logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Second Screen tematem przewodnim Filmteractive 2013

  PR 16.05.2013, przeczytano 1116 razy

We wrześniu w Łodzi odbędzie się trzecia edycja imprezy branżowej Filmteractive (do tej pory znanej jako Filmteractive Festival). Filmteractive 2013 to formuła trzy w jednym - połączenie konferencji biznesowej (Filmteractive Conference), targów innowacyjnego contentu audiowizualnego (Filmteractive Market ) oraz festiwalu dla twórców audiowizualnych (Filmteractive Festival). Tematem przewodnim konferencji będą w tym roku trendy związane z tzw. Second Screen.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/second-screen-tematem-przewodnim-filmteractive-2013,18732,artykul.html

Trzecia edycja Filmteractive odbędzie się 25 – 26 września 2013 w Łodzi. Wydarzenie organizuje Fundacja Media Klaster oraz agencja interaktywna Digital One przy współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną (czyli osławioną “łódzką Filmówką”). Uczestnikami Filmteractive są marketerzy, przedstawiciele branży interactive/digital, twórcy, managerowie kultury, przedstawiciele branży filmowej, reklamowej i mediów.

Największą tegoroczną nowością jest przygotowanie po raz pierwszy targów branżowych o charakterze międzynarodowym, poświęconych innowacyjnym treściom audiowizualnym. Jest to nowość zarówno dla Filmteractive, jak również w skali kraju i regionu.

- Filmteractive 2013 to formuła trzy w jednym - połączenie konferencji biznesowej, festiwalu dla twórców audowizualnych oraz targów innowacyjnego contentu audiowizualnego. Szczególnie ważny jest ten ostatni element - chcemy bowiem stworzyć pierwsze w Europie Środkowej i Wschodniej targi innowacyjnych treści audiowizualnych - mówi Olgierd Cygan, CEO agencji Digital One i współorganizator Filmteractive - Co ważne, przy wszystkich zmianach formuły, które towarzyszą naturalnemu rozwojowi Filmteractive, nie chcemy zapominać o jego fundamentalnych założeniach, czyli o tym, że impreza ta służy przede wszystkim wymianie doświadczeń i kontaktów pomiędzy kilkoma środowiskami: filmowym, interactive, reklamowym i marketerskim.

Filmteractive to wydarzenie poświęcone innowacyjnym treściom audiowizualnym takim jak: interaktywne filmy, projekty crossmedialne / transmedialne oraz branded i digital content. Poprzednie edycje Filmteractive (Festival) przyciągnęły kilkudziesięciu uznanych specjalistów przemysłu audiowizualnego, w tym przedstawicieli światowych marek (Estee Lauder Companies, Adobe Systems), twórców i producentów (Sławomira Idziaka, Dawida Marcinkowskiego, Helenę Granqvist, Christophera Sandberga), media (Canal+, i TVP HD, Bloomberg Businessweek Polska, Agora) oraz przedstawicieli branży internetowej (Onet.pl, YouTube, MillionYou.com, ISTV). Trzecia edycja Filmteractive będzie jeszcze bardziej międzynarodowa. Organizatorzy nawiązali współpracę z eventem partnerskim Cross Video Days z Paryża, łódzką imprezę wspierają także m.in. Northern Dimension Partnership on Culture, British Council czy Austriackie Forum Kultury. Filmteractive jest też promowany za granicą, na takich eventach jak MIPTV (Cannes), Cross Video Days (Paryż), Cross Media Forum (Londyn), Transmedia Fest (Londyn) czy Future Media 2.0 Starts Now (Ryga).

Filmteractive Conference to międzynarodowa konferencja biznesowa, która obejmuje najnowsze zagadnienia związane z rozwojem branży audiowizualnej. Tegorocznym tematem przewodnim są trendy Second Screen, związane z wykorzystaniem potencjału tzw. drugiego ekranu. Prelegenci i uczestnicy konferencji przyjrzą się między innymi telewizji na urządzenia mobilne i interaktywnym rozwiązaniom na tablety, oraz sposobom w jaki brandy wykorzystują formaty multiscreenowe. Wśród prelegentów znajdą się m.in. Paul Rissen (BBC, UK), Yifat Fouchs (Screenz, Izrael), Renaund Fuchs (Pagaco, UK), Simon Staffans (Media City, Finlandia) oraz przedstawiciele innych wiodących mediów i marek. Kolejni uczestnicy oraz tematy ich wystąpień będą sukcesywnie publikowane na oficjalnej stronie Filmteractive – www.filmteractive.eu.

Filmteractive Market to pierwsze w Europie Środkowej i Wschodniej targi innowacyjnych treści audiowizualnych. Market powstał z myślą o tych, którzy chcą kupić lub sprzedać projekt, bądź rozwiązanie IT z tego obszaru. Najlepsze projekty w kategorii film interaktywny, crossmedia/transmedia oraz digital content zostaną zaprezentowane przed ekspertami, redaktorami zamawiającymi oraz przedstawicielami stacji telewizyjnych z całej Europy. Nabór projektów będzie prowadzony do końca maja. Więcej informacji można znaleźć na www.filmteractive.eu

Filmteractive Festival to część poświęcona twórcom audiowizualnym. Wśród prelegentów znajdą się m.in. duet The Kissinger Twins (Polska), Arseny Vesnin (Designcollector, Rosja) oraz Christa Sommerer i Laurent Mignonneau (Austria).

Bilety „early-birds” na Filmteractive Conference i Filmteractive Market (25 – 26 września 2013) można kupować do końca maja, wypełniając formularz na stronie www.filmteractive.eu. Wstęp na Filmteractive Festival jest wolny (jednak liczba miejsc jest ograniczona, należy zatem dokonywać wcześniejszej rezerwacji mailowej, poprzez adres info(at)filmteractive.eu).

Źródło: Digital One

www.filmteractive.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764