logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekopol: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 23
Kampania #Efekt1butelki - jak zainspirować do ekologicznych zachowań?

Kompania Piwowarska sprzedaje rocznie około miliarda piw w butelkach zwrotnych, a każda z nich może być ponownie napełniona nawet 20 razy, zanim trafi do recyklingu. Warunek jest jeden - musi zostać oddana i wrócić do browaru, 88% z nich wraca, ale dopiero wielokrotne użycie tego samego opakowania to realna korzyść dla środowiska. Dlatego każda butelka ma znaczenie. W ostatnim kwartale 2023 roku Kompania Piwowarska z partnerami – firmą Rekopol i siecią sklepów Stokrotka, prowadziły drugą edycję akcji edukacyjnej #Efekt1butelki. Dotyczyła ona zwracania szklanych butelek wielokrotnego użytku, a celem było podnoszenie świadomości społecznej w tym zakresie i podkreślanie, że działania te mają realną wartość dla naszej planety.

21.12.2023 | przeczytano: 1381 razy
Kompania Piwowarska: wielkie efekty jednej butelki

Kompania Piwowarska rozpoczyna w poniedziałek, 23 października, kolejną edycję akcji edukacyjnej #Efekt1butelki dotyczącej zwracania szklanych butelek wielokrotnego użytku. Firma sprzedaje rocznie około miliarda piw w butelkach zwrotnych, a optymalne wykorzystanie tego typu opakowań sprawia, że znacząco zmniejsza się emisja CO2 związana z produkcją opakowań do piwa, niższe jest także zużycie surowców i wielkość odpadów, jakie trzeba poddać recyklingowi.

23.10.2023 | przeczytano: 534 razy
Strefy EKO i Sprawdź Promile na Fest Festival w Chorzowie

Kompania Piwowarska z dwiema strefami: Sprawdź Promile i EKO marki Lech zawita na Fest Festival 2022 od 10 do 13 sierpnia w Parku Śląskim w Chorzowie. Strefy mają służyć promocji odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i edukacji związanej z ochroną środowiska.

10.08.2022 | przeczytano: 701 razy
Śmieciarka Miecia wraz z Biedronką rusza w wakacyjną trasę

16 lipca br. w Elblągu rozpoczęła się kolejna wakacyjna trasa śmieciarki Mieci – interaktywnej wystawy, realizowanej przez sieć Biedronka i Rekopol. Podczas wakacji Miecia zwiedzi kilkanaście nadmorskich miejscowości, edukując najmłodszych w zakresie recyklingu.

22.07.2022 | przeczytano: 953 razy

Tylko w Polsce każdego roku marnuje się prawie 5 mln ton jedzenia. Niewielu z nas ma świadomość, jak fakt ten wiąże się z nadchodzącym kryzysem żywnościowym, którego nie są już w stanie przesłonić wypełnione po brzegi sklepowe półki i lodówki. Dlatego właśnie kwestia żywności i jej wpływ na zmiany klimatu, po zagadnieniach związanych z wodą, powietrzem i odpadami, stała się głównym tematem projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl. Materiały piątej już odsłony cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” będą ukazywać się od dziś, 22 października 2021 r. do końca lutego 2022 r. na tradycyjnych łamach dziennika oraz w serwisie Wyborcza.pl.

22.10.2021 | przeczytano: 340 razy
Nałęczowianka pierwszą marką w Polsce z pełnym portfolio wody niegazowanej w butelkach w 50%% z plastiku z recyklingu

Po wprowadzeniu butelek wykonanych w 50% z PET z recyklingu dla swoich dwóch najpopularniejszych pojemności 1 L i 1,5 L, producent naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka idzie o krok dalej i poszerza swoje portfolio o kolejne tego typu opakowania – 0,33 L, 0,5 L oraz 0,75 L. To oznacza, że teraz już wszystkie niegazowane formaty Nałęczowianki są dostępne także w butelkach wyprodukowanych z udziałem przetworzonego plastiku. Marka jest pod tym względem pierwsza w Polsce, także jako pierwsza w naszym kraju wykorzystuje w swoich opakowaniach zbiorczych folię wyprodukowaną z udziałem tworzywa z recyklingu.

06.05.2021 | przeczytano: 1174 razy
Carrefour wprowadza nowy system oznakowania opakowań Koalicji 5 Frakcji

Etykieta Koalicji 5 Frakcji to ustandaryzowany system oznakowania, który jasno wskazuje konsumentowi jak segregować odpady opakowaniowe. Carrefour Polska zdecydował się przeprowadzić pilotaż systemu oznakowania przygotowanego przez Koalicję 5 Frakcji. To nowe systemowe rozwiązanie jako efekt współpracy producentów, sieci handlowych, miast oraz organizacji pozarządowych ma pomóc konsumentom właściwie segregować odpady, co przyczyni się do osiągnięcia zgodnego z prawem unijnym poziomu odzysku surowcowego. Do 2035 r. poziom recyklingu odpadów ma bowiem wynosić nie mniej niż 65%.

01.04.2021 | przeczytano: 679 razy
Zobowiązanie środowiskowe Żywiec Zdrój zrealizowane

Mimo, że rok 2020 spowodował reorganizację wielu planów biznesowych, największe środowiskowe zobowiązanie Żywiec Zdrój zostało zrealizowane z sukcesem. W 2018 roku podczas szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach firma ogłosiła, że zapewni zbiórkę i podda recyklingowi taką samą ilość plastiku, jaką wprowadzi w 2020 roku na rynek. Zebrane tworzywa sztuczne przekazane zostały do recyklingu, dzięki czemu zostały ponownie przetworzone i zamknęły obieg.

13.01.2021 | przeczytano: 719 razy
Przełom w Pepsico - butelki wykonane będą w 100%% z rPET do końca 2021 roku

Jeden z największych producentów żywności i napojów na świecie, firma PepsiCo, w samym tylko 2021 roku zainwestuje 3,6 mln USD oraz 8 mln USD w każdym kolejnym roku na pozyskanie przetworzonego plastiku (rPET), który umożliwi produkcję w Polsce wszystkich butelek napojów Pepsi oraz Mirinda z surowca zawierającego tworzywo w 100% pochodzące z recyklingu. To kolejny ważny krok do realizacji wizji świata PepsiCo, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem – w lecie 2020 roku firma wprowadziła do obiegu butelki herbaty mrożonej Lipton Ice Tea w 100% wykonane z rPET. Efektem wprowadzanych zmian będzie ograniczenie emisji gazów cieplarnianych średnio o 40%.

02.12.2020 | przeczytano: 674 razy
Call for papers - 12. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innnovations

W dniach 1-2 kwietnia 2020 r. w EXPO XXI Warszawa odbędą się 12. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations – jedno z najciekawszych spotkań branży opakowań w Europie Środkowej.

20.01.2020 | przeczytano: 961 razy
Artykuły z cyklu Patronat Signs.pl
1 2 3
Strona 1/3 (artykułów: 23)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764