Marka Samsung po raz kolejny znalazła się w raporcie „The Best Global Brands”, który został przygotowany przez firmę consultingową Interbrand dla magazynu „BusinessWeek”.
W tegorocznym raporcie „The Best Global Brands” marka Samsung zajęła 19 miejsce, poprawiając tym samym swój zeszłoroczny wynik o dwie pozycje.
Samsung zawdzięcza wysokie miejsce w rankingu uzyskaniu pozycji światowego lidera wśród producentów telewizorów. Firma jest również drugim największym producentem telefonów komórkowych na świecie. Na tej podstawie wartość marki Samsung została wyceniona przez Interbrand na 17,5 miliarda dolarów.
Poprawienie pozycji w rankingu Interbrand jest kolejnym dowodem na to, że Samsung dobrze radzi sobie w niestabilnych ekonomicznie czasach.
Przygotowując ranking najlepszych marek globalnych dla BusinessWeek, Interbrand brał pod uwagę marki, które są obecne na wielu rynkach, regularnie publikują rzeczywiste wyniki finansowe i marketingowe, a ich 1/3 przychodów pochodzi ze sprzedaży produktów poza rynkiem macierzystym. Badania obejmują tylko pojedyncze brandy a nie całe portfolia. Wartość marek wyliczana jest na podstawie aktualnych danych finansowych zbieranych przez 12 miesięcy, a także poprzez ocenę założeń co do przyszłych dochodów i prawdopodobieństwa ich spełnienia. Metodologia przyjęta przez Interbrand jest uznawana przez największe światowe instytucje finansowe, audytorskie oraz giełdy.
Źródło: Samsung Electronics