logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Samsung: Seecolors dla osób z zaburzeniami widzenia barw

  PR 27.06.2023, przeczytano 594 razy
ilustracjastrzałka

Tryb SeeColors zapewnia dziewięć skonfigurowanych fabrycznie ustawień wyświetlania obrazu, dzięki czemu użytkownik może wybrać optymalną dla niego opcję. Funkcja dostosowuje poziomy nasycenia obrazu za pomocą trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Tym samym ułatwia użytkownikom rozróżnianie kolorów w zależności od rodzaju i stopnia zaburzenia widzenia barw[1].


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/samsung%3A-seecolors-dla-osob-z-zaburzeniami-widzenia-barw,400561,artykul.html

Tryb SeeColors – wprowadzony po raz pierwszy w 2017 roku w formie aplikacji – pozwala osobom z zaburzeniami widzenia barw postrzegać je w sposób bliższy widzeniu zgodnemu z rzeczywistością. Teraz funkcja ta została wbudowana w menu ustawień telewizora i monitora, dzięki czemu jeszcze łatwiej jest z niej korzystać. Użytkownicy, którzy zakupili już telewizory i monitory z oferty na 2023 r. otrzymają aktualizację oprogramowania, która doda tryb SeeColors do menu dostępności.

Ponadto firma Samsung uzyskała certyfikat „Color Vision Accessibility” od instytutu TÜV Rheinland[2], w uznaniu zdolności trybu SeeColors do wzbogacenia doznań wizualnych u osób z dysfunkcjami wzroku. To wyróżnienie jest efektem zaangażowania firmy Samsung w ułatwianie konsumentom dostępu do treści w ramach wizji „Ekrany wszędzie, ekrany dla wszystkich”.

Tryb Relumino dla osób słabowidzących

Tryb SeeColors to nie jedyne tego typu ułatwienie. W tym roku po raz pierwszy na targach CES 2023 firma Samsung zaprezentowała tryb Relumino dla osób słabowidzących, który to pozwoli dopasować parametry obrazu tak, aby osoby z wadami wzroku mogły cieszyć się filmami pełnymi barw i kontrastów na telewizorze.

Do optymalizacji parametrów obrazu Relumino wykorzystuje opracowaną przez firmę Samsung sztuczną inteligencję. Dzięki niej możliwe jest dynamiczne obrysowywanie krawędzi elementów na ekranie i przywracanie równowagi kolorów, co wpływa na lepsze widzenie ludzi, obiektów i tekstu. Tryb jest dostępny w modelach telewizorów Neo QLED 4K: QN85C, QN90C, OLED: S90C, S95C i Neo QLED Excellence Line 8K: QN800C, QN900C na 2023 rok, połączonych ze źródłami sygnału przez port DTV lub HDMI.

– Cieszymy się, że możemy wprowadzić dodatkowe funkcje ułatwień dostępu, w tym tryby SeeColors i Relumino, w naszej ofercie telewizorów i monitorów z 2023 r., by pomóc osobom z zaburzeniami widzenia barw i niedowidzącym – powiedział Seokwoo Jason Yong, Executive Vice President of Visual Display Business w Samsung Electronics. – Podążając za wizją „Ekrany wszędzie, ekrany dla wszystkich”, będziemy nadal wprowadzać innowacje i przybliżać naszym konsumentom technologie integracyjne.

Dla osób niesłyszących i niedosłyszących

Firma Samsung nie zapomniała także o ułatwieniach dla osób niesłyszących i niedosłyszących. Świetnym przykładem jest wprowadzona w 2021 roku funkcja Powiększenie Okna Języka Migowego. W wybranych modelach telewizorów Samsung wykorzystano opracowany przez firmę algorytm sztucznej inteligencji, który automatycznie rozpoznaje język migowy i powiększa obraz tłumacza aż o 200%. Użytkownicy będą mogli również wybrać obszar ekranu, który chcą powiększyć, jak również zmodyfikować powiększony obraz tak, by lepiej widzieć szczegóły, takie jak pytania wyświetlane podczas teleturnieju czy tabele wyników prezentowane w czasie rozgrywek piłkarskich.

Co w przypadku, kiedy oglądamy telewizję z osobami niedosłyszącymi, którzy będą chcieli pogłośnić dźwięk, a dla pozostałych widzów będzie to niekomfortowe? Wtedy pomocne może okazać się rozwiązanie, takie jak Multi-output Audio. Osoby niedosłyszące będą mogły skorzystać z urządzenia łączącego się poprzez Bluetooth, by słuchać ścieżki dźwiękowej oglądanego filmu ze wzmocnionym dźwiękiem, nie zakłócając wrażeń pozostałych widzów. Na takim urządzeniu, które można połączyć bezpośrednio z telewizorem, użytkownik będzie mógł ustawić głośność na odpowiadającym mu poziomie.

Źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

www.samsung.com

Dodatkowe informacje:

[1] Funkcja ta nie jest przeznaczona do stosowania w diagnostyce chorób lub innych stanów, ani w leczeniu, łagodzeniu lub zapobieganiu chorobom. Wszelkie informacje uzyskane dzięki tej funkcji są udostępniane dla wygody użytkownika i nie powinny być traktowane jako porady lekarskie.
[2] Instytut TÜV Rheinland z siedzibą w Kolonii jest znaną na całym świecie organizacją testującą urządzenia i przyznającą certyfikaty jakości i bezpieczeństwa w różnych branżach. Certyfikat „Color Vision Accessibility” został przyznany 7 czerwca 2023 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Znaczenie” - Raport Roczny Ergo Hestii z instalacją artystyczną
ERGO Hestia opublikowała Raport Roczny za rok 2023, zatytułowany „Znaczenie”. Składa się on z dwóch części: publikacji oraz instalacji artystycznej - stworzonej przez artystkę Ewę Cieniak - którą podziwiać można w sopockiej centrali firmy.
Pepsi głównym partnerem SBM FFestival 2024
Pepsi po raz kolejny łączy siły z SBM tym razem przy okazji 8. edycji SBM FFestival. Marka została oficjalnym partnerem tegorocznej edycji festiwalu, który odbędzie się między 29 a 31 sierpnia na warszawskim AWF. Pepsi ogłasza także swoich ambasadorów, których nie zabraknie na specjalnej scenie marki podczas SBM FFestival. Mowa o ekipie DRE$$CODE oraz raperze Kinny Zimmer, którzy...
Streetcom realizuje kampanie dla 4 marek Bunge
Agencja Streetcom odpowiada za przygotowanie i realizację kampanii influencerskich dla czterech brandów z portfolio BUNGE: Eleplant, Finuu, Wawrzyniec oraz Smakowita. W ramach wygranego przetargu agencja realizuje kampanie Influencer marketingowe i seedingowe wg uzgodnionych harmonogramów do końca 2024 roku. Głównym celem realizowanych działań jest zwiększanie...
XXIV Kongres PR. Sztuczna inteligencja, kryzys i technologie
Przeżywamy okres dynamicznego rozwoju technologii, w tym zwłaszcza sztucznej inteligencji. Generowanie grafik na podstawie opisów oraz boty prowadzące naturalne rozmowy zmieniają procesy komunikacyjne. Dla branży PR to początek nowej ery, pełnej szans, ale także potencjalnych zagrożeń i źródeł kryzysów wizerunkowych. Wszystkie te kwestie podejmą eksperci, którzy zgromadzą...
Aleph dla marki Perła - kampania na Spotify
Polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph) oraz Media Group przygotowały na Spotify kampanię pt. „Niesie do przyjaciół” dla marki Perła (Browary Lubelskie S.A.).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764