logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

UOKiK: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 92

UOKiK informuje: Facebook będzie czytelniej informował o zasadach, na jakich świadczy usługi na rzecz konsumentów. To przykład jednego z warunków wynegocjowanych przez Komisję Europejską i państwa członkowskie. UOKiK brał udział w negocjacjach i przekazywał swoje uwagi.

12.04.2019 | przeczytano: 132 razy
Konsumenci oczekuje nagłaśniania przypadków reklam wprowadzających w błąd

Co czwarty konsument nie interesuje się nieuczciwą komunikacją marketingową do momentu, w którym nie odczuje jej skutków na własnej skórze – wynika z raportu Kantar Polska, zaprezentowanego podczas debaty „Komunikacja wprowadzająca w błąd. Jej wpływ na konsumentów i rynek” zorganizowanej przez Komitet Dialogu Społecznego KIG. Co roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydaje kilkadziesiąt decyzji dotyczących wprowadzania konsumentów w błąd, np. podawania nieprawdy czy braku dostatecznej informacji. Klienci powinni przykładać większą wagę do tego, co kupują i podpisują, aby chronić się przed takimi praktykami. Z drugiej strony, mają prawo wierzyć, że rynek jest dla nich bezpieczny i czuwa nad nim regulator – uważa prezes Federacji Konsumentów. Organy państwowe, organizacje konsumenckie i media powinny stanowczo reagować na wszelkie naruszenia.

08.04.2019 | przeczytano: 114 razy
Firmy w przekazach reklamowych często świadomie wprowadzają konsumentów w błąd

Co roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydaje kilkadziesiąt decyzji dotyczących wprowadzania konsumentów w błąd poprzez podanie nieprawdy czy brak dostatecznej informacji o produkcie. Takie przypadki nierzetelnej komunikacji marketingowej spotykają się z krytyką konsumentów. Jak wynika z badań Kantar Polska, blisko 90 proc. z nich uważa, że powinny być nagłaśniane w mediach. Nierzetelna informacja wpływa na obniżanie jakości usług i produktów, a także na kryzys zaufania klientów. Coraz częściej przypomina to wojnę między przedsiębiorcami a konsumentami – podkreślali eksperci podczas debaty zorganizowanej przez Komitet Dialogu Społecznego KIG.

08.04.2019 | przeczytano: 77 razy

Aplikacje ściągane na telefon mogą prosić konsumentów o dostęp do różnych danych, które będą potem wykorzystywać. W sklepach Apple i Google trudno znaleźć pełne informacje o zasadach gromadzenia tych danych. UOKiK wspólnie z 26 organami ochrony konsumentów apeluje o zmiany.

05.04.2019 | przeczytano: 106 razy

UOKiK wydał zastrzeżenia do przejęcia przez Multikino kontroli nad Cinema 3D. Koncentracja może ograniczać konkurencję. Zastrzeżenia nie przesądzają o końcowej decyzji w tej sprawie.

22.02.2019 | przeczytano: 148 razy

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczynają akcję "Poznaj swojego kontrahenta".

01.02.2019 | przeczytano: 154 razy
UODO będzie walczyć z nieuczciwym i uporczywym telemarketingiem

Niechciany i natrętny telemarketing prowadzony bez zgody abonenta jest niezgodny z prawem. Działające tak firmy muszą się liczyć z różnymi konsekwencjami, w tym karami finansowymi. Z racji tego, że telemarketing to zagadnienie objęte wieloma przepisami i kompetencjami różnych urzędów odpowiedzialnych za ich stosowanie, walka z tym zjawiskiem jest utrudniona. Urząd Ochrony Danych Osobowych zapowiada, że weźmie takie praktyki pod lupę, zacieśniając w tym zakresie współpracę z UKE i UOKiK.

31.01.2019 | przeczytano: 512 razy (komentarzy: 2)
Nieuczciwe reklamy programu mieszkaniowego pod lupą UOKiK

Możesz otrzymać mieszkanie, mając zaledwie 5 tysięcy – kusiła spółka Polski Społeczny Program Mieszkaniowy w ulotkach i na stronie internetowej. W rzeczywistości uczestnik programu po latach miał zyskać jedynie możliwość zakupu nieruchomości na preferencyjnych warunkach. Firma prowadziła działalność w zakazanym systemie konsorcyjnym.

28.12.2018 | przeczytano: 196 razy
UOKiK: Media Expert jeszcze raz zapłaci za oceny

Spoty radiowe reklamujące w 2017 r. promocję „Płacimy za oceny” w sklepach Media Expert mogły wprowadzać w błąd. Konsumenci nie dowiedzieli się z nich, że najpierw muszą wydać 300 zł, a rabat dostaną dopiero przy kolejnych zakupach. Osoby, które skorzystały z promocji, otrzymają od spółki dodatkowe 60 zł.

12.11.2018 | przeczytano: 340 razy
Apella zdobywcą srebrnej Effie

Na tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Apella, reprezentująca trójmiejski rynek agencji marketingowych, otrzymała srebrną Effie w kategorii „Media, kultura i rozrywka” za kampanię „Drap Zdrapki na milion sposobów!”, którą wraz z agencją Zenith przygotowała dla Totalizatora Sportowego.

31.10.2018 | przeczytano: 374 razy
1 2 3
Strona 1/10 (artykułów: 92)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764