logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Samsung: matryca światłoczuła 108 Mp do smartfonów

  PR 23.08.2019, przeczytano 993 razy
ilustracjastrzałka

Firma Samsung Electronics zaprezentowała 108-megapikselową (Mp) matrycę światłoczułą Samsung ISOCELL Bright HMX, która jako pierwsza w branży przekracza granicę 100 milionów pikseli. To najnowsze rozwiązanie sprawia, że Samsung może poszerzyć ofertę matryc światłoczułych o wielkości piksela wynoszącej 0,8 μm z niedawno przedstawionej wersji o ultrawysokiej rozdzielczości 64 Mp aż do 108 Mp, a zatem do rozdzielczości odpowiadającej wysokiej klasy lustrzankom cyfrowym. Samsung ISOCELL Bright HMX to jedyna w swoim rodzaju matryca światłoczuła będąca wynikiem ścisłej współpracy Xiaomi Corp. i firmy Samsung.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/samsung%3A-matryca-swiatloczula-108-mp-do-smartfonow,383694,artykul.html

ISOCELL

ISOCELL Bright HMX z ponad 100 milionami efektywnych pikseli umożliwia uzyskanie wyjątkowo ostrych i bogatych w szczegóły zdjęć, zapewnia także wyjątkowe ujęcia nawet w ekstremalnych warunkach świetlnych. Jako pierwsza matryca światłoczuła o dużym rozmiarze 1/1,33 cala HMX może przy słabym oświetleniu zarejestrować więcej światła niż mniejsze matryce. Technologia Tetracell umożliwia jej także łączenie pikseli w sposób imitujący matryce o dużych pikselach, dzięki czemu uzyskiwane są jaśniejsze obrazy o rozdzielczości 27 Mp. Matryca wykorzystuje rozwiązanie Smart-ISO  – to mechanizm, który inteligentnie dobiera poziom działania wzmacniacza w zależności od oświetlenia otoczenia, w celu optymalnej konwersji sygnału świetlnego na elektryczny. Przy jasnym świetle przełącza się na niską czułość, aby poprawić nasycenie pikseli i zagwarantować żywe barwy zdjęcia. W mechanizmie wykorzystano wysoką czułość ISO w gorszych warunkach świetlnych, co pomaga zredukować szumy, zapewniając tym samym wyraźniejsze zdjęcia.

ISOCELL Bright HMX doskonale też sprawdza się w zaawansowanym filmowaniu. Obsługuje nagrywanie wideo bez strat w rozdzielczościach do 6K (6016 x 3384) przy 30 klatkach na sekundę (fps).

- W przypadku ISOCELL Bright HMX firmy Xiaomi i Samsung ściśle współpracowały od wczesnego etapu koncepcyjnego aż do momentu produkcji, która zaowocowała przełomową matrycą światłoczułą 108 Mp. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że rozdzielczości obrazów wcześniej dostępne tylko w kilku najwyższej klasy lustrzankach cyfrowych można teraz oferować również w smartfonach ― powiedział Lin Bin, współzałożyciel i prezes zarządu Xiaomi ― W ramach dalszej współpracy spodziewamy się opracować nie tylko nowe możliwości aparatów w urządzeniach mobilnych, ale także platformę, dzięki której nasi użytkownicy będą mogli tworzyć wyjątkowe treści.

- Samsung nieustannie wprowadza innowacje w technologiach projektowania matryc światłoczułych ISOCELL tak, aby mogły rejestrować świat w sposób możliwie najbardziej zbliżony do tego, jak postrzegają go ludzkie oczy ― powiedział Yongin Park, Executive Vice President, Sensor Business w Samsung Electronics ― Dzięki ścisłej współpracy z Xiaomi ISOCELL Bright HMX jest pierwszą matrycą światłoczułą, w której udało się zmieścić ponad 100 milionów pikseli i która zapewnia niezrównane odwzorowanie kolorów oraz oszałamiające szczegóły dzięki zaawansowanej technologii Tetracell i ISOCELL Plus.

Produkcja seryjna Samsung ISOCELL Bright HMX rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.

Źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

www.samsung.com/pl

Dodatkowe informacje:

* Firma Samsung jeszcze w 2013 r. po raz pierwszy zapowiedziała technologię ISOCELL, która redukuje zjawisko przenikania kolorów między pikselami, umieszczając pomiędzy nimi fizyczną barierę, wskutek czego piksele o małych rozmiarach uzyskują większą wierność kolorystyczną. Firma wykorzystała tę technologię, gdy w 2015 r. jako pierwsza w branży wprowadziła matrycę z pikselami o wielkości 1,0 μm, a w 2017 r. ― o wielkości 0,9 μm. W czerwcu 2018 roku Samsung zaprezentował ISOCELL Plus, najnowszą technologię izolacji pikseli.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764