logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rzeczpospolita ponownie z tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w kraju

  PR 15.09.2022, przeczytano 496 razy
ilustracjastrzałka

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Rzeczpospolita po trzech miesiącach przerwy powraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Na wiadomości publikowane przez gazetę dziennikarze innych redakcji powoływali się w sierpniu 2 tys. razy. Drugie miejsce z awansem aż o cztery oczka należy do stacji telewizyjnej TVN24, którą w ubiegłym miesiącu cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Podium natomiast zamyka serwis internetowy Onet, wspominany w innych tytułach jako źródło w innych tytułach 1,8 tys. razy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rzeczpospolita-ponownie-z-tytulem-najbardziej-opiniotworczego-medium-w-kraju,397219,artykul.html

Prasa z największym udziałem w mediach, które się cytuje

W TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów sierpnia niemal połowę zajmuje prasa – 40%, którą kolejno reprezentują Rzeczpospolita, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna, Sieci, Gazeta Wyborcza i Fakt. Po 20% udziału mają stacje telewizyjne, w kolejności TVN24, Polsat News, TVN, portale internetowe Onet, Wirtualna Polska i Interia oraz rozgłośnie radiowe RMF FM, Radio ZET i Program I Polskiego Radia.

W sierpniu Rzeczpospolita — numer jeden w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce — jako pierwsza podała informację, że Państwowa Inspekcja Pracy nie potwierdziła doniesień o mobbingu w redakcji Newsweeka, co było szeroko komentowane w polskich mediach. Stacja TVN24, która znalazła się na drugim miejscu w rankingu, przeprowadziła wywiad z przewodniczącym Platformy Obywatelskiej – Donaldem Tuskiem, który podczas wywiadu krytykował działania polskich władz w sprawie katastrofy ekologicznej na Odrze. Natomiast Onet, zamykający podium głównego zestawienia, w połowie miesiąca opublikował materiał o śledztwie toczącym się od marca br. wokół jednego z zakładów produkcyjnych, który mógł mieć związek z zatruciem Kanału Gliwickiego.

Awans aż o dwadzieścia jeden pozycji zanotował zaś społeczno-polityczny tygodnik Sieci, na którego informacje pozostałe redakcje powoływały się w sierpniu ponad 1,2 tys. razy. Na łamach gazety pojawił się między innymi wywiad z Jarosławem Kaczyńskim, który wypowiedział się na temat propozycji wejścia Polski do strefy euro oraz zapowiedział reformę sądownictwa. Skok o trzynaście miejsc w górę zanotowało Radio Zet z liczbą 860 cytowań w innych mediach. Stacja pod koniec sierpnia przeprowadziła rozmowę z prezydentem Andrzejem Dudą, który potwierdził doniesienia o projekcie wprowadzenia 15. emerytury – jeszcze w tym roku. Wzrost o trzy oczka i wejście do zestawienia ogólnego zanotowała także telewizja TVN z wynikiem 813 powołań.

ilustracjastrzałka

Rzeczpospolita liderem, Gazeta Polska ze wzrostem aż o dziewięć pozycji

Rzeczpospolita z liczbą 2 tys. cytowań pozostaje także liderem rankingu tytułów prasowych. Drugie miejsce, podobnie do zestawienia z lipca, zajmuje Super Express z wynikiem 1,4 tys. Podium zaś zamyka Dziennik Gazeta Prawna, na którą inne media w sierpniu powoływały się ponad 1,3 tys. razy. Największy wzrost, bo aż o dziewięć pozycji zanotowała Gazeta Polska (279 cytowań). Tygodnik najwięcej powołań odnotował w połowie miesiąca po publikacji wywiadu z prezesem NBP Adamem Glapińskim na temat wejścia Polski do strefy euro.

ilustracjastrzałka

TVN24 i Polsat News niezmiennie w czołówce, na podium dołącza TVN

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem 1,9 tys. odwołań. Pozycja druga należy do stacji Polsat News, na której informacje inne redakcje powoływały się ponad 1,3 tys. razy. Trzecie miejsce w zestawieniu zajmuje TVN (813 cytowań), którego pozycja wzrosła o jedno oczko względem lipca. Awans o trzy pozycje i tym samym wejście do TOP 5 stacji telewizyjnych zanotowała także telewizja TVP3 z liczbą 99 cytowań w innych mediach.

ilustracjastrzałka

RMF FM niezmiennie numerem jeden, w rankingu także stacje lokalne

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem ponad 1 tys. odwołań w innych tytułach mediowych w Polsce. Stacja w sierpniu jako pierwsza poinformowała między innymi o sprawie głośnego morderstwa dokonanego na małżeństwie z Kiełpina pod Warszawą. Na drugie miejsce w rankingu o trzy oczka awansuje Radio ZET z liczbą 860 powołań. Podium zamyka Program I Polskiego Radia, którego informacje inne redakcje cytowały 821 razy. Do rankingu zakwalifikowała się także rozgłośnia lokalna – na Radio Gdańsk dziennikarze innych mediów w kraju powoływali się w sierpniu 94 razy. Redakcja stacji przeprowadziła między innymi wywiad z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską, który potwierdził hamujące statystyki letniej fali pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.

ilustracjastrzałka

Onet liderem portali, Business Insider z awansem o trzy pozycje

W sierpniu miano lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych zdobył Onet (1,8 tys. powołań). Na drugim miejscu Wirtualna Polska z liczbą 1,7 tys. powołań w innych mediach. Podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia, cytowana przez inne redakcje w kraju 962 razy. Kolejne miejsce ze skokiem o jedno oczko w górę należy do portalu Wirtualne Media, którego dziennikarze jako pierwsi poinformowali o umowie, o wartości ponad 600 mln zł, którą podpisała Telewizja Polska na budowę nowej siedziby Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Największy awans, aż o trzy miejsca w zestawieniu zanotował zaś portal ekonomiczno-biznesowy Business Insider (632 powołania) i zyskał piąte miejsce w rankingu serwisów internetowych.

ilustracjastrzałka

Nowe tytuły w rankingu tygodników i dwutygodników

Zestawienie polskich tygodników i dwutygodników otwierają Sieci z liczbą 1,2 tys. odwołań w innych mediach. Drugie miejsce z awansem o trzy pozycje należy do Wprost, który w sierpniu był wzmiankowany przez innych dziennikarzy w kraju 288 razy. W sierpniu tygodnik jako pierwszy opublikował między innymi informację o dymisji Szefa Agencji Wywiadu Piotra Krawczyka. Podium zamyka Gazeta Polska, na której treści inni redaktorzy w Polsce powoływali się w okresie całego miesiąca łącznie 279 razy. Awans o dwie pozycje i wejście do TOP 5 odnotował Tygodnik Solidarność z wynikiem 255 cytowań. Zestawienie z liczbą 254 powołań zamyka zaś Newsweek.

ilustracjastrzałka

Forbes utrzymuje pozycję lidera, Zwierciadło i Elle awansują

Magazyn Forbes podobnie jak w zeszłym miesiącu otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników z liczbą 127 odwołań w innych mediach. Za nim Twój Styl, który w sierpniu cytowano łącznie 117 razy. Dwumiesięcznik Press znalazł się na miejscu trzecim z wynikiem 108 wzmianek w innych mediach, a z awansem o trzy pozycje do zestawienia dołączyło Zwierciadło z liczbą 36 powołań. Inne redakcje często wzmiankowały wywiad z piosenkarką Krystyną Prońko, który ukazał się na łamach magazynu. TOP 5 zamyka czasopismo Elle cytowane w sierpniu 26 razy.

ilustracjastrzałka

Business Insider nowym liderem portali o profilu ekonomiczno–biznesowym

W sierpniu zestawienie portali biznesowych otwiera Business Insider (632 cytowania). Portal w poprzednim miesiącu przeprowadził wywiad z prezesem NBP Adamem Glapińskim, który zapowiedział zatrzymanie podwyżek stóp procentowych oraz spadek inflacji pod koniec roku. Dalej w rankingu występują Money (463 wzmianki) i Bankier (173). Awans o jedno miejsce odnotowuje 300gospodarka (49), a TOP 5 zamyka Wnp (42).

ilustracjastrzałka

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita (2 tys. odwołań). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje Dziennik Gazeta Prawna (1,3 tys. powołań), a podium zamyka Puls Biznesu z liczbą 150 cytowań w pozostałych mediach. W zestawieniu ponownie znalazł się Forbes (127) oraz Parkiet (27), który z kolei zamyka ranking.

ilustracjastrzałka

Gazeta Krakowska, Radio Poznań i Radio Gdańsk to najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych z awansem o cztery miejsca zajmuje Gazeta Krakowska. W sierpniu na jej publikacje powoływano się łącznie 153 razy. Największą liczbę cytowań dziennik zanotował dzięki rozmowie z ministrem Norbertem Kaczmarczykiem, w której polityk po raz pierwszy skomentował sprawę swojego prezentu ślubnego. Drugie miejsce w rankingu należy do Radia Poznań, które odnotowało 150 wzmianek w innych tytułach w kraju, a ze wzrostem o pięć pozycji podium zamyka Radio Gdańsk (94 cytowania). W TOP 5 znaleźli się także Głos Wielkopolski (91) oraz Dziennik Wschodni (77).

ilustracjastrzałka

Grupa medialna Fratria z awansem o pięć pozycji w zestawieniu wydawnictw

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów łącznie 4,7 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje grupa Wirtualna Polska Media (Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP), której łączny wynik to 2,9 tys. wzmianek w innych mediach w kraju. Dalej na podium Telewizja Polsat, której redakcje Interia, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Pomponik, Radio Eska i TV4 łącznie pojawiły się 2,8 tys. razy w materiałach innych polskich mediów. Na miejscach kolejno czwartym i piątym, ze skokiem o trzy oczka znalazły się TVN Grupa Discovery (TVN, TVN Turbo, TVN24, TVN24 Biznes i Świat) z łączną liczbą cytowań ponad 2,7 tys., oraz Gremi Media (Rzeczpospolita, Parkiet) wzmiankowana ponad 2 tys. razy. Awans aż o cztery pozycje oraz wejście do zestawienia głównego zanotowała grupa Fratria (Gazeta Bankowa, Sieci i portale Wgospodarce, Wpolityce, Wpolsce), którą łącznie cytowano w sierpniu prawie 1,8 tys. razy.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Petgram przejmie portal Petopo.com
Startup Petgram S.A. - twórca aplikacji dedykowanej miłośnikom zwierząt, połączonej z obrożą wyposażoną w lokalizator GPS dla psów i kotów, przejmie właściciela portalu Petopo.com, którego misją jest pomoc czworonogom w znalezieniu kochających domów oraz edukacja i doradztwo w zakresie opieki nad nimi. Spółka już podpisała umowę...
Influencerzy tworzą nowe kolekcje ubrań
Twórcy internetowi z agencji Ten Fajny Management (TFM) zaprojektowali unikatowe kolekcje ubrań dla swoich fanów. Koszulki będące częścią kampanii “Always Love” skrywają uniwersalne, ważne dla młodych ludzi, wartości. Z kolei farba neonu z serii “Neon Limited” jest nanoszona ręcznie przez influencera już po złożonym przez klienta zamówieniu.
Warner Bros. Discovery nabyło prawa do transmisji mistrzostw świata w lekkoatletyce na 45 rynkach w Europie, w tym w Polsce! Najważniejsze lekkoatletyczne wydarzenie 2023 roku rozegrane zostanie w Budapeszcie od 19 do 27 sierpnia.
18 listopada do oferty serwisu streamingowego CANAL+ online włączono ogólnodostępne kanały TVP 1 i TVP 2. Kanały są dostępne dla wszystkich subskrybentów CANAL+ online bez względu na posiadany pakiet. Tym samym subskrybenci CANAL+ online będą mogli śledzić w serwisie rozpoczynający się niebawem mundial w Katarze, który będzie transmitowany na kanałach...
Dziennikarze eDziecko.pl, najpopularniejszego polskiego serwisu dla rodziców, spędzili kilka dni w malutkiej miejscowości Bräcke w Szwecji, aby sprawdzić, jak wygląda tamtejsza podstawówka. Efektem tej wizyty jest seria artykułów oraz reportaż wideo, które redakcja prezentuje w specjalnej oprawie graficznej na stronie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764