logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Samsung: czy design ma sens?

  PR 30.07.2019, przeczytano 246 razy
ilustracja

Od jednego projektanta zatrudnionego w 1971 roku przez Samsung do sieci Design Center na całym świecie. Przez ostatnie 50 lat znaczenie wzornictwa regularnie wzrasta. Według projektantów Samsung, dobry design ma służyć użytkownikom i zmieniać ich spojrzenie nie tylko na produkty, ale także otaczający ich świat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/samsung%3A-czy-design-ma-sens,383417,artykul.html

Design przeszedł długą drogę od bycia elementem, który miał jedynie wyróżnić produkt na tle oferty konkurencji, po bycie kwintesencją biznesu i punktem wyjściowym do planowania strategii. Dziś wykracza daleko poza wizualny i estetyczny aspekt swojej działalności, a skupiając się na potrzebach użytkowników, staje się nośnikiem społecznych zmian.  Jak ważne jest dobre wzornictwo pokazuje rozwój centrów designu na całym świecie oraz jego kluczowa rola w globalnej strategii marki Samsung.

1971 – Samsung zatrudnia swojego pierwszego projektanta wzornictwa. W latach 70’ pojęcie designu nie było jeszcze rozpatrywane w tak szerokich kategoriach, jak dziś.

1983 – Firma postanowiła wspierać talenty organizując między innymi „Samsung Good Design Contest”. Inicjatywa ta pozwalała projektantom między innymi na podróże do innych krajów, gdzie mogli szukać inspiracji i rozwijać swoją kreatywność.

1991 – Dział designu rozwija się w szybkim tempie, a zainteresowanie produktami koreańskiej firmy na całym świecie rośnie. W rezultacie, w tym roku w Tokio otwarto pierwsze zagraniczne studio projektowe Samsung Design Japan.

1994 – W San Francisco powstaje Samsung Design America.

1995 – Powstaje Samsung Art and Design Institute, organizacja – której misją jest pokazywanie prac projektantów mających wpływ na rynek, branżę i otoczenie.

1996 – Ten rok został przez markę ogłoszony „Rokiem Rewolucji w Designie”. Filozofia przyjęta wówczas przez firmę, nazwana „Balance Of Reasons & Feelings”, stała się drogowskazem dla wszystkich kolejnych działań związanych z pracą projektantów i rozwojem unikalnego dla marki designu. Z założeń filozofii zrodziło się hasło „Simplicity With Resonance”, które w pełni oddawało tożsamość marki Samsung.

2000 – W Londynie powstaje Samsung Design Europe

2005 – Samsung postanowił zrobić kolejny krok w stronę jeszcze lepszego designu. Marka ogłosiła „Milan Design Strategy” – plan, który zakładał, że wzornictwo to nośnik zmian i wartości.

2006 – Przyjęta wtedy filozofia pod hasłem „Create an Emotional Journey” pozwalała projektantom na równoczesne rozwijanie coraz lepszych form produktów oraz ich emocjonalnego i sentymentalnego aspektu.

2013 – Zgodnie z nową filozofią „Inspired By Humans, Creating The Future” misją firmy stało się zapewnienie użytkownikom doświadczeń, emocji i wartości związanych z korzystaniem z urządzeń Samsung.

2016 – Samsung otwiera Samsung Design Latin America.

2019 – Obecny rok upływa w Samsungu pod hasłem „Be Bold. Resonate With Soul”. Samsung wyznacza nowy kierunek myślenia o designie, który ma wywierać wpływ, rodzić emocje i jawić się jako wartościowy element całego procesu projektowego.

ilustracjastrzałka

Design ma znaczenie

Design odgrywa znaczącą rolę w kreowaniu wizji i przyszłości firmy w czasach, w których rozwój technologii postępuje z dnia na dzień, a klienci oczekują doświadczeń, które wychodzą daleko poza korzystanie z najprostszych funkcji urządzeń a jednocześnie są dla nich intuicyjne. Przykład podał projektant Gerhard Kellermann podczas otwarcia wystawy „Samsung 24hr. Kitchen” na Milan Design Week 2019:

Przywykliśmy do tego, że wiele rzeczy obsługujemy przez aplikacje, bo to oszczędza czas i jest użyteczne To naturalny stan rzeczy dla naszego pokolenia, nie musimy się uczyć, jak działają takie urządzenia. Tak jest na przykład z multimedialną lodówką Family Hub, która jest centrum zarządzania domem i do której możemy zajrzeć w każdej chwili przez aplikację w swoim smartfonie. Użytkownicy potrzebują funkcjonalnych sprzętów, szybkiego dostępu do nich – ale chcą, by funkcje w nich umieszczone były intuicyjne, takie by zupełnie o nich nie myśleć.” **

Inny przykład wzornictwa, które skupia się na potrzebach użytkowników to dzielone drzwi w piekarniku Dual Cook Flex. Urządzenie umożliwia pieczenie dwóch potraw jednocześnie w różnych trybach i temperaturach. Gdy na górze pieczemy mięso, które wymaga częstego doglądania a na dole bezę, która łatwo może opaść, idealnym rozwiązaniem są drzwi, które pozwalają otworzyć tylko połowę piekarnika. To przykład rozwiązania, które inspiracją były realne potrzeby użytkowników

Odważnie w przyszłość

Konsumenci doceniają innowacyjne i funkcjonalne rozwiązania, dlatego chętnie wybierają urządzenia marki Samsung. W polskich domach na przykład najczęściej można znaleźć lodówki koreańskiej firmy*. Samsung ma na swoim koncie także liczne nagrody, takie jak prestiżowe Red Dot Awards przyznane między innymi lodówce Family Hub w kategorii „Najlepsza Innowacja”. W 2018 roku marka zdobyła aż 55 nagród, w tym cztery złote, podczas International Forum Design Award. Także na polskim rynku nie brakuje wyróżnień przyznawanych marce Samsung. Cztery lata z rzędu urządzenia Samsung doceniane są prestiżowym plebiscycie magazynu „VILLA”.

Design odgrywa obecnie kluczową rolę w cyklu powstawania produktów, ponieważ diametralnie zmieniła się jego rola. To już nie tylko ładny wygląd. Konkretne rozwiązania wypływają z dogłębnego zbadania potrzeb użytkowników i mają wpływać na dostrzeganie prze nich nowych możliwości, jakie dają im innowacyjne urządzenia.

Źródło: Samsung

Dodatkowe informacje:

*W oparciu o raporty dot. miesięcznej sprzedaży detalicznej międzynarodowej firmy badawczej; Polska 8.2016 – 5.2019

** Źródło: https://www.kukbuk.pl/artykuly/gotuj-jak-millennials

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tak uśmiech, jak i grymas, to niewerbalne sposoby komunikacji międzyludzkiej. Umiejętność odszyfrowania tego, co oznaczają, to prawie jak czytanie w myślach. Już niedługo taki dar posiądzie biznes. Według firm analitycznych, sektor światowej gospodarki zajmujący się automatycznym rozpoznawaniem emocji już w 2021 osiągnie wartość 40 mld USD, a zaledwie 3 lata później...
Reputacja stanowi 63 proc. wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Weber Shandwick, globalną sieć działającą w obszarze komunikacji i zaangażowania, reputacja ma coraz większe znaczenie i staje się jednym z najważniejszych czynników wpływających na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zdaniem ankietowanych przedstawicieli wyższych kadr kierowniczych, reputacja odpowiedzialna jest średnio za...
Zmiany i wyzwania w handlu 4.0 – technologie w służbie maszynowej
Rozważania na temat cyfrowej transformacji w sektorze internetowego handlu zdają się mieć nieco groteskowy charakter, z racji tego, że każda platforma sprzedażowa opiera większość swojego funkcjonowania na nowych technologiach. Mimo wszystko, wchodząc w nowy rok, warto przeanalizować dynamikę rozwoju IT i e-handlu w branżach, z którymi najtrudniej utożsamić nam...
Adidasy, aspiryna czy pampersy to przykłady nazw, dawniej wyłącznie własnych, które dziś znaczą więcej niż kiedyś. Słowem adidasy możemy nazwać każde buty sportowe, aspiryna to po prostu lek na przeziębienie i grypę, a pampers znaczy tyle, co jednorazowa pieluszka. Niektóre z tych słów już zupełnie przestały być kojarzone z nazwą marki lub produktu, a...
Marketing u dewelopera - rozwiązania zwiększające sprzedaż nieruchomości
Branża deweloperska opiera się na ludziach i relacjach. Nowe technologie i rozwiązania, które zdominowały wiele innych gałęzi gospodarki, i w tym przypadku mogą stanowić efektywne narzędzie do zarządzania tymi relacjami. W jaki sposób wykorzystać je, aby prowadzić skuteczny marketing w branży deweloperskiej? Odpowiedź poniżej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764