logo
FORUM

Rysy i wgłębienia -lico styroduru XPS

Strona 1/2  1 2

titledee titledee | 2018-08-27 17:55

Cześć.

Mam do was pytanie w sprawie lica płyt XPS.
Jak radzicie sobie z rysami i wgłębieniami na powierzchni?
Nakładam już 10-tą warstwę farby i nadal są widoczne.

Dzięki za pomoc

titledee
brak ikonki
+

wiadomości: 14
w Signs.pl od 18.12.2017
IP: 89.191.152.XXX

wikamkielce wikamkielce | 2018-08-27 18:51

Usuwamy je przed malowaniem.

wikamkielce
avatar użytkownika
+ + + + + +

Kielce
wiadomości: 817
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 89.64.20.XXX

titledee titledee | 2018-08-27 18:57

Na taką odpowiedź właśnie liczyłem -dzięki!

Wracając do tematu.
Próbowałem już szlifowania, wypełniania szczelin różnymi szpachlami i słabo to wychodzi.
Szpachla wychodzi spod farby i widać efekt znacznie gorszy niż rysy.

Czy macie inne sposoby, niż ścinanie lica?

titledee
brak ikonki
+

wiadomości: 14
w Signs.pl od 18.12.2017
IP: 89.191.152.XXX

JanTajga JanTajga | 2018-08-27 21:51

Panie, bo to trzeba umić! Dobry szpachel (np. Tikkurila), potem szlifowanie i nie może być "widać" po malowaniu. Ćwicz, aż się naumisz, a jak nie to naklej pcv/plexi.

JanTajga
avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Polska
wiadomości: 1596
w Signs.pl od 09.02.2016
IP: 193.0.194.XXX

titledee titledee | 2018-08-27 22:21

Ten "dobry szpachel" to na gołą powierzchnię? Czy wgniecenia i rysy powinny być w jakiś sposób przeszlifowane?

Szlifujecie wtedy całą powierzchnię, czy tylko miejsca wypełnione szpachlą?

Po malowaniu powierzchnia szlifowana rożni się od surowej -gładkiej.

titledee
brak ikonki
+

wiadomości: 14
w Signs.pl od 18.12.2017
IP: 89.191.152.XXX

verni verni | 2018-08-28 08:56

Czekaj czekaj, jaki jest problem w zlicowaniu liter?
Nie wyobrażam sobie malowania liter bez ich licowania...
Licujemy wszystko, a to co nie wchodziło na nasz pierwszy ploter, licowaliśmy w innej firmie, aż kupiliśmy drugi większy.
Przecież na płycie masz nadruki, kamienie, wgnioty itd itp..

verni
avatar użytkownika
+ + +

Opole
wiadomości: 105
w Signs.pl od 27.01.2013
IP: 94.254.156.XXX

titledee titledee | 2018-08-28 09:53

Zwyczajnie są dwie szkoły -tych, którzy licują i tych, którzy tego nie robią.

Też licuję, ale mam taką partię materiału, że podczas licowania niesamowicie się wygina. Na całej szerokości są rysy, teraz walczę, aby je schować pod farbą. Człowiek uczy się całe życie.

Może macie jakiś patent?

titledee
brak ikonki
+

wiadomości: 14
w Signs.pl od 18.12.2017
IP: 89.191.152.XXX

ideaprint1 ideaprint1 | 2018-08-28 21:50

titledee, 2018-08-28 09:53
1Zwyczajnie są dwie szkoły -tych, którzy licują i tych, którzy tego nie robią.

2Też licuję, ale mam taką partię materiału, że podczas licowania niesamowicie się wygina.
3Na całej szerokości są rysy, teraz walczę, aby je schować pod farbą. Człowiek uczy się całe życie.

Może macie jakiś patent?



1. Malowanie zlicowanego to bajka. Malowanie niezlicowanego to dramat. Ja tu widzę tylko jedną szkołę
2. Odwróć do góry nogami i zlicuj. Płyta zrobi się prawie prosta.
3. Wyczyść drut przed licowaniem. Po cięciu w środkowej części możesz mieć jakieś osady po cięciu liter.

ideaprint1
avatar użytkownika
+ + +

Białystok
wiadomości: 192
w Signs.pl od 20.11.2015
IP: 93.105.176.XXX

suonik suonik | 2018-08-28 23:51

ja licuję , przykrywam całosc kawałkiem plexi 8mm i nie mam problemu z wyginaniem

suonik
avatar użytkownika
+ + + +

3miasto
wiadomości: 307
w Signs.pl od 24.01.2009
IP: 89.64.25.XXX

verni verni | 2018-08-29 00:42

Ideaprint - pkt3 - o tym właśnie chciałem napisać.. bo jakie inne rowki mogą występować po licowaniu? Tylko brudny drut

verni
avatar użytkownika
+ + +

Opole
wiadomości: 105
w Signs.pl od 27.01.2013
IP: 94.254.147.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone