logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

cyfryzacja: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 174
Zmiany w kodeksie pracy – czy idą z duchem czasu?

Czterodniowy tydzień pracy, siedmiogodzinny dzień pracy, nieograniczony urlop… To tylko niektóre z pomysłów nad którymi zastanawiają się firmy na polskim rynku, ale także rządzący, którzy chcą wprowadzić zmiany w kodeksie. Jak wygląda nasze podejście do wykonywania obowiązków zawodowych w 2024 roku? Co zmieniło wprowadzenie pracy zdalnej lub hybrydowej oraz wejście na rynek nowych pokoleń, które mają odmienne podejście do życia i wcale nie uważają pracowania po 18 godzin na dobę za normalne i godne podziwu? Czy pracoholizm jest jeszcze możliwy czy nikomu już nie chce się przemęczać? Jak będzie wkrótce wyglądać nasza praca?

14.08.2024 | Wywiady i opinie | przeczytano: 471 razy (komentarzy: 1)

Aż 71 proc. przedsiębiorstw w Polsce dobrze ocenia członkostwo w UE. Z tej grupy już 41 proc. ankietowanych skorzystało z dotacji unijnych. Tak wynika z badania zleconego przez EFL, przeprowadzonego na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. W 2024 roku Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm. Z jakich programów można  skorzystać w 2024 roku?

12.06.2024 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 384 razy
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?

Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku rozwoju AI. Według Raport Future  2024 aż 45 proc. badanych wskazało na „branżowe kompetencje specjalistyczne” jako te najbardziej pożądane wśród kandydatów. Z kolei kompetencje cyfrowe i specjalistyczne znalazły się także w TOP 5 kompetencji przyszłości [1] . Zatem certyfikacja marketingowa staje się nie tylko przepustką do bycia konkurencyjnym na rynku pracy, pozwala potwierdzić nabytą wiedzę, ale i lepiej działać w biznesie.

22.04.2024 | Porady ekspertów | przeczytano: 527 razy
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024

Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko podkreślają jej rosnącą rolę w kształtowaniu nowoczesnego stylu życia.

18.04.2024 | Wywiady i opinie | przeczytano: 607 razy
Sieci szerokopasmowe: wykonaliśmy 80–90 proc. planu Cyfrowej Dekady

– Jesteśmy na poziomach 80–90 proc. wykonania planu Cyfrowej Dekady – ocenia Jacek Oko, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, i przyznaje, że Polska ma pewne opóźnienia m.in. w przestrzeni mobilnej. Unijny program „Droga ku cyfrowej dekadzie” ma wyznaczać kierunek transformacji cyfrowej Europy realizowany poprzez osiąganie konkretnych celów i założeń na 2030 rok.  

30.03.2024 | Świat mediów | przeczytano: 402 razy
Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab

Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w średnich firmach). Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie Canon Polska przez agencję K+Research by Insight Lab.

27.03.2024 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 344 razy
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii

Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat realny z cyfrowym, lecz tylko jedna trzecia faktycznie z nich korzysta. Wśród najbardziej popularnych technologii znajdują się kasy samoobsługowe, smartwatche i płatności mobilne – ich znajomość zadeklarowali niemal wszyscy uczestnicy badania. Z kolei nowsze i mniej rozpowszechnione technologie, takie jak aplikacje do analizy skóry czy urządzenia do emisji próbek zapachów perfum w sklepach, są jeszcze nieodkrytą tajemnicą dla większości społeczeństwa.

20.03.2024 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 416 razy
M. Boni: Potrzebny plan wdrożenia aktu o sztucznej inteligencji

W środę 13 marca Parlament Europejski zatwierdził AI Act. To pierwsza tego typu regulacja tak szeroko obejmująca obszar sztucznej inteligencji. Celem nowych przepisów jest zbudowanie środowiska prawnego, które pozwoli na rozwój tej technologii, przy jednoczesnym poszanowaniu praw podstawowych, ochronie demokracji czy praworządności przed systemami wysokiego ryzyka. – Przy wielu artykułach, które niekoniecznie są interpretowalne łatwo i w spójny sposób, proponowałbym, żeby Komisja Europejska, ale to może być też polska rola podczas prezydencji, przygotowała plan wdrożenia regulacji o sztucznej inteligencji – ocenia były minister cyfryzacji Michał Boni. 

17.03.2024 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 384 razy
Polscy seniorzy w ogonie UE pod względem umiejętności cyfrowych

W Polsce jest blisko 10 mln osób w wieku 60+. Według danych Eurostatu tylko niewielki procent tej grupy ma podstawowe umiejętności cyfrowe, a z badań Fundacji Digital Poland wynika, że 37 proc. polskich seniorów uznaje korzystanie z technologii cyfrowych i internetu za zbyt skomplikowane. – Mamy dużo do nadrobienia – podkreśla Marzena Okła-Drewnowicz, ministra ds. polityki senioralnej. Jak wskazuje, w tej grupie potrzebna jest przede wszystkim szersza edukacja, w którą zaangażowane będą m.in. media publiczne. Nowa perspektywa finansowa UE stwarza możliwość skorzystania z dużej puli środków przeznaczonych specjalnie na ten cel.

17.03.2024 | Świat mediów | przeczytano: 512 razy
Canon na targach Remadays 2024

Canon na RemaDays 2024 zaprezentował rozwiązania do druku wielkoformatowego, produkcyjnego, inżynieryjnego oraz artystycznego, ukazując korzyści z ich wykorzystania. Szczególnym zainteresowaniem publiczności cieszyły się prelekcje przedstawiające kompletny proces automatyzacji druku. Dowiodły one, że wystarczy zaledwie kilkadziesiąt minut, by pokazać potencjał innowacyjnych technologii, przekonując klienta do inwestowania w nowoczesne oprogramowanie i urządzenia.

19.02.2024 | Z rynku | przeczytano: 942 razy
1 2 3
Strona 1/18 (artykułów: 174)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764