logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rzeszowskie samorządy stawiają na promocję

  PR 07.11.2016, przeczytano 701 razy
ilustracjastrzałka

Badania marketingowe tematem VI Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rzeszowskie-samorzady-stawiaja-na-promocje,30458,artykul.html

Marketing miejsc to nie tylko reklamowe hasła, gadżety i logotypy. To także działania niestandardowe i wykorzystanie Internetu, bo za pomocą mediów społecznościowych można prezentować interesujące miejsca lub wydarzenia. Doskonale wiedzą o tym samorządy na Podkarpaciu. Tym bardziej, że już niedługo stolica tego województwa będzie miejscem VI edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach.

Kongres jest doskonałym forum do wymiany poglądów na temat zastosowania nowoczesnych technik marketingowych. Swoje prelekcje wygłoszą naukowcy, eksperci, a także specjaliści, którzy na co dzień zajmują się promowaniem miast i regionów. Swoją wiedzą podzieli się np. Dawid Lasek, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, który objął wydarzenie Patronatem Honorowym. Patronem Honorowym wydarzenia jest także Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej,

Jak miasto i województwo może się promować na Facebooku?

Internet daje ogromne możliwości. Miasto Rzeszów promuje się w nim m.in. poprzez serwis informacyjny www.rzeszow.pl. Obecnie planowana jest aktualizacja strony, dodatkowo utworzona zostanie strona turystyczna z wersją mobilną oraz aplikacja mobilna dla turystów. Z kolei na portalu społecznościowym Facebook działa oficjalny fanpage, który obecnie prowadzi zewnętrzna firma. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba fanów profilu „Rzeszów - Stolica Innowacji” wzrosła o 20 000 użytkowników. Od początku roku 2016 odnotowano 384 000 aktywności użytkowników w obrębie profilu. 32 000 fanów wykonało co najmniej jedną aktywność na profilu w roku 2016, co pozwala stwierdzić, iż ponad 90% fanów tworzy aktywną społeczność.

Departament Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego prowadzi profil „Podkarpackie – przestrzeń otwarta” na Facebooku oraz „visitpodkarpackie” na Instagramie. W obu kanałach opowiada o walorach turystycznych regionu, jego kulturze i tradycji. Na profilach pojawiają się teksty i galerie zdjęć. Pracownicy Urzędu śledzą też najnowsze trendy - tworzą m.in. dedykowane na Facebooka krótkie filmy, infografiki, czy panoramy 360 ukazujące atrakcje naszego regionu. Udało się także stworzyć społeczność wokół marki Podkarpackie. To przede wszystkim blogerzy, piszący o naszym regionie, ale i podróżnicy, turyści czy fotografowie. Wysyłane przez nich zdjęcia i artykuły, udostępniane są na obu profilach. Dzięki czemu stają się oni współtwórcami oficjalnej komunikacji – jako tzw. ambasadorzy marki. W comiesięcznych raportach Fanpage Trends, analizującym najważniejsze polskie strony na Facebooku profil „Podkarpackie – przestrzeń otwarta” zajmuje wysokie pozycje w kategorii Regiony. Raport opracowuje firma badawcza Sotrender.

Nowoczesny marketing to nie tylko social media

Wszystkie działania w mediach społecznościowych oraz w Internecie powinny być zawarte w strategii danej miejscowości. Przed stworzeniem takiego dokumentu należy pamiętać jednak o badaniach. Podejmowanie decyzji tylko na podstawie własnego przeczucia jest na dzisiejszym konkurencyjnym rynku mocno ryzykowne – także w przypadku samorządów.

Nasze intuicje nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością w 100 proc. Badania pozwalają nam przekonać się, jak jest naprawdę. Pozwalają też na rzetelne porównanie się z konkurentami czy dokładną charakterystykę naszych grup docelowych i ich potrzeb. Z badań uzyskujemy również informacje na temat trendów w konsumpcji mediów. Przykładowo, dzięki naszemu badaniu Gemius/PBI można uzyskać wiedzę, które serwisy internetowe są najskuteczniejsze w dotarciu do grupy internautów o określonych parametrach. Dzięki temu wiadomo, gdzie powinniśmy umieścić reklamę lub którą redakcję uwzględnić w działaniach media relations. Można też poznać trendy w użytkowaniu serwisów internetowych i sprawdzić, jak zmienia się ich popularność na przestrzeni lat, miesięcy czy nawet dni. Chociażby podczas Euro 2016 można było zauważyć szybki wzrost zainteresowania internautów serwisami o tematyce sportowej – mówi Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu.

Użyteczność badań w planowaniu strategii promocji to tylko jeden z tematów, który będzie poruszony podczas VI Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Organizatorem Kongresu zaplanowanego na 17-18 listopada 2016 roku jest firma Exacto, a Partnerami strategicznymi: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.

Źródło: Exacto

www.exacto.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Walk PR rozpoczął współpracę z Grupą Nosalowy. Do zadań agencji należeć będzie kompleksowa obsługa PR nowego hotelu Grupy – Nosalowy Park Hotel & SPA.
Shoper z nową identyfikacją wizualną
Shoper zaprezentował zupełnie nową identyfikację wizualną. Jej esencją jest odświeżone logo marki. Nawiązuje ono do najważniejszego gwiazdozbioru na niebie i pokazuje, że firma nie jest już tylko platformą e-commerce. Dziś Shoper dostarcza pełen pakiet usług wspierających sprzedaż w internecie i stanowi dla innych biznesów drogowskaz na drodze do sukcesu.
Rusza kampania jogurtów Skyr od OSM Piątnica
OSM Piątnica rusza z nową kampanią jogurtów Skyr typu islandzkiego. Działania prowadzone są pod hasłem „Skyrunek Islandia” i obejmują m.in. kampanię reklamową w telewizji i Internecie oraz loterię konsumencką z nagrodami. Celem działań jest wsparcie kategorii jogurtów Skyr oraz najnowszego produktu w ofercie marki – Skyr w wersji pitnej.
Grzegorz „Moment” Płaczek, niezwykle ceniony i nagradzany w międzynarodowych konkursach autor sesji i reportaży ślubnych, został kolejnym ambasadorem marki Nikon w Polsce. Grzegorz to doświadczony artysta, szkoleniowiec i autor książek o sztuce fotografii ślubnej. Jest laureatem wielu prestiżowych nagród, przyznawanych przez organizacje takie jak MPA czy WPPI.
HP przedstawia nową ofertę rozwiązań dla druku 3D
Firma HP prezentuje nowości w ofercie rozwiązań dla druku 3D i rozszerza współpracę z Partnerami. To kolejny krok amerykańskiego producenta w kierunku tworzenia kompleksowych narzędzi i usług wspierających rozwój przedsiębiorstw w kierunku produkcji cyfrowej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764