logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RODO: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 135
Media społecznościowe, smartfony i smartwatche mogą być groźnymi urządzeniami szpiegującymi

Media społecznościowe wiedzą o swoich użytkownikach więcej, niż można się tego spodziewać. Nie tak dawno okazało się, że popularny Facebook nielegalnie zbierał dane i je udostępniał. Oświadczenia o braku zgody na wykorzystywanie wizerunku  czy informacji są bezcelowe. Eksperci podkreślają, że zadbać o bezpieczeństwo w sieci można samemu. Nie tylko nie publikując określonych informacji, ale uważając na instalowane aplikacje i niemal automatycznie udzielane przy tym zgody. Smartfony i smartwatche mogą okazać się najgroźniejszymi urządzeniami szpiegującymi.

06.02.2019 | przeczytano: 204 razy

Unique work to nowa firma z dziedziny profesjonalnej komunikacji medycznej, oparta na najlepszych doświadczeniach dawnej spółki G-Pharma Consulting.

04.02.2019 | przeczytano: 132 razy
UODO będzie walczyć z nieuczciwym i uporczywym telemarketingiem

Niechciany i natrętny telemarketing prowadzony bez zgody abonenta jest niezgodny z prawem. Działające tak firmy muszą się liczyć z różnymi konsekwencjami, w tym karami finansowymi. Z racji tego, że telemarketing to zagadnienie objęte wieloma przepisami i kompetencjami różnych urzędów odpowiedzialnych za ich stosowanie, walka z tym zjawiskiem jest utrudniona. Urząd Ochrony Danych Osobowych zapowiada, że weźmie takie praktyki pod lupę, zacieśniając w tym zakresie współpracę z UKE i UOKiK.

31.01.2019 | przeczytano: 211 razy (komentarzy: 2)
Google może kolejny raz zostać ukarany za łamanie RODO

Na rynku reklamy behawioralnej co sekundę dochodzi do ogromnego wycieku danych osobowych, w tym wrażliwych informacji o naszym zdrowiu, seksualności, psychice czy poglądach politycznych – podkreśla Katarzyna Szymielewicz, prezeska Fundacji Panoptykon. Fundacja złożyła do Urzędu Ochrony Danych Osobowych skargę na działalność Google’a i IAB Europe – nieformalnych regulatorów rynku reklamy interaktywnej – dotyczącą naruszania przepisów RODO. Panoptykon chce, aby została połączona z innymi skargami, złożonymi już w Irlandii i Wielkiej Brytanii.

30.01.2019 | przeczytano: 292 razy
Nazwa.pl przekroczyła 100.000 domen w rejestrze EURid

Obecnie Nazwa.pl utrzymuje ponad 100 tysięcy domen w rejestrze EURid.  Kolejna polska firma home.pl rejestrująca także domeny europejskie utrzymuje ich o połowę mniej - nieco ponad 49 tysięcy. Na trzecim miejscu wśród polskich rejestratorów plasuje się Consulting Service, obsługująca ponad 24 tysiące domen. Co istotne w globalnym zestawieniu rejestratorów domeny .eu nazwa.pl uplasowała się na wysokim 6. miejscu. To pierwsza w historii tak wysoka pozycja polskiej firmy.

30.01.2019 | przeczytano: 349 razy
RODO: Ponad 3 tys. skarg na przetwarzanie danych osobowych

Wiedza i świadomość Polaków dotyczące ochrony ich danych osobowych są coraz większe – ocenia prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych dr Edyta Bielak-Jomaa. Widać to po liczbie pytań i skarg kierowanych do urzędu od momentu rozpoczęcia stosowania RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Konsultanci UODO na specjalnej infolinii odpowiadają na ponad 90 pytań dziennie, a do tej pory wpłynęło już ponad 3 tys. skarg związanych z nieprawidłowym przetwarzaniem danych osobowych. Prezes UODO zapowiada, że wkrótce pojawią się pierwsze kary finansowe.

28.01.2019 | przeczytano: 170 razy

Firma Selectivv posiada największy w Europe Środkowo-Wschodniej zbiór danych o użytkownikach urządzeń mobilnych, który obejmuje łącznie 82 miliony osób. Gromadzone, analizowane i profilowane przez Selectivv dane są wykorzystywane do realizacji kampanii mobile marketingowych, projektów badawczych oraz prowadzenia analiz z obszaru big data. W związku z dynamicznym rozwojem branży mobile, penetracją rynku smartfonów na poziomie 90%[1] oraz wprowadzeniem na rynek nowych technologii i narzędzi, Selectivv zdecydował się odpowiedzieć na pytanie: jaki był mijający rok dla branży mobile oraz co czeka nas  w roku 2019?

24.01.2019 | przeczytano: 407 razy

Niska cena, szybka realizacja usługi i wysoki poziom obsługi. Tego oczekują klienci niezależnie od tego, czy robią codzienne zakupy w sklepie, czy zakładają lokatę w banku. Do powyższych wymagań należy dodać jeszcze bezpieczeństwo danych osobowych. Ich ochrona to obecnie jedno z podstawowych praw klienta. Jak wynika z badania SAS Data Privacy: Are You Concerned?, konsumenci nie tylko chcą, aby o poufność ich informacji zadbały organy władzy, ale również 66% z nich podejmuje kroki, aby zabezpieczyć je samemu.

16.01.2019 | przeczytano: 155 razy
RODO, Whatsapp, RCS - za nami ciekawy rok w komunikacji mobilnej

Za nami 2018 rok, który dla komunikacji mobilnej był bardzo ciekawy. Do najważniejszych wydarzeń mijających 12 miesięcy z pewnością należy wprowadzenie RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, a także udostępnienie WhatsApp API. Komunikacja mobilna zdecydowanie zmienia się i ewoluuje, dlatego spodziewam się, że w 2019 roku będziemy świadkami dalszego rozwoju modelu A2P (application-to-person), w którym komunikaty do odbiorców wysyłane są za pośrednictwem systemu informatycznego – pisze Kamila Górna, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip specjalizującej się w komunikacji mobilnej.

14.01.2019 | przeczytano: 193 razy
Prognoza: 5 trendów programmatic o których będzie głośno w 2019 roku

Ze względu na mocne strony, programmatic jest uważany za reklamową technologię przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że ten model, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny, nie zniknie z reklamowego ekosystemu w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Co więcej, z każdym rokiem będzie ewaluować, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania reklamodawców. Oto pięć najważniejszych trendów, które ukształtują ten model w 2019 roku.

10.01.2019 | przeczytano: 319 razy
1 2 3
Strona 1/14 (artykułów: 135)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764