logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Samsung edukuje o cyberbezpieczeństwie, w świecie Robloxa

  PR 12.03.2024, przeczytano 400 razy
ilustracjastrzałka

Stacja Galaxy to pierwsza gra edukacyjna stworzona we współpracy z nauczycielami na platformie Roblox, która wprowadza najmłodszych w tajniki bezpieczeństwa w cyfrowym świecie w ramach programu edukacyjnego Samsung.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/samsung-edukuje-o-cyberbezpieczenstwie%2C-w-swiecie-robloxa,403416,artykul.html

Program edukacyjny Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci to projekt zainicjowany przez Samsung, jako odpowiedź na wyzwania związane z bezpieczeństwem dzieci w cyberprzestrzeni. Program skierowany jest do dzieci w wieku 7-9 lat, ich rodziców, opiekunów i nauczycieli. Zasięg programu obejmuje całą Polskę, oferując szkolenia zarówno stacjonarne, jak i online. Celem programu, jest budowanie świadomości na temat bezpieczeństwa w sieci oraz kształtowanie odpowiedzialnej postawy w cyfrowym świecie i prawidłowych nawyków korzystania z urządzeń mobilnych wśród dzieci i dorosłych.

Jednym z istotnych elementów programu jest pierwsza, konsultowana z nauczycielami gra edukacyjna Stacja Galaxy na platformie Roblox, która w atrakcyjny sposób pozwala przyswoić dzieciom zdrowe nawyki dotyczące korzystania z Internetu. Poprzez wciągającą historię z udziałem bohaterów gry: Natki, Webera i Kapitana Knox, dzieci zdobywają wiedzę na temat zagrożeń online, takich jak spam, scam, fejk czy clickbait. Ale też poznają obowiązującą w sieci netykietę i dowiedzą się jak tworzyć silne hasła, rozpoznawać bezpieczne strony czy godne zaufania aplikacje.

Jako wiodący producent urządzeń mobilnych, doskonale rozumiemy odpowiedzialność i wyzwania jakie wiążą się z obecnością najmłodszych w cyfrowym świecie. Dlatego zależy nam, żeby wyposażyć ich w wiedzę i narzędzia, dzięki którym będą się po nim poruszać bezpiecznie i odpowiedzialnie. Interaktywna gra, w której dzieci mają szansę stanąć oko w oko z zagrożeniami w sieci w bezpiecznym, kontrolowanym i jednocześnie atrakcyjnym dla nich środowisku, zwiększa szanse na przekazanie najmłodszym wartościowych treści  - powiedziała Marta Trojanowska, liderka projektu i Senior Marketing Manager w Samsung Electronics Polska.

Roblox to popularna platforma do tworzenia gier online, która łączy twórców i graczy z całego świata. Każdego miesiąca korzysta z niej 4,5 miliona użytkowników. Ok 25% graczy na platformie Roblox stanowią dzieci do 9 r.ż., a dostępne na platformie treści dostosowane są do dzieci w wieku wczesnoszkolnym (klasyfikacja wiekowa PEGI 7). Platforma ta nie tylko dostarcza rozrywki, ale daje możliwość do tworzenia edukacyjnych doświadczeń. W tym przypadku, na potrzeby programu Stacja Galaxy stworzono grę, której celem jest przekazanie dzieciom zasad bezpiecznego korzystania z Internetu w przystępny sposób. Dzięki zaangażowaniu nauczycieli i specjalistów, treści gry zostały dostosowane do potrzeb edukacyjnych młodych użytkowników, co zapewni im pełne wsparcie w budowaniu świadomej obecności online.

Stacja Galaxy wylądowała na Robloxie! Bardzo cieszymy się z tego, że Game Changer jest częścią tak ambitnego programu realizowanego przez Samsung. Gra Stacja Galaxy na Roblox jest nie tylko ogólnodostępną formą edukacyjnej rozrywki, ale również narzędziem, które może zostać wykorzystane na lekcjach, dzięki specjalnej wersji z ograniczonym dostępem dla nauczycieli. Przy okazji chcemy też pokazać rodzicom, że środowisko najpopularniejszej gry w naszym kraju  to miejsce, gdzie w kontrolowany sposób mogą dbać o bezpieczeństwo swoich pociech. – mówi manager projektu Aleksander Gręziak, Head of Gaming & Esports w Game Changer.

Gra edukacyjna na platformie Roblox stanowi jeden z elementów programu Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci, który opiera się również na tradycyjnych narzędziach edukacyjnych. Dla nauczycieli, przygotowano instruktaż jak efektywnie wykorzystać grę podczas lekcji, dzięki czemu, Stacja Galaxy na platformie Roblox, zapewnia kompleksowe wsparcie w procesie edukacji cyfrowej, angażując zarówno najnowsze technologie, jak i tradycyjne metody nauczania.

Szkoły podstawowe z całej Polski mogą zgłaszać się do aktywnego udziału w programie do 31 marca 2024 r. poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego. W ramach programu, szkoły realizują warsztaty z dziećmi, korzystając z dedykowanych scenariuszy, a nauczyciele uczestniczą w specjalnych szkoleniach, których celem będzie wzmocnienie kompetencji w zakresie higieny cyfrowej i bezpieczeństwa w sieci. Szkoły uczestniczące w programie będą mogły na zakończenie otrzymać certyfikat udziału w programie. Dodatkowo placówki będą mogły wziąć udział w specjalnym konkursie pod hasłem „Aktywna Stacja Galaxy”.  Dziesięć najaktywniejszych szkół otrzyma nagrody w postaci wyposażenia przestrzeni klasy, na które składa się zestaw: 15 tabletów Tab S9 FE oraz interaktywny flipchart Samsung Flip 2. Konkurs trwa do 10 maja, a szczegółowy regulamin znaleźć można na stronie www.stacjagalaxy.pl.

Program Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci został objęty patronatem honorowym Ministra Edukacji, patronatem Ministra Cyfryzacji oraz  NASK. Partnerami programu są: Wirtualna Polska, Cyfrowy Dialog, Smart Kids Planet i Fundacja Kosmos Dla Dziewczynek.

  • Gra „Stacja Galaxy” dostępna na platformie Roblox pod linkiem.
  • Więcej informacji oraz bezpłatne materiały skierowane do rodziców i nauczycieli można znaleźć na stronie  stacjagalaxy.pl.

Źródło: Samsung

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IV Konferencja Olimp Marketplace: sekrety skutecznej sprzedaży online
Już 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. To wydarzenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe na Allegro, Amazon, eMAG, Kaufland, Pigu, Empik i 17 innych platformach.
DIMAQ Day wkrótce w trzech polskich miastach
Na ewolucję współczesnego digital marketingu wpływa wiele czynników, a do najważniejszych należy zaliczyć rozwój sztucznej inteligencji, zmieniające się potrzeby odbiorców, coraz większe znaczenie cyberbezpieczeństwa oraz kształtowanie się nowych grup konsumentów. To właśnie między innymi te kwestie zostaną poruszone podczas tegorocznej konferencji DIMAQ Day, którą...
Dolina Dobra rusza z kampanią „ŚniadaTAK”
BudzeNIE, ubieraNIE, śniadaNIE, czekaNIE na autobus – czy każdy poranek musimy zaczynać na „NIE”? Dolina Dobra ruszyła z kampanią „ŚniadaTAK”, w której pokazuje, że jeśli zaczniesz dzień pozytywnie to wszystko inne też jest na „TAK”. Kampania koncentruje się na sposobach na szybkie, pożywne i lekkie śniadania.
Saint-Gobain, lider w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa, wybrał Havas PR Warsaw do współpracy związanej z działaniami komunikacyjnymi na rynku w Ukrainie. Agencja jest odpowiedzialna za doradztwo strategiczne, a także działania obszaru hub management i poprowadzi projekt we współpracy z Havas PR Kyiv. 
PR Calling z obsługą funduszu YouNick Mint
Do grona stałych klientów PR Calling dołączył YouNick Mint – fundusz VC od 12 lat inwestujący w projekty deep tech w sektorach Healthcare i Industry 4.0. W ramach współpracy agencja wesprze YouNick Mint w zwiększeniu widoczności na rynku inwestycji venture capital poprzez budowanie relacji z mediami i kluczowymi interesariuszami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764