SalesTube, agencja one stop shop dla e-commerce, część największej niezależnej grupy komunikacyjnej w Polsce Group One, zaprojektowała Asystenta Google dla G2A, platformy sprzedażowej specjalizującej się w grach komputerowych.
Agencja SalesTube przygotowała dla G2A usługę Asystenta Google, dzięki której użytkownik może za pomocą komendy głosowej zapytać o cenę gry dostępnej w ofercie marketplace’u G2A.com. Odpowiedź jest dopasowana do języka i lokalizacji pytającego. Oprócz podstawowych informacji, potencjalny klient dowiaduje się też jaką kwotę może zaoszczędzić kupując grę poprzez marketplace G2A, a do komunikatu dołączony jest unikalny link do wersji, o którą pytał. Ten dodatkowy punkt styku konsumenta z marką ma wpłynąć na poprawę Customer Experience oferowanego przez G2A. Asystent głosowy to kolejny wspólny projekt SalesTube i lidera na rynku sprzedaży gier, który mimo posiadania wewnętrznego działu marketingu pracuje z agencją one stop shop dla e-commerce w modelu konsultingowym.
SalesTube rozpoczął pracę nad projektem od stworzenia bazy blisko 3500 gier wraz z ich cenami, które są codziennie aktualizowane. Największym wyzwaniem było opracowanie zestawienia w taki sposób, aby zapytania użytkowników były dopasowane do rekordów bazy nawet, jeśli komenda głosowa jest nieprecyzyjna - np. GTA 5 zamiast pełnej nazwy Grand Thief Auto 5. Następnym krokiem było opracowanie logiki dialogów, czyli przewidzenie różnych form zapytań. Nowy produkt jest już dostępny dla graczy w aplikacji Google Asystent.
- Zespół pracujący nad tym zagadnieniem musiał wziąć pod uwagę liczne odmiany i intencje kupujących, a następnie uprościć algorytmy w taki sposób, żeby korzystanie z asystenta nie zajmowało dużo czasu. W przypadku konieczności określenia insightu tak specyficznej grupy docelowej jaką są gracze, najważniejsza podczas projektu była stała współpraca na linii SalesTube-G2A, która układała się bardzo dobrze - mówi Magdalena Niewiadomska, Head of Intelligence Division w SalesTube.
W przypadku popularyzacji usługi, G2A ma w planach rozbudowę bazy tytułów oraz wprowadzenie nowych opcji, m.in. zakupu gry przez asystenta.
SalesTube jako jedna z niewielu polskich agencji dołączyła do grona pierwszych ekspertów z zakresu Actions on Google. Obecnie jest jednym z trzech oficjalnych resellerów GA360 w kraju i agencją z tytułem Google Analytics Certified Partner, potwierdzającym najwyższe kompetencje analityczne. Doświadczenie zespołu SalesTube, który już dziś ma na swoim koncie blisko 200 sprzedanych licencji, na 17 rynkach CEE, a także 170 wdrożeń technologii GMP/DoubleClick dla klientów wewnętrznych potwierdza także największa liczba specjalistów z certyfikatem trenerów Display&Video 360, najbardziej zaawansowanej i kompleksowej platformy (DSP). Aż 4 spośród 24 trenerów w Europie reprezentuje właśnie SalesTube, który jest także liderem regionu CEE pod względem liczby zdanych egzaminów Blueprint Facebook Certified Planning Professional.
G2A to globalny system transakcyjny specjalizujący się w grach komputerowych. Ponad 600 pracowników firmy obsługuje blisko 19 milionów klientów na świecie, a oferta platformy obejmuje około 75 000 produktów cyfrowych.
Źródło: Group One