logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

SYNO: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 8
Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry

Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł rocznie. Do tego udział mystery shopping w przychodach firm badawczych powinien zwiększyć się z 3-4% do 6-7%. Taki napęd dadzą głównie małe i średnie firmy oraz instytucje państwowe i samorządowe. To one coraz częściej inwestują w tego typu badania. Najbardziej dynamiczny progres widać w sektorze FMCG i szeroko pojętym retialu. Wśród najaktywniejszych zleceniodawców pozostają również koncerny z branży paliwowej, finansowej i farmaceutycznej.

10.03.2024 | przeczytano: 1049 razy
Stańczyk w kampanii Dnia na U

Dzień na U to święto każdej i każdego z nas. To wybrany dzień w roku, który rezerwujemy na potwierdzenie naszego zdrowia. Profilaktyczne badania powinny wejść w nawyk tak samo, jak regularne wizyty u kosmetyczki czy treningi na siłowni. Aż 67% Polaków deklaruje, że to ich własna motywacja decyduje o tym, że chcą prowadzić zdrowszy styl życia. Zacznijmy od wykonywania profilaktycznych badań regularnie, raz w roku.

08.11.2023 | przeczytano: 564 razy
Inflacja i rosnące ceny demolują portfele Polaków

Obecnie dwóch na trzech konsumentów ogranicza wydatki w sklepach przez inflację i wysokie ceny. Cięć dokonują głównie osoby najstarsze, z najniższymi dochodami i pochodzące z największych miast. Do tego Polacy twierdzą, że najbardziej oszczędzają na artykułach odzieżowych, napojach alkoholowych oraz słodyczach i przekąskach. Z kolei na końcu zestawienia znalazł się taki asortyment, jak kawa i herbata, napoje bezalkoholowe oraz chemia gospodarcza.

19.11.2021 | przeczytano: 812 razy
Co piąty Polak przyznaje się do zakupu towarów z podrobionymi znakami znanych marek

Blisko 20% Polaków otwarcie przyznaje, że kupuje produkty z podrobionymi znakami towarowymi znanych marek. W większości są to ubrania, buty i kosmetyki. Najczęściej wskazywaną motywacją jest oszczędność. Co ciekawe, podróbki głównie interesują osoby z wyższymi zarobkami. Z kolei 70% konsumentów nie nabywa takich artykułów. Jednak w tej grupie mniej niż połowa deklaruje to w sposób zdecydowany. Komentujący wyniki eksperci nie do końca wierzą w podawaną przez badanych motywację. I wyjaśniają, co tak naprawdę przekonuje Polaków do zakupu nieoryginalnych produktów.

01.06.2021 | przeczytano: 656 razy
E-commerce czeka wstrząs po pandemii

Z całego zeszłorocznego wzrostu e-commerce tylko 30% może mieć trwałą wartość. Dopiero 3-4 kwartały po zakończeniu pandemii okaże się, kto w branży osiągnął długoterminowy sukces. Natomiast znaczna część graczy nie wytrzyma ostrej walki o klienta. Dlatego e-sklepy już teraz powinny zacząć opracowywać nowe strategie. Obecnie nawet połowę marży inwestuje się w podnoszenie sprzedaży. Do tego wydatki na reklamę i promocję mogą wzrosnąć o blisko 25%. Wiele podmiotów będzie musiało poważnie zredukować swoje plany sprzedażowe. Tak uważa Maciej Tygielski, wieloletni obserwator branży e-commerce, Dyrektor Generalny spółki Złote Wyprzedaże i Modern Commerce.

10.03.2021 | przeczytano: 743 razy
Blisko 70%% Polaków nie chce nałożenia nowego podatku na media

Niemal siedmiu na dziesięciu Polaków nie popiera nałożenia na media dodatkowego podatku. Patrząc na wiek respondentów, widać, że najwięcej oponentów jest w grupie mającej od 18 do 22 lat. Przedstawiona koncepcja nie podoba się głównie osobom, które żyją w miastach liczących 100-199 tys. i ponad 500 tys. mieszkańców. Zdaniem prawie 65% badanych, koncerny medialne dobrze zrobiły, że w proteście wyłączyły swoje programy i strony internetowe.

16.02.2021 | przeczytano: 784 razy (komentarzy: 23)
O zmianach nawyków konsumenckich raz jeszcze

Zmiany nawyków zakupowych konsumentów w związku z pandemią są od wielu tygodni pod stałą obserwacją firm badawczych i analityków. W CMO Insider niemal od samego początku kryzysu zbieramy najciekawsze naszym zdaniem wnioski z raportów i badań na temat zachowań konsumentów

04.11.2020 | przeczytano: 1127 razy
Nadchodzący kryzys wzmocni rynek badań internetowych

Badania internetowe należą do najtańszych i najszybszych znanych metod na rynku. Dają możliwość prostej realizacji nawet międzynarodowych projektów. W 2018 r. przychody branży wyniosły aż 124 mln zł. To niespełna dwa razy więcej niż cztery lata wcześniej. W kryzysie właśnie ten segment najmocniej zyska na znaczeniu. Szukając oszczędności i mogąc zmieniać techniki badawcze, firmy będą częściej wybierały tego typu metody. Dodatkową kwestią może być również bezpieczeństwo, np. brak bezpośrednich kontaktów ankieterów z respondentami. Branża powinna też mocniej zabiegać o sektor farmacji i publiczny, gdzie są największe wzrosty.

03.04.2020 | przeczytano: 699 razy
1
Strona 1/1 (artykułów: 8)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764