18 stycznia 2021 r. na konferencji prasowej Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, we współpracy ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polską Federacją Producentów Żywności ZP, zostały zaprezentowane wyniki monitoringu w zakresie ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami rozpowszechnianymi w telewizji i w Internecie. Zapraszamy do obejrzenia zapisu konferencji i pobrania broszury.
Przeprowadzony przez KRRiT już po raz trzeci monitoring skuteczności ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie (VOD) wykazał skuteczność stosowanych zabezpieczeń technicznych na poziomie 98%, co jest lepszym wynikiem niż podczas dwóch poprzednich monitoringów. Pokazuje to bardzo wysoką skuteczność tej najstarszej obowiązującej w Polsce samoregulacji dotyczącej ochrony małoletnich, i tym samym odpowiedzialność i troskę o ich dobro.
- Samoregulacja jest sprawdzonym narzędziem stosowanym od wielu lat przez branżę mediową i w ocenie IAB Polska działaniem efektywnym i najlepiej odpowiadającym jej potrzebom. Wsparcie branżowych organizacji w tym procesie przynosi duże korzyści dla właściwego rozwoju rynku. Dotychczasowa ocena funkcjonowania samoregulacji wyraźnie wskazuje, że ma ona przewagę nad innymi rozwiązaniami, w tym współregulacją. Szczególne znaczenie ma to w kryzysie, bowiem umożliwia uwzględnianie specyfiki funkcjonowania podmiotów objętych samoregulacją, w tym szybkie reagowanie na bieżące potrzeby w danej branży – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska
Źródło: IAB Polska