logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Rzeczywistość pośrednia a media

  PR 24.06.2019, przeczytano 521 razy

Czy interaktywna mieszana rzeczywistość to przyszłość opowiadania historii? Najnowocześniejsze technologie wykorzystujące VR i rozszerzoną rzeczywistość inspirują nowe formy narracyjne


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rzeczywistosc-posrednia-a-media,382990,artykul.html

Jak będą wyglądać opowieści za 20 lat? Czy nadal będziemy śledzić je na ekranach  telewizorów lub kin? Czy będą jeszcze drukowane na papierze lub wyświetlane w 3D? Prorokowanie przyszłości jest trudne. Ale, podobnie jak wróżenie z liści herbaty, czasami przyszłość można dostrzec w tym, co jest teraz.

W zeszłym roku mogliśmy obejrzeć produkcję Black Mirror: Bandersnatch - nihilistyczny film w stylu przygodowym z pięcioma różnymi zakończeniami. Było to swoiste przedstawienie widzom Netflixa terminu, który dopiero niedawno wszedł do słownika telewizyjnego: interaktywne opowiadanie historii. Podążając za programistą Stefanem, który niestrudzenie pracuje nad stworzeniem najbardziej złożonej gry wideo w 1984 roku, Bandersnatch wzywał widza do dokonania kolejnych wyborów. Czy gniewnie oblejesz swój komputer herbatą lub zaczniesz wrzeszczeć na swojego tatę? Czy odwiedzisz terapeutę, czy też zrezygnujesz z sesji, aby śledzić tajemniczego kolegę? Bandersnatch jest przykładem rosnącego trendu w przestrzeni do opowiadania historii: zbyt interaktywny dla tradycyjnej telewizji, nie dość interaktywny, by być grą wideo.

Od 2007 r. program New Frontier firmy Sundance Institute jest inkubatorem dla artystów i technologów eksperymentujących na pograniczu narracji, od opowieści opowiedzianych za pomocą dotyku zwrotnego po tworzone w cyfrowych symulacjach tzw. storyworlds. Teraz, dwanaście lat później, we współpracy z firmą Unity, zajmującą się technologią gier wideo, New Frontier stanowi wizytówkę wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości, doświadczeń, które istnieją w przestrzeni pośredniej: nie do końca gry wideo, nie całkiem filmu , nie całkiem sztuki teatralnej

Najnowszy projekt Melissy Painter, Embody, to wspólne doświadczenie VR, na które wpływają praktyki ciała od jogi po aikido. Zaczyna się od wejścia dwóch nieznajomych do małego biura. Za drzwiami znajduje się jeszcze mniejszy biały pokój skąpany w bladoniebieskim świetle. Embody wprowadza widza (?) w utopię z 360-stopniowym światem błękitnego nieba, otoczonym tropikalnymi kwiatami i szumem otoczenia. Widzowi towarzyszy przezroczysty awatar, który powtarza prostą jogiczną pozę, dopóki jej nie odzwierciedlisz.

Gloomy Eyes, kolejny projekt New Frontier, to raczej mniej relaksujące doświadczenie interaktywne. Akcja ma miejsce w 1983 roku. Zmarli powstali i żyją jako nielegalna społeczność w lesie na obrzeżach miasta. Ale to także historia miłosna. W zimną noc w Woodland City, w towarzystwie delikatnych dźwięków Trois Gymnopédies Erika Satie, śmiertelniczka o imieniu Nena spotyka Gloomy’ego, samotnego chłopca zombie. Gloomy Eyes przedstawia historię jako fizyczną przestrzeń, rozrywkę, którą można eksplorować wirtualnie swoim ciałem - intrygująca nowa perspektywa, którą umożliwiła technologia VR.

Od malarstwa jaskiniowego po audycje radiowe w VR - opowiadanie historii jest sposobem na zrozumienie teraźniejszości. Dla dyrektora New Frontier, Kamala Sinclaira, jest to szczególnie ważne w czasach zakłóceń i zmian.

- Środki masowego przekazu zmieniły nasze poczucie rzeczywistości. Widzieliśmy Ziemię z kosmosu i zmieniło to nasze odczucia. Widzieliśmy Wietnam z naszych salonów i widzieliśmy linie frontu wojny. To zmieniło sposób, w jaki musieliśmy postrzegać rzeczywistość. Jesteśmy w tym momencie ponownie – mówi Kamal Sinclair.

Źródło: Creditreform Polska Sp. z o.o.

www.creditreform.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Krzysztof Maciejewski - Redaktor prowadzący Creditreform News

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764