logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Seniorze, uważaj na te numery! Kampania edukacyjna T-mobile

  PR 11.05.2020, przeczytano 670 razy

"Wangiri fraud" to metoda działania przestępców, która wykorzystuje połączenia telefoniczne w celu wyłudzenia pieniędzy. T‑Mobile, operator promujący uważne korzystanie z technologii, wspólnie ze Stowarzyszeniem Manko-Głos Seniora rozpoczął akcję edukacyjną mającą na celu uwrażliwienie seniorów na ten problem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/seniorze%2C-uwazaj-na-te-numery%21-kampania-edukacyjna-t-mobile,386970,artykul.html

Oszuści bardzo często posługują się zagranicznymi numerami telefonów, które na pierwszy rzut oka wydają się nie różnić niczym od polskich. Wykonują krótkie, trwające jeden sygnał połączenia na losowo wybrane numery użytkowników. Przy próbie oddzwonienia, dzwoniący słyszy zazwyczaj sygnał oczekiwania lub zajętego numeru, a w rzeczywistości naliczane są już koszty za połączenie.

- Aby dobrze poruszać się w otaczającej nas rzeczywistości znajomość technologii jest niezbędna. Każdy z Nas powinien wiedzieć jak z niej korzystać – jej nieznajomość może bowiem zagrażać naszemu bezpieczeństwu. Dlatego tym bardziej chcemy zatroszczyć się o seniorów i edukować ich w tym zakresie. Mamy nadzieję, że dzięki takim działaniom jak akcja „Seniorze, uważaj na te numery” wszyscy użytkownicy sieci będą czuli się bezpiecznie - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej T‑Mobile.

Aby ochronić osoby starsze przed tego typu wyłudzeniami T‑Mobile wspólnie ze Stowarzyszeniem Manko-Głos Seniora rozpoczął działania edukacyjne. Operator opracował serię artykułów mających na celu wyjaśnienie na czym polega metoda „wangiri fraud” i jak się przed nią obronić. Dodatkowo, przygotowana została broszura edukacyjna, która w przystępnej formie tłumaczy mechanizm oszustwa. Zostanie ona, we wsparciu ze Stowarzyszeniem, rozprowadzona bezpośrednio do domów osób starszych, organizacji seniorskich i gmin partnerskich. W kolejnych miesiącach do Uniwersytetów Trzeciego Wieku i Klubów Seniora trafią także specjalne plakaty.

- Od 8 lat Stowarzyszenie MANKO - Głos Seniora wspiera seniorów poprzez aktywizacje, edukację i ochronę przed nieetycznymi praktykami biznesowymi. Kampania została zainicjowana dzięki zgłoszeniom pokrzywdzonych w ten sposób seniorów. T‑Mobile jest jedynym operatorem, który docenił wagę problemu i włączył się do naszej akcji - mówi Łukasz Salwarowski, Prezes Stowarzyszenia MANKO - Głosu Seniora.

Źródło: T-Mobile

www.t-mobile.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764