logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Satyra: Reklama na dupie

   11.08.2011, przeczytano 643 razy
ilustracjastrzałka
mecz siatkówki plażowej pań Byj2000 / Wikipedia

Padł kolejny bastion światowej pruderii, branża reklamowa przeżywa rozkwit.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/satyra%3A-reklama-na-dupie,13215,artykul.html

Czasy, gdy reklamy umieszczane na piłkarskich stadionach i innych sportowych arenach, a także na strojach sportowców budziły dyskusje, dawno mamy za sobą. Ostatnio ten temat pojawił się przy okazji reklam umieszczanych na bolidzie i kombinezonie Roberta Kubicy, nieco wcześniej w związku z reklamami na kombinezonie i kasku Adama Małysza. Ale w sporcie wszystko jest na sprzedaż. Także kształtne pośladki sportsmenek.

Na przykład reklamy pojawiają się na majteczkach pań grających w siatkówkę plażową. I bardziej zależą od pozycji drużyny (pary) w światowych rankingach, niż od jędrności pośladków, choć ten drugi atut jest także ważny dla reklamodawców. Bo ładne pupy są chętniej fotografowane niż pupy nieładne.

Wykorzystywanie kobiet, a dokładniej: ich dup, przez świat reklamy, np. w siatkówce plażowej pań, nie jest czymś nowym. Ale spece od PR zadbali, aby jedna z nich trafiła szerokim strumieniem do mediów. Chodzi o dupy dwóch Brytyjek: Zary Dampney (lat 24) i Shauny Mullin (lat 26), które grają aktualnie (9-14 sierpnia) na zawodach w Londynie. Udostępniły one tylną część swoich powabnych ciał na reklamę w postaci reklamy graficznej - kodu QR, który po zeskanowaniu komórką przenosi na internetową stronę reklamodawcy.

Teraz światowej reklamie grozi stagnacja, gdyż niewiele już można będzie wymyślić, jeśli chodzi o skuteczną przestrzeń reklamową. Aby temu zapobiec, proponuję, aby umieszczać tatuaże na intymnych częściach ciała gwiazd porno. Nie muszą mieć dużej powierzchni, ponieważ moment zbliżenia kamery na to i owo, to najlepsza okazja dla skutecznej reklamy.

Szczepan Sadurski


avatar użytkownika
+ +

Tekst opublikował użytkownik: Sadurski

(Szczepan Sadurski)

Sadurski o sobie:

Satyryk, rysownik satyryczny, karykaturzysta, dziennikarz, przewodniczący Partii Dobrego Humoru

Opublikował ponad 6 tysięcy rysunków i ilustracji w ponad 200 tytułach prasy polskiej i zagranicznej. Jest zdobywcą m.in. Złotej Szpilki '86 (nagroda tygodnika satyrycznego Szpilki w konkursie na najlepszy rysunek roku). Tworzy rysunki humorystyczne i karykatury dla prasy, telewizji, wydawnictw, agencji reklamowych, portali internetowych.

Miał wystawy m.in. w Nowym Jorku, Atenach, Moskwie. Był jurorem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów o charakterze rozrywkowo-satyrycznym (Polska, Turcja, Szwecja) i kabaretowych. W 2007 roku gościł w Tourcoing we Francji, jako specjalny gość festiwalu rysunku prasowego.

Mieszka w Warszawie. Na co dzień kieruje Wydawnictwem Humoru i Satyry Superpress, portalem satyrycznym Sadurski.com i tworzy nowe rysunki. Obecnie publikuje w prasie polskiej oraz USA, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Turcji.

Więcej informacji o użytkowniku

Informacja o licencjonowaniu zdjęcia: http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:VPLaredo2004w.jpg&filetimestamp=20050709205314

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764