logo
WIADOMOŚCI

Rzeszowskie samorządy stawiają na promocję

Mateusz Zawiślak  PR 07.11.2016, przeczytano 432 razy
ilustracjastrzałka
Rzeszowskie samorządy stawiają na promocję

Badania marketingowe tematem VI Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rzeszowskie-samorzady-stawiaja-na-promocje,30458,artykul.html

Marketing miejsc to nie tylko reklamowe hasła, gadżety i logotypy. To także działania niestandardowe i wykorzystanie Internetu, bo za pomocą mediów społecznościowych można prezentować interesujące miejsca lub wydarzenia. Doskonale wiedzą o tym samorządy na Podkarpaciu. Tym bardziej, że już niedługo stolica tego województwa będzie miejscem VI edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach.

Kongres jest doskonałym forum do wymiany poglądów na temat zastosowania nowoczesnych technik marketingowych. Swoje prelekcje wygłoszą naukowcy, eksperci, a także specjaliści, którzy na co dzień zajmują się promowaniem miast i regionów. Swoją wiedzą podzieli się np. Dawid Lasek, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, który objął wydarzenie Patronatem Honorowym. Patronem Honorowym wydarzenia jest także Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej,

Jak miasto i województwo może się promować na Facebooku?

Internet daje ogromne możliwości. Miasto Rzeszów promuje się w nim m.in. poprzez serwis informacyjny www.rzeszow.pl. Obecnie planowana jest aktualizacja strony, dodatkowo utworzona zostanie strona turystyczna z wersją mobilną oraz aplikacja mobilna dla turystów. Z kolei na portalu społecznościowym Facebook działa oficjalny fanpage, który obecnie prowadzi zewnętrzna firma. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba fanów profilu „Rzeszów - Stolica Innowacji” wzrosła o 20 000 użytkowników. Od początku roku 2016 odnotowano 384 000 aktywności użytkowników w obrębie profilu. 32 000 fanów wykonało co najmniej jedną aktywność na profilu w roku 2016, co pozwala stwierdzić, iż ponad 90% fanów tworzy aktywną społeczność.

Departament Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego prowadzi profil „Podkarpackie – przestrzeń otwarta” na Facebooku oraz „visitpodkarpackie” na Instagramie. W obu kanałach opowiada o walorach turystycznych regionu, jego kulturze i tradycji. Na profilach pojawiają się teksty i galerie zdjęć. Pracownicy Urzędu śledzą też najnowsze trendy - tworzą m.in. dedykowane na Facebooka krótkie filmy, infografiki, czy panoramy 360 ukazujące atrakcje naszego regionu. Udało się także stworzyć społeczność wokół marki Podkarpackie. To przede wszystkim blogerzy, piszący o naszym regionie, ale i podróżnicy, turyści czy fotografowie. Wysyłane przez nich zdjęcia i artykuły, udostępniane są na obu profilach. Dzięki czemu stają się oni współtwórcami oficjalnej komunikacji – jako tzw. ambasadorzy marki. W comiesięcznych raportach Fanpage Trends, analizującym najważniejsze polskie strony na Facebooku profil „Podkarpackie – przestrzeń otwarta” zajmuje wysokie pozycje w kategorii Regiony. Raport opracowuje firma badawcza Sotrender.

Nowoczesny marketing to nie tylko social media

Wszystkie działania w mediach społecznościowych oraz w Internecie powinny być zawarte w strategii danej miejscowości. Przed stworzeniem takiego dokumentu należy pamiętać jednak o badaniach. Podejmowanie decyzji tylko na podstawie własnego przeczucia jest na dzisiejszym konkurencyjnym rynku mocno ryzykowne – także w przypadku samorządów.

Nasze intuicje nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością w 100 proc. Badania pozwalają nam przekonać się, jak jest naprawdę. Pozwalają też na rzetelne porównanie się z konkurentami czy dokładną charakterystykę naszych grup docelowych i ich potrzeb. Z badań uzyskujemy również informacje na temat trendów w konsumpcji mediów. Przykładowo, dzięki naszemu badaniu Gemius/PBI można uzyskać wiedzę, które serwisy internetowe są najskuteczniejsze w dotarciu do grupy internautów o określonych parametrach. Dzięki temu wiadomo, gdzie powinniśmy umieścić reklamę lub którą redakcję uwzględnić w działaniach media relations. Można też poznać trendy w użytkowaniu serwisów internetowych i sprawdzić, jak zmienia się ich popularność na przestrzeni lat, miesięcy czy nawet dni. Chociażby podczas Euro 2016 można było zauważyć szybki wzrost zainteresowania internautów serwisami o tematyce sportowej – mówi Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu.

Użyteczność badań w planowaniu strategii promocji to tylko jeden z tematów, który będzie poruszony podczas VI Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Organizatorem Kongresu zaplanowanego na 17-18 listopada 2016 roku jest firma Exacto, a Partnerami strategicznymi: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.

Źródło: Exacto

www.exacto.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Zjazd Reklamy 2018: Seanse z Multikinem na stoku narciarskim
Od 8 do 11 marca w Zakopanem odbędzie się Zjazd Reklamy – coroczna impreza branży reklamowej. W tym roku za cykl wydarzeń towarzyszących odpowiada Multikino Media – sponsor strategiczny. Główną atrakcją będzie wyjątkowe kino na stoku narciarskim, prezentujące szeroki repertuar filmowy – w tym także przedpremierowo komedię „Kobieta sukcesu”.
„Kupuj z głową
Rusza kolejna kampania telewizyjna największego serwisu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Tym razem Otomoto stawia na edukację i wsparcie dla tych, którzy planują kupić auto.
Grześki z kolejną kampanią reklamową
Kampania wspiera najpopularniejszy wariant smakowy z oferty marki (Grześki kakaowe w czekoladzie 36 g) i najnowsze propozycje: Grześki Tyci (Grześki Tyci w czekoladzie deserowej 140 g, Grześki Tyci w czekoladzie mlecznej 140 g). Hasło „Tyci, ale dzielny! Bo łatwo się podzielisz” podkreśla charakter Grześków Tyci – mini wafelki zapewniają chwile beztroskiej przyjemności i są idealne do d...
Zima na trawie z Żubrówką
K2 startuje z kolejną, sezonową aktywacją konsumencką dla Żubrówki Bison Grass. Wódka ta jest jedną z pięciu obsługiwanych przez agencję marek, należących do koncernu CEDC International.
Radzka i Poszukiwacz w filmie Plusha „Abonament na miłość
W mediach społecznościowych marki Plush można zobaczyć trailer komedii romantycznej „Abonament na miłość". Film, który premierę miał 14 lutego, ma już ponad 120 tysięcy wyświetleń, a w główne role wcielają się w nim znani youtuberzy Radzka oraz Poszukiwacz.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone