logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Są już zwycięzcy pierwszej edycji PR Wings

   20.09.2021, przeczytano 977 razy
ilustracjastrzałka

Znamy zwycięzców pierwszej edycji PR Wings - nowego konkursu w branży public relations. Na uroczystej gali podczas Kongresu Profesjonalistów w Rzeszowie 16 września wręczono statuetki zwycięzcom w 12 kategoriach, 25 wyróżnień oraz jedną Nagrodę Specjalną od społeczności Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR) - Organizatora konkursu. Także po raz pierwszy została przyznana wyjątkowa Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka, którą od teraz co roku nagradzana będzie osoba o wybitnych zasługach dla całej branży Public Relations w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sa-juz-zwyciezcy-pierwszej-edycji-pr-wings,393056,artykul.html

Audytorem Konkursu jest Kancelaria MDDP Olkiewicz i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych. Partnerem Strategicznym jest Press Service Monitoring Mediów a Partnerem Głównym konkursu PR Wings - Polska Agencja Prasowa

Celem konkursu PR Wings jest promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk z zakresu public relations i komunikacji. Pierwsza, historyczna edycja konkursu została przeprowadzona w brawurowym tempie. Ogłoszona w lipcu br. w ciągu zaledwie miesiąca zgromadziła aż 80 zgłoszeń, które nadesłały agencje PR, wiele przedsiębiorstw, NGO’s jak i podmioty administracji publicznej. Zgłoszenia oceniło Jury składające się z 27 uznanych autorytetów w branży spoza SAPR. Prestiż nagród w PR Wings zapewnić ma nie tylko wybór dokonany przez jurorów o najwyższych kwalifikacjach i autorytetach oraz niezależnych od Organizatora. Jak w słynnych Oscarach, ich wyjątkowość wynika też z tego, że w każdej kategorii jest tylko jeden zwycięzca spośród trzech wyróżnionych nominacją.

- Poziom prac był w większości wysoki, a niektóre pomysły i realizacje wyjątkowe. A trzeba przy tym pamiętać, że powstawały w trudnym czasie pandemii, co zdecydowanie nie ułatwiało zadania. Z drugiej strony pojawiło się dużo projektów z zakresu odpowiedzialnego biznesu i to jest niezwykle budujące – powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, Przewodniczący Jury.

- Bardzo pozytywnie oceniamy pierwszą odsłonę PR Wings, po samej liczbie zgłoszeń widać, że udało nam się zdemokratyzować konkursy PR w Polsce, zwiększyć ich dostępność dla wielu uczestników rynku – powiedział Paweł Trochimiuk, wiceprezes SAPR.

Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka to nowa inicjatywa w branży PR, której brakowało. Co roku Stowarzyszenie Agencji Public Relations będzie nim honorować osoby, których wkład w budowę i rozwój branży jest nadzwyczajny i szczególnie duży. Andrzej Stolarczyk to tragicznie zmarły w 2019 r. wybitny pionier public relations w Polsce, twórca jednej z pierwszych agencji PR, były dziennikarz, dr nauk ekonomicznych, wieloletni członek Rady Etyki PR, nauczyciel akademicki i mentor kilku pokoleń studentów komunikacji w Polsce.

Pierwszym laureatem nagrody im. Andrzeja Stolarczyka został Dariusz Tworzydło – wybitny twórca dziesiątek wydarzeń branży PR, książek, publikacji i badań branżowych, programów akademickich, nauczyciel akademicki i pracownik naukowy public relations z kilkudziesięcioletnim dorobkiem i doświadczeniem, praktyk PR.

PR Wings – wyniki

Kategoria : Public Affairs i Lobbying

  • Happy Mother's Day Belarus – białoruska rewolucja kobiet, Publicon

Kategoria: PR korporacyjny

  • Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię, Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata-Media

Kategoria: PR innowacja roku – kampania następnej generacji

  • Ambasadorzy Nowej Bankowości - Aion Bank, Publicon

Kategoria: PR Produktowy

  • Ambasadorzy Nowej Bankowości - Aion Bank, Publicon

Kategoria: Największy wpływ społeczny (CSR)

  • Pierwsza naklejka, która ratuje ludzkie życie, Partner of Promiotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

Kategoria: Komunikacja kryzysowa

  • Spirytus na wagę złota, Partner of Promotion

Kategoria: Komunikacja w social media i influencer marketing

  • Kampania Poznaj Polskę z Travelist, Publicon, Travelist

Kategoria: Angażujący event

  • NaJEŻeni w akcji,  Grupa PRC Holding

Kategoria: Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer

  • Biegam z czystą przyjemnością, Polska Agencja Antydopingowa

Kategoria: Komunikacja Business to Business

  • Conperio - działania PR trampoliną dla biznesu, Partner of Promotion

Kategoria: Efektywność roku

  • Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s, Good one PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

Kategoria : Komunikacja na rynkach międzynarodowych

  • Komunikacja gamy Renault E-TECH w Krajach Bałtyckich, Partner of Promotion, Renault

Nagroda specjalna SAPR (przyznawana przez przedstawicieli agencji SAPR)

  • Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień Centrum Medyczne MEDYK, Exacto

Jury Główne Konkursu PR Wings

Podstawowe Jury tworzyły osoby niezależne od organizatora – spoza SAPR. Są to wybitni specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, eksperci nowych mediów i marketingu, konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych.

Kuba Antoszewski, Kantar; Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun; Magdalena Budziszewska, T-Mobile; Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów; Beata Chądzyńska, Senior PR Manager, Huawei, Jerzy Ciszewski, publicrelations.pl & Hanami Communications; Łukasz Dominiak, Animex; Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover; Radosław Górecki, Ghelamco; Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE; Wojciech Jabłczyński, Orange Polska; Magdalena Kępiński, Dyrektor ds. komunikacji Veolia; Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom"; dr inż.; Jacek Kotarbiński, uznany profesjonalista z zakresu digital marketingu; Karolina Łuczak, Provident; Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations; Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski; Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy; Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin; Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS; Karol Sadaj, AION Bank; prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław; Joanna Świerkosz, Accor; Martyna Węgrzyn, Danone; Katarzyna Wilczewska, PEPCO; Piotr Turek, Narodowy Bank Polski; Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

The Frame i Bespoke: konkurs Samsung rozstrzygnięty
10 października, podczas uroczystego webinaru OKK! design, poznaliśmy laureatów konkursu Samsung ,,Wystrój wnętrze z telewizorem The Frame i lodówką BESPOKE”. Profesjonalne jury, pod przewodnictwem arch. Jana Sikory, wspólnie wyłoniło zwycięzcę nagrody głównej - sesji zdjęciowej wykonanej przez cenionego fotografa Szymona Brodziaka i...
Ogłoszono Zwycięzców na Festiwalu Golden Drum 2024
Kulminacyjnym punktem festiwalu Golden Drum 2024 była Gala Wręczenia Nagród, która odbyła się we współpracy z Mastercard, 10 października 2024 roku w Portorož, w Słowenii. Tegoroczna edycja festiwalu świętowała 30. rocznicę istnienia, co podkreśla trzy dekady kreatywnej doskonałości i innowacji.
Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2024!
Po zakończeniu pierwszego etapu ocen, Jury 22. edycji konkursu Złote Spinacze wyłoniło aż 111 projektów, które zakwalifikowane zostały do drugiego etapu i będą rywalizować o nagrody. W tym roku najwięcej nominacji otrzymały agencje: 38 Content Communication (10 nominacji), K+Group (8 nominacji) oraz Linkleaders i Big Picture (po 6 nominacji).
McCANN Poland kolejny raz triumfuje na Golden Drum
Kampania McCANN Poland dla Mastercard "Room for Everyone" nie tylko podbiła serca jury tegorocznego Golden Drum, ale także zdominowała scenę konkursu, zdobywając aż 15 nagród, w tym 2 Grand Prix. Dodatkowo, Bartosz Jeglejewski, Creative Director McCANN Poland, został wyróżniony tytułem Creative Director of the Year, co jeszcze mocniej podkreśla wiodącą...
Agencja Space Cat Industries, specjalizująca się w komunikacji w formacie short video, otrzymała nominację w konkursie TikTok Ad Awards 2024 w kategorii Greatest Creative za kampanię wprowadzającą Lidl Polska na platformę TikTok. W ubiegłym roku agencja zwyciężyła w tej samej kategorii dzięki współpracy z Grupą Maspex.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764