logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

fake news: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 101
Rada Etyki Public Relations o zorganizowanym trollingu

W związku ze skierowanym przez Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations wystąpieniem o wydanie przez Radę Etyki Public Relations (REPR) opinii dotyczącej coraz częściej opisywanej przez media praktyki zlecania przez podmioty zajmujące się public relations działań hejterskich i trollingu REPR oświadcza, co następuje:

30.10.2019 | przeczytano: 778 razy
Marketingowcy i media chcą walczyć z ad frauds i dezinformacją

W podpisanej deklaracji znajdują się między innymi informacje dotyczące skali problemu: według ośrodków i firm badawczych zajmujących się analizami internetu wartość reklamowych oszustw (ang. „digital ad frauds”) na globalnym rynku online w 2019 roku może przekroczyć 50 miliardów dolarów i zwiększa się z roku na rok o około 20%.

11.10.2019 | przeczytano: 331 razy
Dezinformacja w internecie nasila się przed wyborami

Dezinformacja stała się problemem na tyle poważnym, że może wpływać na funkcjonowanie państw i rządów oraz destabilizować sytuację polityczną – wynika z najnowszego raportu NASK. Jego publikacji towarzyszył okrągły stół, do którego zaproszono m.in. przedstawicieli Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, MON, BBN i Rządowego Centrum Bezpieczeństwa. To istotne o tyle, że dezinformacja w internecie nasila się zwłaszcza przed wyborami, a w ocenie Komisji Europejskiej ostatnie lata pokazały już, że kampanie dezinformacyjne miały wpływ na wybory i referenda przeprowadzane w krajach UE. – Trzeba wypracować systemowe mechanizmy reagowania na to zjawisko – podkreśla wicedyrektor NASK Krzysztof Silicki.

30.09.2019 | przeczytano: 268 razy (komentarzy: 45)
Dezinformacja i fake newsy zagrożeniem dla demokracji i biznesu

– Trzeba wrócić do dyskusji nad wprowadzeniem w szkołach edukacji medialnej. Dzisiaj dzieci bardzo wcześnie dostają tablet, ale nie są uczulane na to, żeby weryfikować to, co czytają – mówi Magdalena Wrzosek, ekspert NASK. Jak pokazują badania, w Polsce ponad połowa internautów zetknęła się z manipulacją lub dezinformacją, a niemal tyle samo uważa je za zagrożenie dla demokracji. Ofiarą fake newsów i dezinformacji padają również firmy. W Polsce walka z tym zjawiskiem wpisuje się w działania podejmowane na szczeblu UE, ale wymaga międzysektorowej współpracy między administracją, instytucjami naukowymi, biznesem i dziennikarzami.

23.09.2019 | przeczytano: 178 razy
Magna Talenta – nowa agencja i szersze kompetencje w 38 Group

Magna Talenta to efekt fuzji kompetencji dwóch firm: 38 Content Communication oraz Top Personal Branding – kierowanej przez Piotra Grządziel, czołowego polskiego eksperta w zakresie budowania i rozwijania marek osobistych liderów. Nowa agencja wchodzi w skład 38 Group, która tym samym wzmacnia kompetencje w obszarach: personal branding, social selling oraz employee advocacy i CSR.

23.09.2019 | przeczytano: 198 razy
Dezinformacja wspierana przez sztuczną inteligencję szerzy się w internecie

Rozwój sztucznej inteligencji (SI) oraz zintegrowanych systemów marketingowych ułatwiły rozprzestrzenianie nieprawdziwych informacji w internecie. Boty rozprzestrzeniają sfabrykowane informacje, powstają systemy SI do manipulowania obrazami i tekstami, a większość społeczeństwa nie weryfikuje prawdziwości pozyskiwanych informacji. Korporacje technologiczne i przedstawiciele administracji publicznej pracują nad narzędziami, które pozwolą skutecznie zidentyfikować treści o charakterze dezinformacyjnym.

16.09.2019 | przeczytano: 130 razy
Imperium kontratakuje: Facebook twierdzi, że nie rozumie po polsku

Facebook obsługuje 16 milionów kont Polek i Polaków. Mimo to – ze względu na niezrozumiały dla siebie język – odmówił przyjęcia przygotowanego po polsku pozwu złożonego przez Społeczną Inicjatywę Narkopolityki w związku z blokowaniem jej wpisów. Walczymy przed sądem, by sprawa w całości odbyła się po polsku: to kluczowe dla realnej możliwości walki klientów globalnych korporacji o własne prawa w swoich językach ojczystych. Jednak jeśli sąd nie uwzględni naszych argumentów, będziemy musieli zapłacić za tłumaczenie pozwu.

15.08.2019 | przeczytano: 395 razy
Kto cię namierzył: Kampania badająca reklamę polityczną na Facebooku

Wraz ze startem kampanii wyborczej ruszyła kampania fundacji Panoptykon i ePaństwo „Kto cię namierzył”. Jej inicjatorzy zwracają uwagę na problem jawności działań propagandowych prowadzonych na Facebooku oraz związanych z nimi możliwości manipulacji. Zachęcają też użytkowników Facebooka do korzystania z wtyczki „Kto cię namierzył” i sprawdzania, kto chce wpłynąć na ich decyzje wyborcze.

13.08.2019 | przeczytano: 795 razy

Wydawałoby się, że temat „fake newsów” został już dogłębnie zbadany. Jednak naukowcy z University of Houston postanowili wyjść poza utarte schematy

13.08.2019 | przeczytano: 186 razy
Sztuczna inteligencja doprowadzi do do eskalacji fake newsów?

Technologie przetwarzania tekstów pozwalają odciążyć pracowników. W przyszłości sztuczna inteligencja może jednak całkowicie zrewolucjonizować wiele branż, w tym choćby dziennikarstwo. Już teraz Associated Press wykorzystuje depesze napisane przez program komputerowy. Technologie przetwarzania tekstów mogą się jednak okazać niebezpieczne –  na początku 2019 roku OpenAI ogłosiła, że stworzyła oprogramowanie do generowania tekstów, które daje pole do licznych nadużyć. Firma w obawie właśnie przed mogącymi powstawać masowo fake newsami nie opublikowała w pełni swoich wyników.

29.07.2019 | przeczytano: 227 razy
1 2 3
Strona 1/11 (artykułów: 101)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764