We wrześniu w Łodzi odbędzie się trzecia edycja imprezy branżowej Filmteractive (do tej pory znanej jako Filmteractive Festival). Filmteractive 2013 to formuła trzy w jednym - połączenie konferencji biznesowej (Filmteractive Conference), targów innowacyjnego contentu audiowizualnego (Filmteractive Market ) oraz festiwalu dla twórców audiowizualnych (Filmteractive Festival). Tematem przewodnim konferencji będą w tym roku trendy związane z tzw. Second Screen.
Trzecia edycja Filmteractive odbędzie się 25 – 26 września 2013 w Łodzi. Wydarzenie organizuje Fundacja Media Klaster oraz agencja interaktywna Digital One przy współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną (czyli osławioną “łódzką Filmówką”). Uczestnikami Filmteractive są marketerzy, przedstawiciele branży interactive/digital, twórcy, managerowie kultury, przedstawiciele branży filmowej, reklamowej i mediów.
Największą tegoroczną nowością jest przygotowanie po raz pierwszy targów branżowych o charakterze międzynarodowym, poświęconych innowacyjnym treściom audiowizualnym. Jest to nowość zarówno dla Filmteractive, jak również w skali kraju i regionu.
- Filmteractive 2013 to formuła trzy w jednym - połączenie konferencji biznesowej, festiwalu dla twórców audowizualnych oraz targów innowacyjnego contentu audiowizualnego. Szczególnie ważny jest ten ostatni element - chcemy bowiem stworzyć pierwsze w Europie Środkowej i Wschodniej targi innowacyjnych treści audiowizualnych - mówi Olgierd Cygan, CEO agencji Digital One i współorganizator Filmteractive - Co ważne, przy wszystkich zmianach formuły, które towarzyszą naturalnemu rozwojowi Filmteractive, nie chcemy zapominać o jego fundamentalnych założeniach, czyli o tym, że impreza ta służy przede wszystkim wymianie doświadczeń i kontaktów pomiędzy kilkoma środowiskami: filmowym, interactive, reklamowym i marketerskim.
Filmteractive to wydarzenie poświęcone innowacyjnym treściom audiowizualnym takim jak: interaktywne filmy, projekty crossmedialne / transmedialne oraz branded i digital content. Poprzednie edycje Filmteractive (Festival) przyciągnęły kilkudziesięciu uznanych specjalistów przemysłu audiowizualnego, w tym przedstawicieli światowych marek (Estee Lauder Companies, Adobe Systems), twórców i producentów (Sławomira Idziaka, Dawida Marcinkowskiego, Helenę Granqvist, Christophera Sandberga), media (Canal+, i TVP HD, Bloomberg Businessweek Polska, Agora) oraz przedstawicieli branży internetowej (Onet.pl, YouTube, MillionYou.com, ISTV). Trzecia edycja Filmteractive będzie jeszcze bardziej międzynarodowa. Organizatorzy nawiązali współpracę z eventem partnerskim Cross Video Days z Paryża, łódzką imprezę wspierają także m.in. Northern Dimension Partnership on Culture, British Council czy Austriackie Forum Kultury. Filmteractive jest też promowany za granicą, na takich eventach jak MIPTV (Cannes), Cross Video Days (Paryż), Cross Media Forum (Londyn), Transmedia Fest (Londyn) czy Future Media 2.0 Starts Now (Ryga).
Filmteractive Conference to międzynarodowa konferencja biznesowa, która obejmuje najnowsze zagadnienia związane z rozwojem branży audiowizualnej. Tegorocznym tematem przewodnim są trendy Second Screen, związane z wykorzystaniem potencjału tzw. drugiego ekranu. Prelegenci i uczestnicy konferencji przyjrzą się między innymi telewizji na urządzenia mobilne i interaktywnym rozwiązaniom na tablety, oraz sposobom w jaki brandy wykorzystują formaty multiscreenowe. Wśród prelegentów znajdą się m.in. Paul Rissen (BBC, UK), Yifat Fouchs (Screenz, Izrael), Renaund Fuchs (Pagaco, UK), Simon Staffans (Media City, Finlandia) oraz przedstawiciele innych wiodących mediów i marek. Kolejni uczestnicy oraz tematy ich wystąpień będą sukcesywnie publikowane na oficjalnej stronie Filmteractive – www.filmteractive.eu.
Filmteractive Market to pierwsze w Europie Środkowej i Wschodniej targi innowacyjnych treści audiowizualnych. Market powstał z myślą o tych, którzy chcą kupić lub sprzedać projekt, bądź rozwiązanie IT z tego obszaru. Najlepsze projekty w kategorii film interaktywny, crossmedia/transmedia oraz digital content zostaną zaprezentowane przed ekspertami, redaktorami zamawiającymi oraz przedstawicielami stacji telewizyjnych z całej Europy. Nabór projektów będzie prowadzony do końca maja. Więcej informacji można znaleźć na www.filmteractive.eu
Filmteractive Festival to część poświęcona twórcom audiowizualnym. Wśród prelegentów znajdą się m.in. duet The Kissinger Twins (Polska), Arseny Vesnin (Designcollector, Rosja) oraz Christa Sommerer i Laurent Mignonneau (Austria).
Bilety „early-birds” na Filmteractive Conference i Filmteractive Market (25 – 26 września 2013) można kupować do końca maja, wypełniając formularz na stronie www.filmteractive.eu. Wstęp na Filmteractive Festival jest wolny (jednak liczba miejsc jest ograniczona, należy zatem dokonywać wcześniejszej rezerwacji mailowej, poprzez adres info(at)filmteractive.eu).
Źródło: Digital One