logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sandra Różycka laureatką 24. edycji Galerii Plakatu AMS

   07.12.2023, przeczytano 1185 razy
ilustracjastrzałka

Sandra Różycka wygrała 24. edycję Galerii Plakatu AMS pod hasłem “Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Jury ponadto wyróżniło w konkursie 5 prac - dwie autorstwa Rozalii Michalskiej oraz prace Magdaleny Wosik, Natalii Leśniak oraz Anny Czochary. Dodatkowo, nagrodę specjalną, ufundowaną przez Grupę Żabka, partnera głównego konkursu, zdobyła Katarzyna Panek. Partner wspierający tej edycji - miasto stołeczne Warszawa nagrodził plakat Katarzyny Czapskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sandra-rozycka-laureatka-24.-edycji-galerii-plakatu-ams,402386,artykul.html

Zadaniem uczestników konkursu było zaprojektowanie plakatu, dającego odpowiedź na pytanie, jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie.

Zwycięska praca autorstwa Sandry Różyckiej to jeden z niewielu plakatów, który żyje bez typografii. Jest to ilustracja narysowana z niezwykłą swobodą, ze świadomością ważności elementów kompozycji oraz wszystkiego, co buduje przestrzeń miejską. To bardzo pozytywny, ciepły i radosny plakat – mówi Maciej Buszewicz artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, przewodniczący jury.

Jury równorzędne wyróżnienia przyznało Rozalii Michalskiej (za dwie prace), Magdalenie Wosik, Natalii Leśniak oraz Annie Czocharze.

Grupa Żabka przyznała swoją nagrodę specjalną Katarzynie Panek oraz wyróżniła dodatkowo dwie prace – Anny Czochary i Agaty Gołębiewskiej.

Cieszy mnie to, że tak wiele artystek i artystów podjęło się wymagającego tematu w tegorocznej edycji - „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?” i zinterpretowało go w unikatowy sposób. Prace poruszyły wiele istotnych tematów związanych ze zrównoważonym rozwojem, odpowiedzialnością za otoczenie, czy zaangażowaniem społecznym. Wybór prac zarówno w konkursie głównym, jak i wyłonienie nagród specjalnych spośród prawie 900 nadesłanych zgłoszeń było niełatwym zadaniem. Przekonaliśmy się, że artyści ciągle myślą kreatywnie i stosują różnorodne formy ekspresji. Tym samym debatę o temacie konkursu i samą wystawę organizatorzy przenoszą do największej galerii plakatu w kraju – do polskich miast – mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka.

Swoją nagrodę przyznał również partner wspierający konkursu - Urząd Miasta Stołecznego Warszawy - za plakat najcelniej promujący ideę wolontariatu, jako najbardziej bezpośredniej formy troski o relacje społeczne i otoczenie. Nagrodę otrzymała Katarzyna Czapska, a wyróżnienia: Julia Grochowalska (za dwie prace), Julia Klinger, Karolina Lubaszko i Borys Szembek.

Jury 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezeska AMS;
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie;
  • Marta Dermańska, zastępczyni dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy;
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS;
  • Tytus Klepacz, Creative Director & Partner Endless;
  • Nikodem Pręgowski, artysta grafik, nauczyciel akademicki, założyciel wydawnictwa Na przykład;
  • Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka;
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawował audytor konkursu EY Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, partnerem wspierającym m.st Warszawa, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl, NowyMarketing.pl i „Vogue”.

Anna Czochara wyróżnienie

Magdalena Wosik wyróżnienie

Natalia Leśniak wyróżnienie

Rozalia Michalska wyróżnienie

Rozalia Michalska wyróżnienie

Sandra Różycka nagroda główna

O konkursie

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac – jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.

Jak dotąd odbyły się dwadzieścia cztery edycje konkursu:

  1. Zapraszamy do... – promocja miast i regionów Polski
  2. Popatrz w chmury, zostaw mury! – walka z wandalizmem
  3. Bądź mądry – czytaj prasę – promocja czytelnictwa prasy
  4. Wszyscy jedziemy na jednym wózku – uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych
  5. 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu – plakat reklamujący Biennale Plakatu
  6. Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu – promocja komunikacji miejskiej
  7. Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota – społeczna rola internetu
  8. Myśl rowerowo! – promocja roweru jako środka komunikacji w miastach
  9. Fryderyku! Wróć do Warszawy! – związki Fryderyka Chopina z Warszawą
  10. Skłodowska-Curie była kobietą – wspieranie starań kobiet o równouprawnienie
  11. Dzisiaj Polska! – promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej
  12. Miłość nie cukierki – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to w zastępczej
  13. Przemoc. Twoja sprawa – wezwanie do reagowania na przemoc
  14. Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – autoportret Polaków roku 2014
  15. Przestrzeń wspólna – przestrzeń niczyja? – dyskusja na temat przestrzeni publicznej
  16. Szekspir do nieskończoności – uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci
  17. Myślę o Wiśle – promocja Wisły w 2017 roku – Roku Rzeki Wisły
  18. Rzeczpospolita = rzecz wspólna – jak rozumiemy dobro wspólne w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
  19. Jedz ostrożnie – promocja zdrowego odżywiania i jego społecznego znaczenia
  20. Zwierzę też człowiek – zwrócenie uwagi na prawa zwierząt do godnego życia
  21. Jedenaste: Nie produkuj śmieci – apel o ograniczenie produkcji odpadów
  22. (Nie)bezpieczne pasy – wspólna odpowiedzialność kierowców i pieszych za bezpieczeństwo na przejściach
  23. Najważniejszy projekt to TY – aby życie było bogatsze i pełniejsze, trzeba zacząć od rozwijania samego siebie
  24. Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak? – jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie.

Przebieg konkursu jest nadzorowany przez audytora, a nagrodzone prace wyłania niezależne jury.

Źródło: Agora S.A.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SOFTSWISS laureatem nagrody Eventex Award za Kids Camp
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zdobyła nagrodę Eventex Award 2025 w kategorii Corporate Event za projekt Kids Camp. Program został stworzony z myślą o wspieraniu pracowników poprzez zaangażowanie ich dzieci w wyjątkowe, transgraniczne doświadczenie. To prestiżowe wyróżnienie plasuje SOFTSWISS obok takich marek jak Disney, Nike czy...
Performics ponownie z tytułem Agencji Roku
Agencja marketingu efektywnościowego Performics, należąca do Publicis Groupe, po raz kolejny nagrodzona tytułem Agency of the Year w międzynarodowym konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2025, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (e-Izbę).
Znamy zwycięzców konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025
Najważniejsza wiadomość w branży marketingu efektywnościowego w tym sezonie to ogłoszenie laureatów 7. edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025 e-Izby. W piątek, podczas wielkiego towarzyskiego wydarzenia, jakim była Diamentowa Gala, przekonaliśmy się kto dołączył do strefy performance’owej mocy, a kto utrwalił w niej swoją pozycję.
Finaliści Sony Future Filmmaker Awards 2025
Organizatorzy konkursu Sony Future Filmmaker Awards ogłosili nazwiska 30 filmowców, którzy znaleźli się na krótkiej liście tegorocznej edycji. O ich wyborze zadecydowała wyjątkowa oryginalność filmów, które mogli zgłaszać w jednej z czterech kategorii: film fabularny, film dokumentalny, animacja i filmy studenckie. W nagrodę wszyscy finaliści otrzymają zaproszenie na...
Patrycja Rusnak i Anna Kwiatkowska w jury KTR
Dwie reprezentantki VML znalazły się w gronie jurorów tegorocznego konkursu KTR w kategoriach Entertainment i For Good.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764