logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Seksualność bez tabu: kampania DOZ.pl

  PR 10.06.2024, przeczytano 158 razy
ilustracjastrzałka

Wiedza na temat seksualności i zdrowia intymnego jest kluczowa dla zapewnienia zdrowego, szczęśliwego i pełnego życia każdego człowieka. W Polsce często brakuje rzetelnej i dostępnej edukacji w tej dziedzinie. Wiele osób, i wcale nie chodzi tu tylko o nastolatków, może mieć luki w wiedzy na temat swojego ciała, dojrzewania i seksualności. Dlaczego? Właśnie z powodu źle pojmowanego wstydu, wciąż obejmującego kwestię tabu i braku otwartej, mądrej rozmowy na ten temat. Dlatego Fundacja Sexedpl i portal DOZ.pl zadają Polakom pytania - czy rzeczywiście jesteśmy wystarczająco przygotowani i świadomi tej dziedziny życia?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/seksualnosc-bez-tabu%3A-kampania-doz.pl,404569,artykul.html

To jakże fundamentalne pytanie będące w centrum uwagi w ramach najnowszej inicjatywy prowadzonej przez Fundację Sexedpl oraz portal DOZ.pl.

Chcemy pokazać, że nie ma w Polsce pokolenia, które odebrało rzetelną edukację seksualną” - mówi Martyna Wyrzykowska, koordynator kampanii pt. >>Kto ma wiedzieć? Czyli narodowa kartkówki z wiedzy o seksualności i zdrowiu intymnym Polaków<< z Fundacji Sexedpl. I dodaje: „Przez lata zagadnienia z tego zakresu uznawane były albo za tabu, albo coś, co po prostu się wie i nie wymaga tłumaczenia”. >>Jak dorośniesz, to zobaczysz<<, >>wszystko w swoim czasie<<, >>mnie nikt tego nie mówił i jakoś dałam radę<< . Każdy z nas usłyszał kiedyś podobną odpowiedź, kiedy szukał informacji na pytania dotyczące swojego ciała, dojrzewania lub pierwszego razu. Chcemy uświadomić Polakom, że wszyscy mamy luki w wiedzy i nie należy się tego wstydzić” - podkreśla Martyna Wyrzykowska.

Z inicjatywy Sexedpl i DOZ.pl, firma badawcza Ipsos podjęła się sprawdzenia wiedzy Polaków na temat seksualności i zdrowia intymnego. Badanie przeprowadzono metodą CAWI na reprezentatywnej próbie Polek i Polaków w wieku 15-65 lat w dniach 19-25 kwietnia 2024 r. (n=2141 osób). Dodatkowo przeprowadzono 14 indywidualnych wywiadów pogłębionych.

Czym tak naprawdę jest seksualność? Jakie zagrożenia niesie ze sobą brak odpowiedniej wiedzy na ten temat? Skąd Polacy czerpią informacje na temat seksu i jak wygląda sytuacja w poszczególnych grupach wiekowych?

Ale to również pytania dotyczące podstawowej wiedzy o zdrowiu intymnym. Czy tampon może wpaść do macicy? Komórki jajowe powstają już w życiu płodowym - to prawda czy fałsz? To tylko niektóre z pytań, na które organizatorzy badania chcą zebrać odpowiedzi, aby zachęcić Polaków do ogólnopolskiej dyskusji na temat seksualności.

Kampania realizuje najbardziej podstawowe i kluczowe dla naszej fundacji założenie - zaznacza Martyna Wyrzykowska. - Wierzymy, że społeczeństwo, które ma wiedzę z zakresu edukacji seksualnej, to społeczeństwo zdrowsze, szczęśliwsze, potrafiące stawiać i szanować granice”.

Celem badania jest sprawdzenie poziomu wiedzy Polek i Polaków na temat seksualności i zdrowia intymnego, źródeł tej wiedzy, ale też gotowości do świadomych i otwartych rozmów o seksie i zdrowiu intymnym.

Fundacja Sexedpl oraz portal DOZ.pl angażują się w tę inicjatywę w nadziei na budowanie pozytywnego dialogu oraz eliminację tabu i stereotypów towarzyszących tematowi seksualności i zdrowia w obszarze intymnym. Chcą dostarczyć społeczeństwu cennych spostrzeżeń, które pozwolą lepiej zrozumieć potrzeby edukacyjne Polaków i zachęcić ich do pogłębionej refleksji na ten temat.

Według badań Polacy najczęściej korzystają z Internetu jako swojego pierwszego źródła informacji - zwłaszcza w kwestiach wstydliwych, krępujących i intymnych - zauważa Paulina Ciecierska, dyrektor marketingu DOZ.pl sp. z o.o. - Nasza kampania, realizowana we współpracy z Fundacją Sexedpl, ma za zadanie odpowiadać na te potrzeby. Stawiamy na współpracę z ekspertami z różnych dziedzin, w tym z seksuologami i ginekologami, aby tworzyć rzetelne materiały. Kategoria seks w czytelni portalu DOZ.pl oferuje ponad 100 artykułów, które klarownie wyjaśniają trudne, wstydliwe i nieoczywiste zagadnienia. Kwestie zdrowia zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Chcemy informować w zakresie zdrowia intymnego i nie boimy się głośno rozmawiać na ten temat" - podkreśla dyr. Ciecierska.

Co tydzień organizatorzy będą podejmować inny temat dotyczący edukacji seksualnej, omawiając goz ekspertami. Dodatkowo specjaliści będą dyżurować, odpowiadając na wiadomości oraz będą odbierać telefony.

To już trzecia odsłona wspólnej kampanii z portalem DOZ.pl. Obserwujemy, jak wiele osób potrzebuje rzetelnej informacji na temat zdrowia intymnego i seksualności. Cieszymy się, że kampanie takie jak Ogólnopolska Kartkówka z WDŻ sprawiają, że więcej osób zyskuje odwagę, by zapytać nas o coś, z czym często latami mierzyło się tylko we własnej głowie” - mówi Martyna Wyrzykowska z Fundacji Sexedpl.

Czy rzeczywiście jesteśmy gotowi spojrzeć w lustro naszej wiedzy na temat seksualności? Czy potrafimy rozmawiać na ten temat świadomie, bez stygmatyzacji? Badanie przeprowadzone przez Ipsos ma szansę otworzyć oczy Polaków na te ważne kwestie, zapraszając do refleksji i otwartej dyskusji na temat potrzeby edukacji seksualnej.

To jest niezwykle ważne, abyśmy zaczęli mówić o naszej seksualności i zdrowiu intymnym bez skrępowania, otwarcie.

W ramach kampanii pt. „Kto ma wiedzieć? Czyli narodowa kartkówka z wiedzy o seksualności i zdrowiu intymnym Polaków” każdy będzie mógł sprawdzić swoją wiedzę, włączając się w akcję i odpowiadając na pytania w ramach ogólnopolskiego testu wiedzy na temat seksualności i zdrowia intymnego, a później… to, co Polacy lubią najbardziej - czas na narodową debatę.

Źródło: DOZ.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oclean X-Ultra jako HyperGram: hologramy na Dworcu Centralnym
Oclean, producent zaawansowanych technologicznie urządzeń do domowej higieny jamy ustnej, hologramowo wyświetlił najnowszy model szczoteczki Oclean X Ultra w ramach doświadczenia HyperGram. To pierwsze tego typu działanie w Polsce, które odbiorcy obejrzą na Dworcu Centralnym w Warszawie i centrum handlowym Westfield Arkadia.
Public Dialog rozpoczyna współpracę z AirHelp
Agencja Public Dialog rozpoczęła w czerwcu długofalową współpracę z AirHelp, firmy z branży tech travel, jednym największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. W ramach podpisanej umowy agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.
Kaufland rusza z kampanią na EURO 2024
Emocje związane z rozgrywkami EURO 2024 w piłce nożnej ogarnęły miliony fanów tego sportu. Kibicować można na różne sposoby – swoją akcję rozpoczyna właśnie Kaufland, pod hasłem „Zostań mistrzem oszczędzania w Kauflandzie”. Za każdego gola strzelonego przez reprezentację Polski sieć nagrodzi uczestników programu lojalnościowego Kaufland...
Samsung: ekspozycja telewizorów The Frame na targach Art Basel
Na odbywających się właśnie targach Art Basel w Bazylei firma Samsung, jako pierwszy oficjalny partner wystawy, zaprezentowała najnowszą linię unikatowych telewizorów The Frame. Tegoroczne wydarzenie odbywa się w dniach 13-16 czerwca w centrum wystawienniczym Messe Basel w Szwajcarii.
Wielki sport, wielkie dylematy
Rok 2024 obfituje w wiele wydarzeń sportowych, w tym jedne z największych – Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, które skupiają na sobie uwagę zarówno milionów fanów sportu, jak i wielu branż szukających w nich miejsca dla siebie. Tak wielkim imprezom towarzyszą także dylematy moralne – czy na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764