logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rzeczpospolita liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

  PR 10.06.2022, przeczytano 2430 razy
ilustracjastrzałka

Według majowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium jest Rzeczpospolita, na którą dziennikarze innych redakcji w kraju powoływali się prawie 1,9 tys. razy. Na drugim miejscu znalazł się portal Onet, do którego inne tytuły odwołały się 1,6 tys. razy, natomiast podium zamyka Wirtualna Polska, która w zeszłym miesiącu cytowana była 1,5 tys. razy. Za sprawą awansu o cztery miejsca i wynikiem 831 wzmianek do zestawienia ogólnego powraca Radio ZET.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rzeczpospolita-liderem-rankingu-najbardziej-opiniotworczych-mediow,396221,artykul.html

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w Polsce stale największy udział ma prasa – 33%, reprezentowana przez Rzeczpospolitą, Super Express, Gazetę Wyborczą, Fakt i Dziennik Gazetę Prawną. Pozostałe media rozkładają się podobnie jak w poprzednim miesiącu -udziału telewizji w rankingu ogólnym to 27% – TVN24, Polsat News, TVN oraz TVP Info. Po 20% mają portale internetowe w kolejności Onet, Wirtualna Polska i Interia oraz radio – RMF FM, Radio ZET oraz Polskie Radio 24.

Rzeczpospolita awansuje na pierwsze miejsce TOP 15

Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów zajmuje Rzeczpospolita, cytowana przez dziennikarzy innych redakcji prawie 1,9 tys. razy. Dziennik w maju opublikował między innymi rozmowę z prezesem Urzędu Regulacji Energetyki Rafałem Gawinem, który potwierdził spekulacje branży dotyczące wzrostu cen za prąd. Powodem podwyżek mają być problemy z dostawami węgla, związane z brakiem dostępności lub całkowitym zablokowaniem importu z Rosji. Na podium z awansem o jedno miejsce znalazły się kolejno portale Onet (1,6 tys.) i Wirtualna Polska (1,5 tys.). Największy wzrost odnotował Super Express, zmieniając swoją pozycję aż o pięć miejsc i tym samym plasując się na piątym miejscu ogólnego zestawienia. Do rankingu powraca Radio ZET cytowane 831 razy między innymi za sprawą rozmowy z wicepremierem Henrykiem Kowalczykiem.

Super Express i Gazeta Wyborcza awansują na podium zestawienia prasy

Rzeczpospolita pozostaje także liderem rankingu tytułów prasowych. Dalej za sprawą awansu o trzy pozycję, plasuje się Super Express z wynikiem prawie 1,4 tys. Podium zamyka Gazeta Wyborcza, na którą inne media w maju powoływały się 1,1 tys. razy. Największy wzrost w zestawieniu prasy Do Rzeczy zmieniło pozycję z miejsca jedenastego na szóste (404 cytowania). Tygodnik najwięcej powołań odnotował pod koniec miesiąca po publikacji wyników sondażu na temat poparcia dla partii politycznych.

ilustracjastrzałka

TVN24 utrzymuje pierwsze miejsce wśród stacji telewizyjnych

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem 1 tys. powołań. Redakcja na początku maja przeprowadziła między innymi rozmowę z Pawłem Borysem, szefem Polskiego Funduszu Rozwoju, w której przyznał on, że wysoka inflacja w Polsce pozostanie odczuwalna przez najbliższe 2-3 lata, mając jednocześnie nadzieję, że w perspektywie przyszłego roku poziom tego wskaźnika zacznie spadać. Pełne zestawienie stacji telewizyjnych przedstawia się podobnie jak w kwietniu, ze zmianami jedynie na pozycjach dziewiątej i dziesiątej, gdzie za sprawą awansów o jedno oczko uplasowały się kolejno Polsat i TVP2.

ilustracjastrzałka

Radio ZET awansuje na podium rankingu stacji radiowych

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem 1,5 tys. cytowań w innych mediach. Na drugie miejsce w rankingu awansuje zaś Radio ZET z liczbą 831 powołań. Na antenie stacji minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk ocenił obecną sytuację gospodarczą kraju, przewidując pik inflacji na jesień tego roku. Zwrócił on również uwagę na wysokie ceny zbóż i olei, a także zapowiedział, że w sytuacji, kiedy wojna w Ukrainie nie wygaśnie, czeka nas kryzys zbożowy. Wzrost swoich pozycji w zestawieniu odnotowały również stacje Polskie Radio Program I (358), Radio Maryja (138) i Radio Poznań (72).

ilustracjastrzałka

Podium opiniotwórczych portali bez zmian

Miano liderów w rankingu portali internetowych utrzymują kolejno Onet z wynikiem 1,6 tys. cytowań, Wirtualna Polska (1,5 tys. powołań) oraz Interia, na której informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w maju 1,1 tys. razy. Aż o sześć miejsc swoją pozycję zmienił serwis OKO.press, uzyskując 384 cytowania w innych mediach. Powołania dotyczyły głównie wyników sondażu Ipsos, przeprowadzonego dla redakcji, z którego wynikało, że gdyby cała prodemokratyczna opozycja pięciu partii utworzyła jedną listę, to taka koalicja zdobyłaby 50 proc. głosów. Przy tej okazji pojawiały się również informacje o apelu lidera Platformy Obywatelskiej, Donalda Tuska o wspólny start w następnych wyborach parlamentarnych.

ilustracjastrzałka

Do Rzeczy i Tygodnik Solidarność awansuje w rankingu tygodników i dwutygodników

W maju pierwsze miejsce w rankingu tygodników i dwutygodników zajmuje Do Rzeczy z liczbą 404 cytowań. Dalej na podium Viva (259) i Sieci (228). Z awansem o cztery miejsca do zestawienia w maju wchodzi Tygodnik Solidarność. Redakcja wówczas powoływała się między innymi na ukraińską agencję Unian, podając informacje o propozycji prezydenta Francji dla Ukrainy, która według niego powinna pójść na ustępstwa dotyczące suwerenności wobec Rosji. TOP 5 zamyka Gazeta Polska z liczbą 166 wzmianek.

ilustracjastrzałka

Forbes trzyma pozycję lidera w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników

Forbes z wynikiem 260 cytowań utrzymuje pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Na drugim miejscu podobnie jak w zeszłym miesiącu plasuje się Press, tym razem z liczbą 156 powołań, natomiast podium z awansem o jedno oczko zamykają Perspektywy wzmiankowane w maju 93 razy. Twój Styl zajmuje miejsce czwarte, a zestawienie zamyka Zwierciadło (51).

ilustracjastrzałka

Wnp awansuje w rankingu portali o profilu ekonomiczno–biznesowym

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita. Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmują Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Puls Biznesu i Parkiet.

ilustracjastrzałka

Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money (365 cytowań). Dalej Business Insider Polska (209) i Bankier (106). Awans o jedno miejsce odnotowuje Wnp, między innymi za sprawą doniesień w temacie dostaw gazu z Rosji. TOP 5 zamyka 300gospodarka (45).

ilustracjastrzałka

Radio Poznań liderem rankingu mediów regionalnych, duży awans dla Radia Kraków

Na pozycję lidera wśród mediów regionalnych za sprawą awansu o dwa miejsca wysuwa się Radio Poznań z liczbą 72 cytowań w innych mediach. Drugie i trzecie miejsce z różnicą jedynie o jedno powołanie utrzymują kolejno Gazeta Krakowska (67) i Radio Wrocław (66). Radio Kraków odnotowuje wzrost o siedem pozycji i plasuje się na czwartym miejscu z wynikiem 62 odwołań. Dziennikarze głównie wzmiankowali stację za sprawą rozmowy z ministrem kultury i dziedzictwa narodowego Piotrem Glińskim. W rozmowie z radiem wicepremier mówił głównie o sytuacji ukraińskich artystów, którzy uciekli przed wojną do Polski. Zestawienie zamyka Dziennik Wschodni (42).

ilustracjastrzałka

Do rankingu wydawnictw wchodzi Grupa ZPR Media

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów ponad 4 tys. razy. Do spółki należą między innymi takie media jak Onet, Fakt czy Plejada. Na drugim miejscu Telewizja Polsat, której redakcje łącznie pojawiły się 2,7 tys. razy w materiałach innych mediów. Wśród tytułów wydawnictwa znajdują się Polsat, Polsat News, a także Interia. Podium zamyka grupa Wirtualna Polska Media z wynikiem 2,5 tys. wzmianek. Wydawnictwo reprezentują między innymi portale Wirtualna Polska, Pudelek oraz Money. Awans o cztery pozycje odnotowało wydawnictwo Agora, a zaraz za nim również ze zmianą pozycji o dwa oczka pojawia się Gremi Media (Rzeczpospolita, Parkiet). Grupa ZPR Media, do której należą między innymi Super Express czy Radio ESKA, w maju odnotowała wzrost o sześć miejsc względem poprzedniego miesiąca i tym samym weszła do rankingu TOP 10.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Instytut Monitorowania Mediów – wiodąca firma, która od niemal 25 lat analizuje medialny wizerunek marek – rozszerza swoją ofertę. Do bazy monitorowanych mediów zostało właśnie dodanych aż 95 stacji radiowych z całej Polski. Wśród nowych źródeł znajdują się zarówno media lokalne jak i tematyczne.
PB Nieruchomości: piąty podcast Pulsu Biznesu
Od jutra, w każdy wtorek, „Puls Biznesu” zaproponuje swoim czytelnikom i słuchaczom treści audio kolejny podcast. Audycja PB Nieruchomości, którą poprowadzi dziennikarka Anna Gołasa, stanowić będzie przewodnik po rynku nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Podcast uzupełni dynamicznie rozwijaną ofertę audio „Pulsu Biznesu”.
4 dni, 14 specjalnych paneli eksperckich i wyjątkowe wydanie DGP w języku angielskim – to atrakcje czekające na gości Polish Business Hub w Davos, gdzie właśnie rusza coroczna konferencja Światowego Forum Ekonomicznego. Partnerem Medialnym jedynej polskiej jednostki w Szwajcarii jest Dziennik Gazeta Prawna.
Rolnik Info z rekordowymi wynikami i nowymi formatami wideo
Serwis RolnikInfo umacnia swoją pozycję w segmencie mediów rolniczych. W grudniu serwis odnotował 312% wzrostu zaangażowania na Facebooku, co pozwoliło mu awansować na drugie miejsce wśród najbardziej angażujących serwisów newsowych w Polsce (za Goniec.pl, przed TVN24, Telewizją Republiką i Gazeta.pl).
Antyradio z kampanią promującą poranną audycję Desperanos
16 stycznia br. wystartuje nowa kampania Antyradia, nawiązująca do porannej audycji "Desperanos" z Michałem Figurskim i Piotrem Kędzierskim w rolach głównych. Reklamy będzie można zobaczyć na billboardach w polskich miastach, a także w sieci kin Helios i social mediach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764