logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Samsung: czy design ma sens?

  PR 30.07.2019, przeczytano 203 razy
ilustracja

Od jednego projektanta zatrudnionego w 1971 roku przez Samsung do sieci Design Center na całym świecie. Przez ostatnie 50 lat znaczenie wzornictwa regularnie wzrasta. Według projektantów Samsung, dobry design ma służyć użytkownikom i zmieniać ich spojrzenie nie tylko na produkty, ale także otaczający ich świat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/samsung%3A-czy-design-ma-sens,383417,artykul.html

Design przeszedł długą drogę od bycia elementem, który miał jedynie wyróżnić produkt na tle oferty konkurencji, po bycie kwintesencją biznesu i punktem wyjściowym do planowania strategii. Dziś wykracza daleko poza wizualny i estetyczny aspekt swojej działalności, a skupiając się na potrzebach użytkowników, staje się nośnikiem społecznych zmian.  Jak ważne jest dobre wzornictwo pokazuje rozwój centrów designu na całym świecie oraz jego kluczowa rola w globalnej strategii marki Samsung.

1971 – Samsung zatrudnia swojego pierwszego projektanta wzornictwa. W latach 70’ pojęcie designu nie było jeszcze rozpatrywane w tak szerokich kategoriach, jak dziś.

1983 – Firma postanowiła wspierać talenty organizując między innymi „Samsung Good Design Contest”. Inicjatywa ta pozwalała projektantom między innymi na podróże do innych krajów, gdzie mogli szukać inspiracji i rozwijać swoją kreatywność.

1991 – Dział designu rozwija się w szybkim tempie, a zainteresowanie produktami koreańskiej firmy na całym świecie rośnie. W rezultacie, w tym roku w Tokio otwarto pierwsze zagraniczne studio projektowe Samsung Design Japan.

1994 – W San Francisco powstaje Samsung Design America.

1995 – Powstaje Samsung Art and Design Institute, organizacja – której misją jest pokazywanie prac projektantów mających wpływ na rynek, branżę i otoczenie.

1996 – Ten rok został przez markę ogłoszony „Rokiem Rewolucji w Designie”. Filozofia przyjęta wówczas przez firmę, nazwana „Balance Of Reasons & Feelings”, stała się drogowskazem dla wszystkich kolejnych działań związanych z pracą projektantów i rozwojem unikalnego dla marki designu. Z założeń filozofii zrodziło się hasło „Simplicity With Resonance”, które w pełni oddawało tożsamość marki Samsung.

2000 – W Londynie powstaje Samsung Design Europe

2005 – Samsung postanowił zrobić kolejny krok w stronę jeszcze lepszego designu. Marka ogłosiła „Milan Design Strategy” – plan, który zakładał, że wzornictwo to nośnik zmian i wartości.

2006 – Przyjęta wtedy filozofia pod hasłem „Create an Emotional Journey” pozwalała projektantom na równoczesne rozwijanie coraz lepszych form produktów oraz ich emocjonalnego i sentymentalnego aspektu.

2013 – Zgodnie z nową filozofią „Inspired By Humans, Creating The Future” misją firmy stało się zapewnienie użytkownikom doświadczeń, emocji i wartości związanych z korzystaniem z urządzeń Samsung.

2016 – Samsung otwiera Samsung Design Latin America.

2019 – Obecny rok upływa w Samsungu pod hasłem „Be Bold. Resonate With Soul”. Samsung wyznacza nowy kierunek myślenia o designie, który ma wywierać wpływ, rodzić emocje i jawić się jako wartościowy element całego procesu projektowego.

ilustracjastrzałka

Design ma znaczenie

Design odgrywa znaczącą rolę w kreowaniu wizji i przyszłości firmy w czasach, w których rozwój technologii postępuje z dnia na dzień, a klienci oczekują doświadczeń, które wychodzą daleko poza korzystanie z najprostszych funkcji urządzeń a jednocześnie są dla nich intuicyjne. Przykład podał projektant Gerhard Kellermann podczas otwarcia wystawy „Samsung 24hr. Kitchen” na Milan Design Week 2019:

Przywykliśmy do tego, że wiele rzeczy obsługujemy przez aplikacje, bo to oszczędza czas i jest użyteczne To naturalny stan rzeczy dla naszego pokolenia, nie musimy się uczyć, jak działają takie urządzenia. Tak jest na przykład z multimedialną lodówką Family Hub, która jest centrum zarządzania domem i do której możemy zajrzeć w każdej chwili przez aplikację w swoim smartfonie. Użytkownicy potrzebują funkcjonalnych sprzętów, szybkiego dostępu do nich – ale chcą, by funkcje w nich umieszczone były intuicyjne, takie by zupełnie o nich nie myśleć.” **

Inny przykład wzornictwa, które skupia się na potrzebach użytkowników to dzielone drzwi w piekarniku Dual Cook Flex. Urządzenie umożliwia pieczenie dwóch potraw jednocześnie w różnych trybach i temperaturach. Gdy na górze pieczemy mięso, które wymaga częstego doglądania a na dole bezę, która łatwo może opaść, idealnym rozwiązaniem są drzwi, które pozwalają otworzyć tylko połowę piekarnika. To przykład rozwiązania, które inspiracją były realne potrzeby użytkowników

Odważnie w przyszłość

Konsumenci doceniają innowacyjne i funkcjonalne rozwiązania, dlatego chętnie wybierają urządzenia marki Samsung. W polskich domach na przykład najczęściej można znaleźć lodówki koreańskiej firmy*. Samsung ma na swoim koncie także liczne nagrody, takie jak prestiżowe Red Dot Awards przyznane między innymi lodówce Family Hub w kategorii „Najlepsza Innowacja”. W 2018 roku marka zdobyła aż 55 nagród, w tym cztery złote, podczas International Forum Design Award. Także na polskim rynku nie brakuje wyróżnień przyznawanych marce Samsung. Cztery lata z rzędu urządzenia Samsung doceniane są prestiżowym plebiscycie magazynu „VILLA”.

Design odgrywa obecnie kluczową rolę w cyklu powstawania produktów, ponieważ diametralnie zmieniła się jego rola. To już nie tylko ładny wygląd. Konkretne rozwiązania wypływają z dogłębnego zbadania potrzeb użytkowników i mają wpływać na dostrzeganie prze nich nowych możliwości, jakie dają im innowacyjne urządzenia.

Źródło: Samsung

Dodatkowe informacje:

*W oparciu o raporty dot. miesięcznej sprzedaży detalicznej międzynarodowej firmy badawczej; Polska 8.2016 – 5.2019

** Źródło: https://www.kukbuk.pl/artykuly/gotuj-jak-millennials

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Praca twórcza na etacie a utwór pracowniczy
Utwór pracowniczy to utwór stworzony przez pracownika w efekcie wykonywania przez niego obowiązków wynikających ze stosunku pracy. Masz umowę o pracę? To artykuł właśnie dla Ciebie. Z tego tekstu dowiesz się, jakie prawa wobec Twojego utworu ma pracodawca.
Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? W Google raczej się już nie pojawi…
Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca br. automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Jeśli pojawią się tam błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle...
7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764