logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

dezinformacja: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 134
Dezinformacja i trolle w nowej odsłonie kampanii Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

Startuje kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK. Jej celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą ze sobą niezweryfikowane treści. Podobnie jak w 2024 r. koncepcja kampanii nawiązuje do wizerunku trolli.

27.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 63 razy
 IMMxDemagog: Biejat wyprzedza Mentzena w SM [14-20.04.2025]

Najbardziej medialnym kandydatem na prezydenta kolejny tydzień z rzędu został Rafał Trzaskowski, natomiast Sławomir Mentzen odnotował spadek popularności w social mediach – tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) i Demagoga, analizującego medialność kandydatów na prezydenta w dniach 14-20 kwietnia. 

24.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 244 razy
X: więcej mowy nienawiści po przejęciu przez Elona Muska

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.

17.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 210 razy
 IMMxDemagog: Rekordowe zasięgi po debatach prezydenckich [7-13.04.2025]

Publikacje na temat Rafała Trzaskowskiego uzyskały w minionym tygodniu rekordowy zasięg, natomiast treści o Karolu Nawrockim odnotowały aż trzykrotny wzrost – tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) i Demagoga, analizującego medialność kandydatów na prezydenta w dniach 7-13 kwietnia. Wzrost popularności niewątpliwie był spowodowany transmisjami dwóch debat, które odbyły się w piątek, 11 kwietnia.

17.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 622 razy
Dezinformacja i „Czysty przekaz” w kampanii Fundacji PZU

W czasach, gdy aż 84 proc. Polek i Polaków deklaruje, że spotkało się z fake newsem, a co drugi rodak nie czuje się w sieci bezpiecznie, Fundacja PZU rozpoczyna kampanię #CzystyPrzekaz. Magda Gessler, Mikołaj Roznerski i Szymon Marciniak w ramach akcji pokazują, jak nie wpaść w pułapkę fałszywych informacji zagrażających naszemu zdrowiu, relacjom i społecznej spójności. Szeroko zakrojona kampania obejmie działania społeczne i edukacyjne, w tym warsztaty w szkołach.

16.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 322 razy
Deepfake’i dotknęły już 3/4 firm. Wkrótce prześcigną ataki ransomware

Choć dezinformacja i fake newsy kojarzą się głównie z polityką i działaniami grup cyberprzestępców pracujących na zlecenia rządów, to skutki tych zjawisk mogą dotyczyć także biznesu i zagrażać rentowności, a nawet przetrwaniu firm.

16.04.2025 | Techniki, porady, przykłady | przeczytano: 197 razy
Głos, który ktoś próbuje Ci odebrać. NASK z kampanią o dezinformacji

Widzisz nagłówek, który brzmi emocjonalnie, zdjęcie znajomej twarzy w dziwnym kontekście, krótki filmik, który wygląda jak relacja na żywo - ale coś się nie zgadza. Często nim to sprawdzisz, już udostępniasz dalej.

14.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 208 razy

W odpowiedzi na skargę Ministra Sprawiedliwości Adama Bodnara, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wszczął postępowanie w sprawie ukarania Telewizji Republika karą pieniężną.

13.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 229 razy
IMMxDemagog: Prawica walczy o zasięgi, strasząc migrantami [31.03-6.04.25]

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen liderem zasięgu i zaangażowania w mediach społecznościowych, Magdalena Biejat z dynamicznym wzrostem na TikToku. W kampanii nie brakuje także manipulacji i fałszywych narracji. Instytut Monitorowania Mediów oraz Stowarzyszenie Demagog pokazują, że tegoroczna kampania prezydencka to nie tylko rywalizacja na zasięgi, ale też na emocje i dezinformacja.

10.04.2025 | Świat mediów | przeczytano: 195 razy
Kondycja komunikacji korporacyjnej w dobie digitalu, influencerów i rozwoju AI: Komentarz

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca liczba kanałów dystrybucji treści oraz internetowych liderów opinii w sposób istotny zmieniają i na nowo kształtują krajobraz komunikacyjny. Dzisiejszy odbiorca czerpie wiedzę z Internetu i mediów społecznościowych kosztem gazet, radia i TV. Autorem treści może być każdy, kto dysponuje dostępem do sieci i/lub któregoś z modeli językowych. Nic więc dziwnego, że na tle tych zmian pojęcie komunikacji korporacyjnej przedsiębiorstwa w jej tradycyjnym, dotychczasowym wydaniu pobrzmiewać może dla wielu jak przeżytek. Czy to oznacza zmierzch PR korporacyjnego?

10.04.2025 | Wywiady i opinie | przeczytano: 323 razy
1 2 3
Strona 1/14 (artykułów: 134)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764