logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sąd podtrzymuje postanowienie w sprawie sporu Michalczewski - Foodcare

  PR 31.03.2016, przeczytano 706 razy
ilustracjastrzałka

Sąd Okręgowy w Krakowie wydał dziś wyrok w jednym z najważniejszych procesów, który toczył się pomiędzy Dariuszem Tigerem Michalczewskim, a firmą FoodCare. Proces dotyczył tego, kto ma prawo do używania oznaczenia Tiger po rozwiązaniu umowy, zawartej pomiędzy Dariuszem Tiger Michalczewskim i Spółką FoodCare, na podstawie której Spółka FoodCare produkowała napój energetyczny TIGER na licencji Dariusza Tiger Michalczewskiego w latach 2003- 2010.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sad-podtrzymuje-postanowienie-w-sprawie-sporu-michalczewski---foodcare,27995,artykul.html

Swoim wyrokiem Sąd jednoznacznie potwierdził, że prawo do oznaczenia Tiger dla napojów energetycznych ma wyłącznie Dariusz Tiger Michalczewski i tym samym Sąd podtrzymał w mocy wcześniejsze postanowienia zakazujące firmie FoodCare sprzedaży i reklamy napojów energetycznych z oznaczeniem Tiger. Sąd w uzasadnieniu podkreślił, że działanie Spółki FoodCare było sprzeczne z dobrymi obyczajami, zwłaszcza z zasadą „pacta sunt servanda”, która mówi, że „umów należy dotrzymywać”. Sąd uznał, że Spółka Wiesława Włodarskiego nie zachowywała się lojalnie wobec swojego partnera, czyli Dariusza Tiger Michalczewskiego, a używanie oznaczenia TIGER przez FoodCare miało charakter zależny. Sąd ocenił działania FoodCare wobec Dariusza Tiger Michalczewskiego jako wręcz „nieobyczajne”.

Wyrok Sądu w Krakowie jest bardzo istotny także w kontekście złożonego przez Dariusza Tigera Michalczewskiego kolejnego pozwu przeciwko spółce FoodCare o zapłatę odszkodowania w wysokości prawie 22 milionów zł za bezprawne korzystanie z oznaczenia Tiger po rozwiązaniu umowy licencyjnej.

W dniu 29 marca b.r. po prawie pięciu latach trwania procesu Sąd Okręgowyw Krakowie wydał wyrok dotyczący tego, kto ma prawo do oznaczenia Tiger. Sąd jednoznacznie potwierdził swoim wyrokiem, że prawo do oznaczenia Tiger ma Dariusz Tiger Michalczewski. Sąd podtrzymał w mocy wcześniejsze postanowienia zakazujące firmie FoodCare sprzedaży i reklamy napojów energetycznych z oznaczeniem Tiger.

Sprawa rozpoczęła się w 2010 roku, kiedy to Fundacja „Równe Szanse” Dariusza Tiger Michalczewskiego rozwiązała umowę promocyjną z firmą FoodCare, wskutek czego wygasły wszelkie uprawnienia tej spółki do korzystania z oznaczenia Tiger oraz dóbr osobistych i majątkowych Dariusza Michalczewskiego. Umowa między stronami kompleksowo regulowała zasady korzystania przez spółkę FoodCare z oznaczeń Tiger należących do  Dariusza Tiger Michalczewskiego tj. m.in. jego pseudonimu sportowego TIGER, znaków  towarowych słownych i słowno-graficznych zarejestrowanych na jego rzecz, a także jego wizerunku. Zgodnie z umową dobra te mogły być wykorzystywane przez spółkę Wiesława Włodarskiego w czasie trwania umowy wyłącznie za wynagrodzeniem i na zasadach określonych w kontrakcie. Umowa została zawarta na czas określony na okres 50 lat z opcją przedłużenia na kolejnych 50 lat oraz obowiązywała także spadkobierców Darka. Pomimo rozwiązania umowy Spółka FoodCare nadal prowadziła sprzedaż produktu z oznaczeniem Tiger oraz wykorzystywała skojarzenia ze znakiem Tiger, przy reklamie swojego nowego produktu.

Już w styczniu 2011 roku Sąd Okręgowy w Krakowie wydał postanowienie zakazujące firmie FoodCare wprowadzania do obrotu i promocji napojów z oznaczeniem Tiger. Po złożeniu zażalenia przez FoodCare sprawa została skierowana do rozpatrzenia przez Sąd Apelacyjny, który ostatecznie oddalił zażalenie spółki FoodCare. Oznaczało to, że na czas trwania procesu firma FoodCare ma zakaz wprowadzania do obrotu i reklamy wszystkich produktów zawierających oznaczenia „Black Tiger”, „Tiger Vit” lub jakiekolwiek inne oznaczenie z elementem „Tiger”, niezależnie od sposobu jego przedstawiania. Dodatkowo Sąd postanowił o zajęciu wszystkich produktów w postaci napojów energetycznych,w szczególności w puszkach i butelkach, zawierających oznaczenie „Tiger”, a także materiałów reklamowych znajdujących się w posiadaniu FoodCare.

Dzisiejszy wyrok Sądu Okręgowego w Krakowie jednoznacznie potwierdza, że po rozwiązaniu przez Fundację „Równe Szanse” umowy z firmą FoodCare wygasły wszelkie uprawnienia tej spółki do korzystania z oznaczenia Tiger. Wcześniej w grudniu 2013 roku Sąd Okręgowy w Gdańsku w procesie toczącym się pomiędzy Fundacją Dariusza Michalczewskiego „Równe Szanse”, a firmą FoodCare swoim wyrokiem również jednoznacznie potwierdził, że spółka Wiesława Włodarskiego po zakończeniu współpracyz Fundacją używała oznaczenia Tiger bezprawnie.

Wyrok Sądu w Krakowie jest bardzo istotny także w kontekście złożonego pod koniec 2014 roku przez Dariusza Tiger Michalczewskiego w Sądzie Okręgowym w Krakowie kolejnego pozwu przeciwko spółce FoodCare o zapłatę odszkodowania w wysokości prawie 22 milionów zł za bezprawne korzystanie z oznaczenia Tiger po rozwiązaniu umowy licencyjnej oraz dalszych pozwów odszkodowawczych.

To bardzo ważny wyrok, kolejny na moją korzyść i druzgocący dla FoodCare. Sądy są jednomyślne w mojej sprawie i to jest najważniejsze. Wyrok w Krakowie po raz kolejny potwierdza, że niegodziwych zachowań w biznesie, metod, jakie stosuje firma FoodCare, nie można tolerować. W życiu i biznesie działa się fair i nie łamie zawartych umów – mam nadzieję, że firma Pana Włodarskiego będzie o tym pamiętała w przyszłości” – podsumował Dariusz Tiger Michalczewski.

Źródło: Fundacja „Równe Szanse”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PITy 2024 – ostatni moment na rozliczenie
Czas ucieka nieubłaganie, a wraz z nim mijają ostatnie chwile na rozliczenie PIT. Dla wielu osób ostateczny termin złożenia deklaracji podatkowej przypada 30 kwietnia. Dopełnianie formalności na ostatnią chwilę bywa stresujące, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę, że niezłożenie lub nieterminowe przekazanie urzędowi skarbowemu deklaracji może rodzić przykre...
Łódź 2024

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Łódź 2024

Łódź jako pierwsze miasto wojewódzkie uchwaliła (16 listopada 2016 roku) kodeks reklamowy. Ma uchwałę, ale jej nie egzekwuje.
Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764