logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rzeczpospolita ponownie najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

  PR 01.09.2023, przeczytano 783 razy
ilustracjastrzałka

Liderem najbardziej opiniotwórczych mediów pozostaje Rzeczpospolita, do której informacji inne redakcje w kraju odwoływały się w lipcu blisko 3,2 tys. razy – informuje Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Następną pozycję zajmuje portal Wirtualna Polska, na który polskie media powoływały się prawie 3,1 tys. razy. Podium zamyka dziennik Gazeta Wyborcza z wynikiem 2,9 tys. cytowań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rzeczpospolita-ponownie-najbardziej-opiniotworczym-medium-w-polsce,401229,artykul.html

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w kraju największe udziały należą do portali internetowych (33 proc.) – Wirtualna Polska, Onet, Interia, Wirtualne media oraz Pudelek. Po 27 proc. mają tytuły prasowe Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Fakt, Super Express oraz stacje telewizyjne TVN24, TVN, Polsat News i TVP Info. Najmniejszy udział w podziale na typ mediów, bo 13 proc., mają stacje radiowe RMF FM oraz Radio ZET.

RMF FM ponownie liderem opiniotwórczych mediów

Rzeczpospolita z wynikiem blisko 3,2 tys. cytowań w innych tytułach otwiera najnowszy ranking Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. Najwyższy wzrost liczby powołań dziennik odnotował w drugiej połowie lipca między innymi w związku z sondażem IBRIS dla Rzeczpospolitej na temat obecnego poparcia wyborczego. Zgodnie z wynikami badania poparcie PiS wyniosło do 33,4 proc., a Koalicja Obywatelska stoi zdecydowanie niżej – tracąc do partii rządzącej 7,2 punktu procentowego. Na drugą pozycję w zestawieniu za sprawą awansu o jedno miejsce znalazła się Wirtualna Polska wzmiankowana ponad 3 tys. razy. Portal zaliczył skok cytowań w pierwszej połowie miesiąca po publikacji szokujących informacji dotyczących wyjazdu polskiej reprezentacji w piłce nożnej na mecz do Mołdawii. Według dziennikarza WP Szymona Jadczaka razem z kadrą podróżował także Mirosław Stasiak, biznesmen, były działacz PZPN, skazany za korupcję oraz próby ustawiania meczowych wyników. Podium z awansem o dwa miejsca zamyka Gazeta Wyborcza, na którą dziennikarze innych mediów powoływali się 2,9 tys. razy.

Rzeczpospolita ponownie liderem tytułów prasowych

Z wynikiem 3,2 tys. cytowań pozycję lidera w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych utrzymuje Rzeczpospolita. Podobnie do poprzedniego miesiąca na drugim miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, na której informacje inne redakcje w kraju powoływały się ponad 2,9 tys. razy. W lipcu na łamach gazety ukazały się między innymi reportaże Anny Lipińskiej na temat wirusa ptasiej grypy, który miał przyczynić się do wzrostu liczby zgonów kotów. Rezultatem publikacji było także śledztwo prokuratury, które miało na celu zbadanie poszczególnych próbek mięsa drobiowego. Podium z wynikiem 2,7 tys. wzmianek zamyka Fakt. W lipcu redakcja dziennika między innymi jako pierwsza dotarła do nowych informacji na temat śmiertelnego wypadku czterech mężczyzn w Krakowie, w którym zginął między innymi syn celebrytki Sylwii Peretti – Patryk. Awanse w zestawieniu odnotowały także takie tytuły jak Przegląd Sportowy oraz Newsweek.

ilustracjastrzałka

TVN24, TVN oraz Polsat News na szczycie

TVN24 z wynikiem ponad 1,5 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w kraju. Na drugim miejscu w zestawieniu z awansem o dwie pozycje znalazł się TVN, do którego informacji pozostałe redakcje odwoływały się ponad 1,3 tys. razy. Widoczny wzrost cytowań obie stacje odnotowały w połowie miesiąca w związku z głośnym reportażem Renaty Kijowskiej na temat Pani Joanny, która źle się poczuła po zażyciu środka poronnego i szukała telefonicznej pomocy u swojego psychiatry. Materiał był zdecydowanym głosem przeciwko interwencji funkcjonariuszy policji, którzy podczas pobytu w szpitalu zabrali pacjentce jej laptop oraz telefon. Z kolei podium, tak jak w czerwcu, zamyka Polsat News (1,1 tys.). Na antenie stacji wypowiedział się między innymi wiceminister spraw zagranicznych Paweł Jabłoński, który zapowiedział dalszą blokadę eksportu ukraińskiego zboża, jeśli będzie to zgodne z interesami narodowymi.

ilustracjastrzałka

RMF FM liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych

W lipcu najbardziej opiniotwórczą rozgłośnią radiową w Polsce pozostaje radio RMF FM. Pozostałe media powoływały się na publikowane treści stacji ponad 1,7 tys. razy. Redakcja tytułu między innymi jako pierwsza podała informacje o niezidentyfikowanym bezzałogowcu, który spadł na ziemię w miejscowości Trzebień na Dolnym Śląsku. Sprawą natychmiast zajęła się Żandarmeria Wojskowa. Drugie miejsce należy do Radia Zet, które dziennikarze innych tytułów w kraju cytowali blisko 1,5 tys. razy. Redakcja stacji przeprowadziła między innymi wywiad z ministrem rozwoju i technologii – Waldemarem Budą, który poinformował, że w ciągu pierwszych dwóch tygodni programu „bezpieczny kredyt” złożono 4 tys. wniosków kredytowych. Natomiast podium z awansem o jedno oczko zamyka Polskie Radio 24 (461 wzmianek).

ilustracjastrzałka

WP utrzymuje pozycję lidera rankingu portali internetowych

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w Polsce utrzymuje Wirtualna Polska z liczbą 3,1 tys. odwołań. Drugą pozycję zajmuje Onet z liczbą ponad 2,1 tys. wzmianek w innych tytułach. W lipcu Janusz Schwertner – dziennikarz tego portalu opublikował materiał na temat sporu między piłkarzem Grzegorzem Krychowiakiem a lekarzem kadry narodowej Jackiem Jaroszewskim, którzy kilka lat temu założyli wspólny biznes. Według ustaleń redaktora sportowiec oskarżył wspólnika o potajemne przejęcie kontroli nad jedną z ich spółek i zdecydował się złożyć zawiadomienie do prokuratury przeciwko lekarzowi. Podium ponownie zamyka Interia, którą w ubiegłym miesiącu cytowano 1,8 tys. razy. Wzrost o cztery pozycje odnotował portal Pudelek, który z wynikiem 619 wzmianek uplasował się na piątym miejscu.

ilustracjastrzałka

Wprost otwiera ranking tygodników i dwutygodników

Na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników ponownie znalazł się Wprost – w lipcu gazeta odnotowała 414 cytowań w innych mediach. Na łamach miesięcznika ukazał się między innymi wywiad z prezesem Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych Michałem Kuczmierowskim na temat wyników eksportowych polskiego zboża. Miejsce drugie należy do dwutygodnika Viva wzmiankowanego wówczas 335 razy. Podium natomiast zamyka Do Rzeczy z liczbą 271 cytowań w innych tytułach. Na miejscu czwartym uplasował się Newsweek (223), a ranking zamyka Gazeta Polska (122).

ilustracjastrzałka

Forbes liderem zestawienia miesięczników i dwumiesięczników

Ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera Forbes z liczbą 176 odwołań w innych mediach. Za nim miejsce drugie zajmują Perspektywy, które w lipcu cytowano 136 razy. W mediach dużą popularnością nadal cieszył się ranking uczelni wyższych, który został opublikowany przez tytuł miesiąc wcześniej. Podium zamyka miesięcznik branżowy Press wzmiankowany przez pozostałe redakcje 118 razy. Miejsce czwarte zajmuje miesięcznik dla kobiet Twój Styl (110), a zestawienie zamyka Elle (39).

ilustracjastrzałka

Money na szczycie zestawienia portali ekonomiczno-biznesowych

Na pierwszym miejscu w zestawieniu portali biznesowych utrzymuje się Money (511 wzmianek). W lipcu redakcja portalu jako pierwsza poinformowała o decyzji ministra cyfryzacji Janusza Cieszyńskiego, który bez przetargu wybrał Bank Gospodarstwa Krajowego jako operatora odpowiadającego za płatności podatków w aplikacji mObywatel. Dalej Business Insider z liczbą 354 cytowań, a miejsce trzecie zajmuje Bankier (223). Na czwartym znalazł się portal Obserwator finansowy, do którego publikacji w lipcu odwoływano się łącznie 55 razy. TOP 5 zamyka WNP z liczbą 52 powołań w innych mediach w Polsce.

ilustracjastrzałka

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita (3,2 tys.). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje Dziennik Gazeta Prawna (408), a podium ze wzrostem o jedno oczko należy do Pulsu Biznesu (184). Kolejne miejsca w zestawieniu zajęli Forbes (176) i Parkiet (38).

ilustracjastrzałka

Liderem TOP 5 mediów o tematyce zdrowotnej pozostaje Medonet

Pozycję lidera utrzymuje Medonet, na który dziennikarze powoływali się w lipcu 108 razy. Redakcja portalu przeprowadziła wówczas wywiad z dziennikarką Moniką Richardson między innymi na temat zespołu Aspergera oraz problemów, z którymi musiała się zmierzyć, gdy zdiagnozowano to zaburzenie u jej syna. Miejsce drugie należy do Rynku Zdrowia (102 cytowania), a podium zamyka Poradnikzdrowie.pl (49). W TOP 5 znalazł się także miesięcznik Puls Medycyny wzmiankowany przez inne media 38 razy oraz portal AbcZdrowie mający 27 cytowań.

ilustracjastrzałka

Gazeta Krakowska ponownie na szczycie mediów regionalnych

Na pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych powraca Gazeta Krakowska cytowana w lipcu 124 razy. Kolejne miejsce zajmuje Tygodnik Podhalański, na którego publikacje powoływano się 97 razy, co przełożyło się na skok aż o czternaście pozycji. Redakcja TP wówczas jako pierwsza informowała o góralce, która zagrodziła szlak na Gubałówkę i wprowadziła opłaty dla turystów, 5 zł za przejście. Ostatnie miejsce na podium zdobywa Radio Wrocław, cytowane przez inne tytuły w kraju 92 razy. Miejsce czwarte należy do Głosu Wielkopolski (84). TOP 5 zamyka Radio Poznań (83).

ilustracjastrzałka

Ringier Axel Springer ponownie liderem zestawienia wydawnictw

Na pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw powraca Ringier Axel Springer, której redakcje monitorowane w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy) łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce 6,8 tys. razy. Na drugim miejscu jest Agora z łącznym wynikiem blisko 5,4 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Radio Zet, Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, Plotek, Sport.pl oraz TOK FM. Z awansem o jedną pozycję podium zamyka Wirtualna Polska Media (Wirtualna Polska, WP Sportowe Fakty, Money, Pudelek, o2, Dobreprogramy, AbcZdrowie, Autokult), której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się prawie 4,5 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marek Czyż powraca do TVP Info z programem „Bez Retuszu”
W niedzielę, 03.03.2024 o godzinie 20:40, widzowie będą mieli okazję ponownie aktywnie uczestniczyć w programie „Bez Retuszu”, który powraca po przerwie. Będzie on transmitowany „na żywo”, zapewniając niepowtarzalną okazję do rozmowy poprzez wysyłanie SMS-ów, czy publikacje komentarzy w kanałach social media widzów z hasztagiem #BezRetuszu. Oprócz zaproszonych gości,...
Dziennikarze dla Planety
Dziennikarze i dziennikarki oraz twórcy internetowi odpowiedzialnie informujący na temat zmiany klimatu, konsekwentnie pogłębiający swoją wiedzę o klimacie zasługują na wsparcie i docenienie. Dlatego powstała strona www.dziennikarzedlaplanety.pl, prezentująca sylwetki, motywacje i pracę takich osób. Strona to niezależna od redakcji inicjatywa Fundacji Climate Strategies...
Magazyn „Spotkania z Zabytkami” - odświeżona forma i wzrost sprzedaży
„Spotkania z Zabytkami” to jedno z najstarszych czasopism popularnonaukowych w Polsce. Ukazuje się od 1977 roku. W czerwcu 2023 roku wydawanie magazynu przejął Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków. Pismo przeszło gruntowną modyfikację, poszerzając zakres tematyki o dziedziny takie jak: wzornictwo, sztuka, architektura. Magazyn stał się pismem o profilu...
Rynek reklamy w mediach – styczeń 2024
W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal za styczeń 2024.
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2024. Mecze będą nadawane w TVP1, TVP2, TVP Sport, oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Pierwszeństwo zakupu - do 10 marca - mają oficjalni sponsorzy. Pierwszy etap sprzedaży czasu reklamowego dla pozostałych klientów rozpocznie się 11...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764