logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 464
Tacki PureFiber Horti Trays w ICA Sweden

ICA Sweden, największa szwedzka sieć sprzedaży detalicznej, podejmuje kolejne kroki w kierunku zwiększenia proekologiczności swoich działań. Jednym z nich jest zastąpienie plastikowych tacek, używanych przy sprzedaży kwiatów, ich odpowiednikami wykonanymi z włókien formowanych, dostarczanymi przez Stora Enso. Jak zapewnia firma, w dłuższej perspektywie przyniesie to jej znaczącą (nawet do 81%) redukcję w kontekście ilości dwutlenku węgla emitowanego w związku z ww. procesami sprzedażowymi.

16.05.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 217 razy

Stora Enso poinformowała o wynikach za 1. kwartał 2024 roku. Firma osiągnęła w nim przychody ze sprzedaży w wysokości 2,164 mld euro, co oznacza spadek – w ujęciu rok do roku – o 20%. Skorygowana wartość zysku operacyjnego EBIT wyniosła w ww. okresie 156 mln euro (przy 234 mln euro przed rokiem), natomiast marża zysku operacyjnego EBIT spadła do 7,2% (z 8,6% w 1. kwartale 2023). Przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej zamknęły się kwotą 269 mln euro (przy 254 mln euro przed rokiem).

14.05.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 124 razy

Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego przewożenia prac na pokazy i do klientów z całego świata.

10.04.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 1119 razy
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem

Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2 związaną z ich przewożeniem nawet o 95%. Ta konwersja w obszarze logistyki była możliwa dzięki lokalnej inicjatywie kierownictwa zakładów Stora Enso w Jönköping (Szwecja), gdzie realizowana jest produkcja m.in. z myślą o Lesjöfors. Do projektu zaangażowana została firma Einride, specjalizująca się we flocie samochodowej, bazującej na energii elektrycznej.

25.03.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 515 razy

Jakiś czas temu Stora Enso zainaugurowała specjalny program partnerski – Harvesting Partner – mający zachęcić wykwalifikowanych plantatorów i zupełnie nowych przedsiębiorców do włączenia się w działalność związaną z gospodarką leśną. Początkowo projekt obejmował obszar Szwecji, z czasem został rozszerzony także na inne kraje – Finlandię, Norwegię i Litwę. Obecnie firma rozpoczyna jego drugi etap, w ramach którego nowi partnerzy Harvesting Partner mogą do niego dołączyć w 2024 roku.

12.03.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 279 razy
Stora Enso z okazji Światowego Dnia Dzikiej Przyrody

W lutym Stora Enso poinformowała o nawiązaniu ścisłej współpracy z IUCN – Międzynarodowym Związkiem Ochrony Przyrody. Partnerstwo ma koncentrować się na osiągnięciu przez nią neutralności prowadzonych działań biznesowych względem bioróżnorodności, jak też na wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań w branży leśnej. Współpraca ma też przynieść nowe pomysły na zastosowanie różnych rozwiązań technologicznych w kontekście promowania bioróżnorodności na obszarach leśnych – z myślą o tym Stora Enso stworzyła specjalny schemat, umożliwiający weryfikację wpływu określonych działań na bioróżnorodność. W związku z niedawnym Światowym Dniem Dzikiej Przyrody (World Wildlife Day – WWD), obchodzonym dorocznie 3 marca, firma zaprezentowała pierwsze efekty pionierskich prac w zakresie zastosowania cyfrowych technologii w jej działaniach związanych ze zwiększeniem bioróżnorodności.

07.03.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 744 razy
Stora Enso: proekologiczne opakowania jednostkowe z tektury litej

Stora Enso opublikowała kolejny z serii artykułów, związanych z budowaną przez nią w zakładach w Oulu (Finlandia) nową linią do produkcji tektury litej do opakowań jednostkowych. Tym razem koncentruje się on na jakości włókien drzewnych, jakie znajdą tu zastosowanie, pochodzących z należących do koncernu upraw leśnych na obszarze Skandynawii.

01.03.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 477 razy
Stora Enso Packaging Automation wzbogaca portfolio o polskie rozwiązania

Stora Enso poinformowała o rozbudowie swojego portfolio w obszarze automatyzacji pakowania – Packaging Automation. W tym celu nawiązała współpracę z firmą Radpak – polskim producentem koncentrującym się na rozwiązaniach automatyzujących procesy pakowania na rynku pierwotnym i wtórnym.

19.02.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 878 razy
Stora Enso z wynikiem „A” w rankingu CDP

Stora Enso znalazła się w rankingu „Forest A List”, stworzonym przez organizację non profit CDP, uwzględniającym firmy realizujące transparentną i proekologiczną politykę korporacyjną, związaną z gospodarką leśną. Jak podkreśla w specjalnym komunikacie, na liście – stworzonej w oparciu o kwestionariusz przygotowany przez CDP – tylko nieliczne przedsiębiorstwa spośród 21 tys. biorących udział w badaniach mogą pochwalić się wskaźnikiem „A”.

15.02.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 810 razy
Stora Enso podsumowuje 2023 rok

1 lutego odbyła się konferencja dla inwestorów i mediów, podczas której kierownictwo Stora Enso poinformowało o wynikach finansowych grupy za 4. kwartał oraz cały rok 2023. W ostatnich trzech miesiącach minionego roku firma zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 2,174 mld euro, co oznacza spadek o 24% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. Zysk operacyjny EBIT obniżył się do 51 mln euro (z 355 mln euro), zaś marża zysku operacyjnego EBIT spadła z 12,4% do 2,3%. Wartość przepływów gotówkowych zamknęła się kwotą 323 mln euro (przy 429 mln w 4. kwartale 2022). Z kolei w całym roku 2023 firma zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 9,396 mld euro (przy 11,68 mld rok wcześniej), a zysk operacyjny EBIT wyniósł 342 mln euro (1,891 mld w 2023). Konferencja stała się też okazją, by wskazać kluczowe projekty realizowane przez Stora Enso w ub.r.: sfinalizowanie planu restrukturyzacyjnego (mającego poprawić jej zyskowność i konkurencyjność w długiej perspektywie czasowej), kontynuację inwestycji w zakładach w Oulu (związanych z budową nowej linii produkcyjnej do tektury litej) oraz procesu sprzedaży fabryki w Beihai w Chinach. Prognozy kierownictwa koncernu na 2024 roku zakładają, że zysk operacyjny EBIT wzrośnie w porównaniu z kwotą osiągniętą w roku ubiegłym, pomimo dalszej niepewności rynkowej.

08.02.2024 | Świat poligrafii | przeczytano: 746 razy
1 2 3
Strona 1/47 (artykułów: 464)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764