logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

retail: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 620
Rośnie rynek reklamy. Internet siłą napędową

Estymowana wartość netto rynku reklamowego w Polsce w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła blisko 3 mld zł, co oznacza wzrost o 5,3% rok do roku, wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy w Polsce, tworzonego przez Publicis Groupe Polska.

23.05.2025 | Z rynku | przeczytano: 83 razy

Analiza blisko 543 tys. promocji gazetkowych wykazała, że w I kw. br. sieci handlowe zaoferowały ich o 11,7% więcej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. przybyło rdr. tylko 1,5% takich ofert. Ostatnio najbardziej zwiększyły liczbę promocji sieci cash&carry – o 26,7% rdr. W czołówce znalazły się też dyskonty i sklepy convenience ze wzrostami rdr. odpowiednio o 20,3% i 18,1%. Z kolei największe spadki zanotowały drogerie i apteki – o 13,3%, a także sklepy z RTV i AGD – o 11,8% rdr.

21.05.2025 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 171 razy
Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

Kaufland uruchomił własny, wirtualny świat w grze Minecraft, łącząc rozrywkę i zakupy w nowatorski sposób. Projekt skierowany m.in. do pokolenia Z stanowi element strategii obecności marki w przestrzeni gamingowej. Inicjatywa pokazuje, jak nowoczesny handel detaliczny może funkcjonować w dynamicznym, interaktywnym środowisku wirtualnym, odpowiadając na potrzeby i oczekiwania cyfrowych konsumentów.

19.05.2025 | Z rynku | przeczytano: 154 razy
RetailMediaSummit: innowacje i trendy w Retail Media

RetailMediaSummit, zorganizowany przez MediaMarkt we współpracy z Criteo oraz Lexus Warszawa Wola, zgromadził ponad 140 liderów rynku, przedstawicieli agencji i partnerów biznesowych. Uczestnicy, którzy spotkali się wczoraj w Warszawie, mieli okazję poznać najnowsze trendy oraz praktyczne możliwości innowacyjnych rozwiązań Retail Media w branży handlu detalicznego.

16.05.2025 | Z rynku | przeczytano: 241 razy
Znamy zwycięzców konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025Zobacz fotorelację

Najważniejsza wiadomość w branży marketingu efektywnościowego w tym sezonie to ogłoszenie laureatów 7. edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025 e-Izby. W piątek, podczas wielkiego towarzyskiego wydarzenia, jakim była Diamentowa Gala, przekonaliśmy się kto dołączył do strefy performance’owej mocy, a kto utrwalił w niej swoją pozycję.

12.05.2025 | Konkursy | przeczytano: 401 razy
Rekordowy rok dla reklamy cyfrowej w USA – raport IAB/PwC

Branża reklamy cyfrowej w Stanach Zjednoczonych osiągnęła w 2024 roku rekordowy poziom 258,6 miliarda dolarów przychodu – wynika z opublikowanego właśnie raportu „IAB/PwC Internet Advertising Revenue Report: Full Year 2024”.

27.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 288 razy

Wojna cenowa między największymi na rynku dyskontami jest uważana za potrzebną i korzystną dla konsumentów tylko przez 19,3% klientów. 38,7% myśli wręcz odwrotnie, a 42% nie ma zdania na ten temat. Tak wynika z badania opinii publicznej, przeprowadzonego na próbie ponad 5,4 tys. osób regularnie robiących zakupy w dyskontach. Do tego autorzy raportu zapytali przeciwników rywalizacji cenowej o powody ich niechęci. Jak się okazało, 35% z nich uważa, że ww. walka wprowadza chaos w ofertach handlowych tych sieci. 18,6% ankietowanych skarży się, że informacje zawarte w przekazach reklamowych często mijają się z prawdą. Z kolei 14,5% stwierdza, że sam konsument po prostu niewiele na tych zabiegach promocyjnych zyskuje.

25.04.2025 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 293 razy
Molecular Creative i Media Direction OMD nadal dla serków Łaciatych

W połowie kwietnia ruszyła nowa kampania reklamowa serków Łaciatych. Za kreację odpowiada agencja Molecular Creative, z którą Mlekpol przedłużył współpracę do końca roku. Przedłużenie umowy dotyczy również współpracy mediowej z agencją Media Direction OMD.

24.04.2025 | Z rynku | przeczytano: 280 razy
Technologiczne absurdy w świecie retailu ograniczają biznesy

Według danych Eurostat zaledwie co czwarta firma w Unii Europejskiej wdrożyła w swojej działalności e-commerce. Na tle innych państw członkowskich Polska wypada dość słabo – zajmuje 22 miejsce z wynikiem 18 proc[1]. Unikanie sprzedaży online i brak strategii omnichannel nie są jedynymi problemami, z którymi mierzą się firmy z branży retail. Sporym wyzwaniem jest także korzystanie ze starych technologii IT, które nie są w stanie sprostać wymogom nowoczesnych procesów i rozwiązań. O tym, czym skutkuje stagnacja technologiczna w branży retail, opowiadają eksperci INEOGroup. 

24.04.2025 | Wywiady i opinie | przeczytano: 731 razy

Raport dotyczący sklepów spożywczych wykazał, że w I kw. br. ruch wzrósł rdr. tylko w placówkach convenience – o 5,2%. Z kolei zmniejszył się rdr. w supermarketach – o 5%, hipermarketach – o 3,2%, a także w dyskontach – o 3,1%. Do tego w ww. okresie rdr. przybyło unikalnych klientów wyłącznie w sklepach convenience. W pozostałych formatach zanotowano spadki rdr. Z zebranych danych wynika m.in. również, że częstotliwość robienia zakupów wzrosła rdr. w sklepach convenience i w hipermarketach. Reszta segmentów znalazła się na minusie. Ponadto format convenience jako jedyny odnotował wzrosty rdr. w zakresie średniej długości wizyty w placówce oraz łącznego czasu trwania zakupów. Wszędzie indziej w tych kwestiach widoczne są spadki rdr.

24.04.2025 | Prawo i gospodarka | przeczytano: 219 razy
1 2 3
Strona 1/62 (artykułów: 620)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764