logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

fake news: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 74
Rada Etyki Mediów: Adamowicz obiektem oszczerstw ze strony TVP

Zamordowany prezydent Gdańska Paweł Adamowicz był na antenie publicznej telewizji obiektem oszczerstw, ale nie miał tam prawa do obrony - orzekła Rada Etyki Mediów. Publikujemy całe oświadczenie REM w tej sprawie, zamieszczone na stronach Związku Miast Polskich.

13.02.2019 | przeczytano: 89 razy
Fake news nie tylko w mediach społecznościowych

Kłamliwe i nierzetelne treści to problem, z którym jako użytkownicy Internetu borykamy się nie od dziś. Winę za zarzucanie nas nieprawdziwymi informacjami do tej pory przypisywano głównie mediom społecznościowym. Okazuje się jednak, że zjawisko fake news to nie tylko problem social mediów. Ostatnio głośno było również o możliwości tworzenia nieprawdziwych treści w wynikach wyszukiwania Google.

11.02.2019 | przeczytano: 131 razy
TVP zrobi wyjątek dla wdowy: nie pozwie Magdaleny Adamowicz

Telewizja Polska zapowiedziała, że w drodze wyjątku nie pozwie Magdaleny Adamowicz - wdowy po Pawle Adamowiczu, która oskarżyła TVP o przyczynienie się do śmierci męża.

25.01.2019 | przeczytano: 264 razy
PO podejmuje decyzję o bojkocie TVP

Zarząd Krajowy Platformy Obywatelskiej zwrócił się do członków PO o powstrzymanie się od udziału w programach TVP do czasu odwołania obecnego zarządu TVP. PO zamierza domagać się społecznej kontrtoli nad telewizją publiczną.

22.01.2019 | przeczytano: 301 razy
Będą pozwy i procesy: TVP sporządziła „pierwszą” listę nazwisk

Kilka dni temu informowaliśmy o groźbach procesów sądowych wystosowanych przez TVP pod adresem osób sugerujących odpowiedzialność tego nadawcy za zamach na prezydenta Pawła Adamowicza. Nie wyciszyło to trwającej w mediach i internecie dyskusji na temat postawy Telewizji Polskiej i jej dziennikarzy. Kilka dni po pogrzebie Adamowicza TVP powróciła do tematu, wskazując w kolejnym komunikacie konkretne nazwiska osób wytypowanych do "pierwszej grupy", wobec której wyciągane będą konsekwencje.

22.01.2019 | przeczytano: 294 razy
Rada Etyki Public Relations o etyce w komunikacji cyfrowej

Rada Etyki Public Relations zwraca się z apelem do środowisk zajmujących się profesjonalną komunikacją, w szczególności do branży public relations i komunikacji marketingowej, oraz do wydawców, o zwracanie większej uwagi na znaczenie i przestrzeganie standardów etycznych w procesie komunikacji i wymiany informacji w sieci.

21.01.2019 | przeczytano: 263 razy
Ubiegły rok pod znakiem kryzysów wizerunkowych

Z kryzysami wizerunkowymi mierzą się już nie tylko marki, lecz również media, także społecznościowe, instytucje państwowe, a nawet organizacje pożytku publicznego. Bohaterem jednej z najgłośniejszych afer w ubiegłym roku, z której musiał się tłumaczyć Mark Zuckerberg, był Facebook, ale nie brakuje też przykładów z polskiego podwórka.  Wizerunkowym wpadkom musiały stawić czoła m.in. linie lotnicze LOT, marka Reserved i organizator Szlachetnej Paczki. Zdaniem ekspertów w tym roku kryzysy mogą dotknąć także influencerów i polityków, a ich źródłem mogą być m.in. fake newsy i kwestie społeczno-kulturowe.

21.01.2019 | przeczytano: 108 razy
Media społecznościowe borykają się z kłopotami wizerunkowymi i testują nowości

Końcówka 2018 roku pokazała w pigułce, w którą stronę rozwijają się media społecznościowe. Widać było też, z jakimi problemami borykają się od dłuższego czasu – mówi Maciej Przybylski, redaktor PRoto.pl. Jak podkreśla, social media – zwłaszcza Facebook – w ostatnim roku mocno inwestowały w rozwój wideo i testowały nowe rozwiązania. Za to marki, które zamierzają podjąć współpracę z influencerami, powinny w tym roku uważać na oszustów, sztucznie kreujących popularność.

21.01.2019 | przeczytano: 134 razy
Facebook obiecuje większą przejrzystość w blokowaniu treści

W listopadzie razem z ponad 70 organizacjami z całego świata fundacja Panoptykon pisała do Marka Zuckerberga w sprawie wzmocnienia uprawnień użytkowników, którzy zostali zablokowani na Facebooku. Portal często usuwa treści w nieprzejrzysty i mocno arbitralny sposób, a użytkownicy nie mają realnej możliwości, aby takie decyzje skutecznie podważyć. Publikujemy odpowiedź FB.

19.01.2019 | przeczytano: 316 razy
Materiał TVP z dnia śmierci Adamowicza jednostronny. RPO pisze do Kurskiego

- Następstwa braku pluralizmu w mediach publicznych są bardzo groźne z punktu widzenia swobody wypowiedzi, ponieważ bezpośrednio przekładają się na naruszenie praw odbiorców do uzyskiwania rzetelnej informacji na tematy istotne społecznie – napisał Adam Bodnar do prezesa TVP Jacka Kurskiego.

17.01.2019 | przeczytano: 174 razy
1 2 3
Strona 1/8 (artykułów: 74)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764