logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Salesbee pomaga testować komunikaty Call to Action

  PR 08.02.2016, przeczytano 1545 razy

Jak zachęcić użytkownika aby się zarejestrował, dołączył do bazy subskrybentów albo kupił to co mu oferujemy? Wciąż wiele e-sklepów nie jest świadomych jak ważnym elementem jest przycisk Call to Action. Ten krótki 2-3 wyrazowy zwrot może się wydawać mało znaczącym szczegółem, ale te kilka słów może decydować o powodzeniu zamierzonych działań. Bez jasnego CTA dla użytkownika może nie być oczywiste jaki kolejny krok powinien wykonać lub co chcemy mu zaoferować. Jak sprawić żeby ten przekaz zadziałał?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/salesbee-pomaga-testowac-komunikaty-call-to-action,27389,artykul.html

Call to Action powinno być krótkie i jasne. To podstawa, podobnie jak korzystanie z technologii RWD – użytkownik musi zobaczyć CTA natychmiast, nie może przewijać strony by do niego dotrzeć. Nasz komunikat musi być widoczny na pierwszy rzut oka i odróżniać się kontrastowym kolorem od reszty treści. Można skorzystać z wyrazistych kolorów, takich jak czerwony, jaskrawo zielony czy żółty, lub oprzeć się na budzącym poczucie bezpieczeństwa niebieskim. Ważne by CTA, nie wtopiło się w tło prezentowanej treści.

Silny komunikat

Dobre CTA opiera się na słownictwie o mocnym, pobudzającym wydźwięku. Zazwyczaj są to zdania takie jak: Kup teraz! Sprawdź! Wypróbuj za darmo! Ale warto wyjść poza utarte schematy i dopasować komunikat do treści maila lub strony. Jeśli np. opowiadamy o korzyściach naszego programu lojalnościowego baner z CTA może nieść treść: Dowiedz się więcej! czy Skorzystaj już dziś! CTA powinno przedstawiać konkretny profit dla klienta.

Jeśli chcemy zawrzeć więcej informacji, ale nie obciążyć konsumenta dużą ilością skondensowanej treści to rozwiązaniem jest wypunktowanie korzyści z boku komunikatu tak, żeby przycisk CTA nadal odgrywał centralną funkcję. Z tego samego powodu nie można też umieścić zbyt wielu takich komunikatów w jednym materiale. Może to mieć odwrotny skutek i zamiast zachęcić użytkownika do działania, spowoduje że nie podejmie żadnej akcji.

Warto używać słownictwa odnoszącego się do czasu, podkreślającego ekskluzywny i ograniczony terminem charakter dostępności. Wielu ludzi przekonuje taki komunikat i dzięki temu decydują się na zakup. Takie komunikaty są szczególnie chętnie wykorzystywane przez serwisy sprzedające bilety lotnicze czy oferujące wynajem pokoi hotelowych. Organizacja wakacji jest wyborem mocno angażującym dzięki czemu konsument jest wrażliwszy na tego typu komunikaty. Jeśli więc sprzedajemy właśnie mocno angażujące produkty – drogie lub wywołujące mocne emocje użytkownika, tym bardziej warto skorzystać z siły Call to Action.

Dokładne testy

Należy pamiętać aby dla każdych akcji, gdzie w grę wchodzi klikalność i wskaźnik CTR powinniśmy przeprowadzać testy A/B, tak żeby wybrać najbardziej skuteczne dla swojego biznesu rozwiązania. Według SalesBee zmiana koloru lub treści CTA może podnieść współczynnik klikalności o 20-30 proc. Warto wiedzieć, że nie należy wprowadzać wielu wariantów zmian jednocześnie. Trudno wtedy wywnioskować, co tak naprawdę działa i z jakiego powodu. Najlepiej osobno testować treść komunikatu, kolor czy wielkość i porównywać dwa warianty dla jednej zmiennej. Dzięki narzędziom typu Sales Booster w prosty i szybki sposób można zaprojektować i przeprowadzić takie testy, a następnie otrzymać gotową analizę wyników.

Dobre CTA pomoże zwiększyć naszą sprzedaż, jeśli chcemy skutecznie ją monitorować warto rozważyć korzystanie z narzędzi takich jak SalesBee. Dzięki temu można na bieżąco sprawdzać skuteczność naszych działań i zmieniać strategię tak by nasze działania przynosiły jak najlepsze efekty. Warto pamiętać, że każdy aspekt działalności e-sklepu składa się na ostateczny wynik i nie można pominąć żadnego z nich jeśli chcemy zwiększać sprzedaż.

Agata Lejman (na zdjęciu)

Źródło: SalesBee

www.salesbee.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764