logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Seat: produkcje filmowe z hiszpańską marką w tle

  PR 21.05.2025, przeczytano 456 razy
ilustracja

Samochód w filmie to coś więcej niż tylko element scenografii – to często jeden z głównych atrybutów bohatera, a czasem nawet i sam bohater. Swoje angaże wielokrotnie otrzymywały modele SEAT-a – auta hiszpańskiej marki pojawiły się w ponad 800 produkcjach filmowych i telewizyjnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/seat%3A-produkcje-filmowe-z-hiszpanska-marka-w-tle,408919,artykul.html

Z rodzimych stron…

SEAT to marka, która silnie nawiązuje do swoich hiszpańskich korzeni. Nic więc dziwnego, że to w produkcjach z Półwyspu Iberyjskiego modele, takie jak Leon, Toledo czy Arona, pojawiają się najczęściej. W filmie „La muerte de Mikel” z 1984 r. wiernym towarzyszem głównego bohatera jest SEAT Ronda. Z kolei Antonio Alcántara, jedna z postaci wiodących w emitowanym od 2001 r. serialu „Cuéntame cómo pasó”, często jest widziany za kółkiem modelu 131. Jego brat Miguel jeździ natomiast SEAT-em 850 Sport.

Ponadto, w samochodzie SEAT-a zawiązuje się akcja jednej z najpopularniejszych hiszpańskich produkcji ostatnich lat – serialu „Dom z papieru”. To czerwoną Ibizę w wersji 021A z 1992 r. prowadzi Profesor, próbując namówić Tokio, by ta pomogła mu w napadzie na Hiszpańską Mennicę Królewską.

… do Hollywood

Ibiza, spośród wszystkich samochodów, które wyjechały z fabryki z Martorell, może pochwalić się najbogatszym portfolio. Model ten wystąpił w ponad 500 produkcjach, w tym filmach hollywoodzkich. W „Terminatorze: Mroczne Przeznaczenie” pojawiły się 2 samochody – 4. generacji w kolorze srebrnym oraz 2. generacji w kolorze czerwonym. Z kolei w „Notting Hill” z 1999 r. dostrzec można czerwoną wersję 021A z 1985 r. Srebrna Ibiza typu 6L z 2002 r. wystąpiła także w filmie „Jason Bourne” z 2016 r. Twórcy serii o zabójcy CIA szczególnie upodobali sobie samochody SEAT-a – 4 lata wcześniej w filmie „Dziedzictwo Bourne’a” wystąpiła Alhambra.

Karierę za oceanem zrobił także SEAT Leon, który pojawił się w takich filmach, jak „Men in Black: International” z Tessą Thompson, Chrisem Hemsworthem i Liamem Nessonem z 2019 r. oraz „72 godziny” z Kevinem Costnerem i Amber Heard z 2014 r. Model ten wystąpił także w głośnych produkcjach europejskich – w niemieckim serialu „Dark” oraz brytyjskim „Sherlocku” z Benedictem Cumberbatchem i Martinem Freemanem.

Pracą ze znanymi aktorami mogą poszczycić się także starsze modele. SEAT-y 124 gościły na swoich siedzeniach odtwórcę roli Jamesa Bonda, Pierce’a Brosnana, oraz znanego z takich produkcji, jak „Duma i uprzedzenie”, „Jak zostać królem” czy „Bridget Jones”, Colina Firtha. Grane przez nich postaci, Sam Carmichael i Harry Bright, w musicalu „Mamma Mia!” po greckiej wyspie przemieszczają się zielonym egzemplarzem z 1977 r. 124 zagrał także u boku Donalda Sutherlanda w komedii „Kłopoty ze szpiegami” z 1987 r.

Źródło: SEAT S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czym jest bezpieczeństwo druku i dlaczego MŚP go potrzebują?
Czy wiesz, że zwykła drukarka w Twoim biurze może być furtką dla cyberprzestępcy? W dobie nowoczesnych zagrożeń urządzenia wielofunkcyjne wymagają ochrony równie zaawansowanej jak komputery. Pytanie więc na czym dokładnie polega bezpieczeństwo druku i dlaczego firmy go potrzebują, aby zapewnić pełną ochronę swoich danych?
Firmowy event, który przynosi efekty – jak to osiągnąć?
Eventy firmowe przestały być wyłącznie dodatkiem do działań HR czy okazją do oderwania się od codziennej pracy. Dziś są coraz częściej postrzegane jako strategiczne narzędzie budowania kultury organizacyjnej, wspierania zespołów i wzmacniania relacji – zarówno tych wewnętrznych, jak i z partnerami zewnętrznymi. Żeby jednak wydarzenie przyniosło realne...
Jak AI ułatwia organizację eventów firmowych i wzmacnia zespoły?
Jeszcze kilka lat temu organizacja eventu firmowego oznaczała godziny telefonów, liczenie kosztów za pomocą Excela i wymianę niekończących się maili. Dziś coraz więcej firm sięga po sztuczną inteligencję, by ten proces uprościć – a jednocześnie sprawić, że wydarzenie naprawdę trafi w gusta pracowników. To nie jest futurystyczna wizja. AI to praktyczne narzędzie, które...
Merchandising: marka w centrum uwagi
Merchandising to kluczowe narzędzie w budowaniu widoczności marki i kreowaniu jej pozytywnego wizerunku. Dzięki atrakcyjnym ekspozycjom, spójnemu przekazowi wizualnemu oraz emocjonalnym interakcjom z klientami, skutecznie przyciąga uwagę odbiorców i zwiększa sprzedaż. Sprawdź, jak profesjonalne działania merchandisingowe oraz kreatywne kampanie promocyjne mogą...
When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764