tej kategorii na skutek błędu w tłumaczeniu. Zdaniem przedstawicieli branży targowej powinny one podlegać pod PKD 82.30.Z, w którym są m.in. organizatorzy targów. Kategoria ta znalazła się zaś na przygotowanej przez rząd liście firm, które otrzymają wsparcie sektorowe. Inaczej kilka tysięcy funkcjonujących w Polsce przedsiębiorstw „około targowych” czeka likwidacja.

29.12.2020 | przeczytano: 1982 razy
1 2 3
Strona 1/3 (artykułów: 30)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764