logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Seminarium Atrium: 12 prelegentów, 20 urządzeń, 100 uczestników

   08.10.2015, przeczytano 1428 razy

Ponad 100 uczestników gościło 1 i 2 października 2015 na Wielkoformatowym Seminarium firmy Atrium Centrum Ploterowe. Przez dwa dni w Hotelu Sułkowski Conference & Resort uczestnicy mogli się zapoznać z różnorodnymi technikami druku wielkoformatowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/seminarium-atrium%3A-12-prelegentow%2C-20-urzadzen%2C-100-uczestnikow,26191,artykul.html

2 dni, 12 prelegentów, 20 urządzeń, 100 uczestników. Tak w skrócie można opisać liczbami skalę Seminarium Atrium. Goście otrzymali potężną dawkę wiedzy z pierwszej ręki bezpośrednio od partnerów technologicznych seminarium i polskiego dystrybutora.

Pierwszego dnia miał miejsce blok prezentacyjny (wykłady) oraz krótki blok demonstracyjny po którym odbyła się branżowa kolacja połączona z imprezą integracyjną. Natomiast drugi dzień to wyłącznie panel warsztatowy i praktyczny.

Wiedza  z pierwszej ręki

Otwarcia Seminarium dokonał Prezes Zarządu Atrium Centrum Ploterowe -  Maciej Juchkiewicz.

Pierwsza prezentacja należała do gościa specjalnego, doktora Mariusz Wszołka. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego jest specjalistą projektowania komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem design thinking oraz corporate identity. Pierwsza część wykładu pod tytułem "Reklama wiodąca, czyli rzecz o reklamach, które się pamięta" zrobiła na uczestnikach ogromne wrażenie. Doktor na przykładach przedstawił jak myśleć o reklamie, nie od strony technologicznej a od strony wrażeń jakie mają dostarczać i funkcji jakie mają spełniać.

Drugim gościem był szef niemieckiego oddziału, producenta ploterów firmy Mutoh, pan Volker Lienig. Zaprezentował sposób podejścia pracy w japońskiej fabryce Mutoh, gdzie produkcja ploterów opiera się na stanowiskach nazwanych „gniazdami”, a nie na standardowej, etapowej, linearnej produkcji. Volker Lienig udowodnił z jaką precyzją Mutoh podchodzi do produkcji swoich drukarek wielkoformatowych.

Kontynuacją tego tematu, była prezentacja polskiego product managera ploterów Mutoh, Wojciecha Milewskiego z firmy Atrium. Zaprezentował on kilka najnowszych urządzeń serii ValueJet oraz omówił technologie firmy Mutoh takie jak Intelligent Interweaving oraz DropMaster.

Kolejną ciekawą prezentacją była wirtualna wycieczka po technologiach brytyjskiej firmy Screen i Inca. Topową drukarkę UV typu flatbed – Screen Truepress Jet 3200 UV przedstawił Michał Pytel. Opowiedział on kosmicznej precyzji i prędkości oraz o niespotykanych technologiach, takich jak druk lentykularny i  wielowarstwowy, które są możliwe do zrealizowania na wspomnianym ploterze.

Imponujące możliwości nowej wersji oprogramowania ripującego Onyx 12 zaprezentuje i omówi przedstawiciel producenta. Nową wersję Onyx można będzie także zobaczyć w akcji, drugiego dnia seminarium podczas bloku warsztatowego.

Porównania technologii lateksowej i Mutoh UMS dokonał specjalista zarządzania barwą w druku wielkoformatowym, Grzegorz Budkiewicz z działu mediów firmy Atrium Centrum Ploterowe. Rzetelne sprawdzenie za i przeciw pozwoliło wyłonić ekonomicznego i jakościowego zwycięzcę w tej konfrontacji atramentów „eko”. Wskazano też jakimi wiarygodnymi certyfikatami są podpisane i jak to weryfikować w praktyce.

Po lunchu uczestnicy seminarium powrócili na druga turę prezentacyjną, którą rozpoczęła pani Karolina Warkoczyńska z firmy Margot. Firma ta specjalizuje się w dostarczaniu kompletnych systemów sublimacyjnych opartych na drukarkach Mutoh, specjalistycznych termoprasach i kalandrach oraz dedykowanych atramentach. Przedstawiła jakie możliwości, nie tylko tekstylne daje pośredni cyfrowy druk termotransferowy. Od produkcji smyczy, przez  odzież, gadżety, meble, dekoracje po wielkoformatowe flagi.

Drukarnia wielkoformatowa to nie tylko sam druk ale i obróbka poprodukcyjna. Jednym z urządzeń na które trafiają wydruki po wydrukowaniu, są laminatory. Precyzyjny a zarazem niedrogi laminator pneumatyczny marki Shield zaprezentował pan Paul Koch. Udowodnił jakie przewagi ma urządzenie z wbudowanym cichym kompresorem w odróżnieniu od laminatorów opartych na sprężynach.

Prezentacje nośników stosowanych w druku wielkoformatowym, które są wytwarzane na opolskiej linii produkcyjnej Ikonos przedstawili przedstawiciele działu produkcji i sprzedaży. Zaprezentowano dynamiczny rozwój linii produktowych rodzimych materiałów samoprzylepnych i materiałów powlekanych. Światowa jakość materiałów Ikonos, została zauważona w 36 krajach europejskich a także w Afryce, Azji i Australii.

Nie zabrakło też słowa o unikalnej w skali kraju maszynie do cięcia płyt stosowanych m.in. w druku wielkoformatowym na formatki. Przypomnijmy, że użytkownicy płyt Ikonos mają dostęp do bezpłatnej usługi cięcia i planowania rozkrojów płyt on-line.

Przyszła pora na finansowanie czyli równie ważny aspekt planowania rozwoju biznesu wielkoformatowego. Dotacje unijne i nowe programy unijne omówił drugi gość specjalny z  firmy ZAGA, który przedstawił najnowsze programy i dotacje oraz sposoby ich pozyskania w aspekcie poligrafii, druku i produkcji reklamy. Właściciele firmy ZAGA byli dostępni do dyspozycji uczestników przez całe Seminarium.

Cześć prezentacyjną zakończył pan Mariusz Wszołek. W swojej drugiej części prezentacji przedstawił wyniki swoich badań.

Po tak potężnej dawce informacji przyszła pora na integrację oraz kuluarowe rozmowy nie tylko wielkoformatowe. A te można było odbyć podczas kolacji grillowej na tarasie nad jeziorem Dominickim i podczas imprezy w strefie „fun” Hotelu Sułkowski.

Prezentacje, pokazy, warsztaty

Drugiego dnia do dyspozycji uczestników seminarium było kilkunastu specjalistów druku wielkoformatowego z firmy Atrium Centrum Ploterowe oraz przedstawicieli fabryk. W hotelu drukowało i pracowało 20 urządzeń do produkcji wielkoformatowej – wszystkie do dyspozycji gości.

Druk LED i LED-UV reprezentowany był przez urządzenia Mutoh ValueJet 426 UF (ploter LED-UV), Artemis FR 250 UV (ploter rolowo-stołowy) i Mutoh ValueJet 1624X (ploter rolowy).

Druk eko-solwentowy odbywał się na ploterach: Mutoh ValueJet 628, Mutoh ValueJet 1638X, Mutoh ValueJet 1324 oraz Artemis 1801 VD. Ploterem mild-solwentowym cięższego kalibry był Mutoh Spitfire 90. Produkcyjny druk solwentowy w dużej prędkości zaprezentowano na urządzeniu Artemis KM 3224.

Druk sublimacyjny i tekstylny można było zobaczyć na urządzeniach: Mutoh RJ 900 XG i Mutoh ValueJet 1638 WX. Proces ten kończyły prasy Artemis oraz produkcyjny kalander Klieverik GTC 81/1850. Druk bezpośredni na koszulkach był realizowany w technologii bezpośredniej na drukarce Artemis DTG i termoprasie DTG.

Cięcie i grawerowanie można było przetestować na ploterze laserowym Artemis BDR 1309X. Ciekawą prezentacją warsztatową były zgrzewarki do banerów marki Leister. Można było podpatrzeć proces laminacji na laminatorze Shield a nawet zajrzeć do jego środka.

Panel warsztatowy uzupełniły konsultacje z zakresu profilowania kolorystycznego drukarki wielkoformatowej oraz prezentacje najnowszej wersji oprogramowania ONYX.

Wydarzenie objęte było patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Atrium

www.atrium.com.pl

Galeria: Seminarium Wielkoformatowe Atrium - październik 2015

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764