logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

SEMbook 2025, czyli najnowsze trendy w SEO i PPC

  PR 07.05.2025, przeczytano 219 razy
ilustracja

Search Ads 360, Allegro, Meta Ads czy wizytówki Google – to m.in. narzędzia, które wraz z algorytmami dynamicznie zmieniają marketing w wyszukiwarkach. W jaki sposób wykorzystać galopujące zmiany? Jak unikać pułapek błyskawicznie rozwijających się algorytmów i czerpać maksymalne korzyści z AI i automatyzacji? Nowe strategie, świeże podejścia, błyskotliwe przykłady skutecznych kampanii – aż 150 stron bezpłatnej wiedzy w SEMbooku 2025 od Grupy Roboczej SEO&PPC IAB Polska pokazuje, jak surfować wśród trendów na szerokich wodach marketingu w czasach rewolucji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sembook-2025%2C-czyli-najnowsze-trendy-w-seo-i-ppc,408666,artykul.html

Nowe kierunki rozwoju

Zmiany technologiczne to nie tylko nowe narzędzia, to także nowe doświadczenia komunikacyjne i zmieniające się oczekiwania użytkowników. Jak te zmiany wpływają na marketing w wyszukiwarkach?

– Autentyczność i zrozumienie potrzeb użytkowników to bez wątpienia warunek konieczny rozwoju, bo dziś liczy się nie tylko wiedza – trzeba jeszcze umieć wcielać ją w życie. Strategie, które jeszcze rok temu się sprawdzały, dzisiaj wymagają rewizji, zarówno jeśli chodzi o działania organiczne, jak i płatne – mówi Michał Herok, ekspert Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, Founder & CEO SEOgroup

Co dziś działa w PPC?

Automatyzacja, personalizacja, zmiany w algorytmach… płatne kampanie przechodzą prawdziwą rewolucję.

Czy to prawda, że obsługa Meta Ads nigdy nie była taka prosta, a algorytmy zrobią dziś wszystko za ciebie? Co zrobić, by koszty działań na Allegro nie wymknęły się spod kontroli? Czy to będzie rok marketingu online+offline? Między innymi na te pytania odpowiadają autorzy pierwszej części SEMbooka 2025 (Oliwia Antoniak z SEOGroup, Damian Mielech z Sempai, Grzegorz Grzybek z ONE House).

Kolejny temat, któremu warto się przyjrzeć, to Search Ads 360 (SA360), zaawansowane narzędzie z ekosystemu Google Marketing Platform, ułatwiające życie marketerom prowadzącym duże kampanie, którym zależy na synergii wielu platform reklamowych (Julia Waincetel, Senior SEM Specialist w Performics, Publicis Groupe).

Wreszcie pytania, przed którymi stoi dziś branża patrząca z ciekawością, ale i niepokojem w oczy AI: czy w dobie automatyzacji specjalista Google Ads jest jeszcze potrzebny? Fakty i mity o automatycznych kampaniach bierze pod lupę Kinga Mech, Biddable Media Director. O AI w Google Ads, czyli o tym, dlaczego „samo się nie zrobi” pisze zaś Jakub Grabowski z SEOgroup.

O czym jeszcze w pierwszej części publikacji? M.in. o wzajemnym stosunku SEO i SEA (Mateusz Sobolewski, Performics), o Optiscore – wskaźniku jakości konta Google Ads, Competitive Intelligence, czyli efektywnym monitorowaniu konkurencji w środowisku cyfrowym.

Na koniec garść najlepszych praktyk – w praktyce! Case studies Leroy Merlin ze Starcom, branża motocyklowa – JackMotors.pl z Sempai i SEOFLY z branżą AGD.

Najlepsze praktyki w SEO

Co nowego w SEO? Rośnie rola AI, zmienia się podejście użytkowników do wyszukiwania, personalizacja i automatyzacja wkraczają i na to pole. Przed branżą mnóstwo pytań.

Czy SEO jest kluczowe, by odnieść sukces w biznesie online? O skutecznej strategii SEO jako fundamencie długoterminowego sukcesu pisze Paulina Hendożko z Sempai, zwracając uwagę m.in. na dane, analitykę i nowoczesną optymalizację techniczną.

Wizytówki Google, których roli wciąż nie da się pominąć, biorą na tapet Joanna Brożyna z agencji KS i Marcin Karwowski z WeNet. Druga część publikacji pochyla się też nad social proof w marketingu i nad rolą danych w strategii marketingowej.

Ponadto: inspirujące case studies. Jak siła brandu przekłada się na wzrost CTR (WuberToolds i Sempai), SEO i widoczność w branży motoryzacyjnej (WymianaOpon.pl i SEOFLY), koniec z niską widocznością w wyszukiwarce, czyli jak agencja KS wystrzeliła PCP Hunters na szczyt listy wyników wyszukiwania, i wiele innych.

– Tempo zmian w otoczeniu marketingu jest ogromne, dlatego to ważne, by co jakiś czas się zatrzymać, zobaczyć, gdzie jesteśmy jako branża, zidentyfikować ślepe uliczki i trendy oraz określić, w którą stronę chcemy się rozwijać. To właśnie robimy w SEMbooku 2025, który prezentuje wiele różnych perspektyw, analizy, doświadczenia i sprawdzone metody działania. W dobie galopujących innowacji, różnorodności i zmieniających się oczekiwań użytkowników takie wsparcie jest niezbędne, nie tylko po to, by unikać błędnych decyzji, ale przede wszystkim, by w pełni wykorzystać potencjał nowych narzędzi i metod – mówi Szymon Rydelski, Szef Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, Product Manager w WeNet.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Największy raport o SEO i Content Marketingu w polskim e-commerce
Prawie 150 stron danych, analiz i komentarzy. 1000 sklepów e-commerce, 200 decydentów, 13 ekspertów Harbingers i dziesiątki partnerów branżowych.... 8.05.2025 oficjalnie swoją premierę ma raport E-commerce 2025: Prognozy przychodów z SEO i Content Marketingu w dobie AI — największe opracowanie o roli treści i widoczności w rozwoju sklepów internetowych w Polsce. 
Targi w Polsce w 2024 roku: kondycja branży targowej w raporcie PIPT
Branża targowa w Polsce umacnia swoją pozycję – wynika z raportu „Targi w Polsce w 2024 roku”, przygotowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego (PIPT). W minionym roku branża zanotowała wzrost, zarówno jeśli chodzi o liczbę wydarzeń, zwiedzających, jak i o liczbę wystawców.
Majowe wydanie Werbe!PUNKT
Najnowsze, trzecie wydanie magazynu Werbe!PUNKT jest już w dystrybucji i trafia bezpośrednio do dystrybutorów artykułów promocyjnych na rynku niemieckojęzycznym.
Connected TV bez tajemnic – poradnik reklamy CTV
Co drugie mieszkanie w Polsce wyposażone jest w telewizor podłączony do internetu. Urządzenie, które użytkownikom daje dostęp do treści telewizyjnych, ale też wideo na żądanie, aplikacji czy streamingu muzyki dla branży reklamowej jest nowym, dynamicznie rosnącym ekosystemem reklamowym. Szacunki mówią, że na reklamę w środowisku CTV marketerzy w Polsce wydają...
Raport Adlook: Targetowanie demograficzne nie działa
Adlook, globalna firma technologiczna specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu reklamy cyfrowej, opublikowała raport, który rzuca światło na fundamentalne problemy związane z targetowaniem demograficznym w kampaniach reklamowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764