Zajęcia z dziennikarzami, pierwsza w Polsce prezentacja samochodu koncepcyjnego Volvo oraz wystawa skandynawskiego designu, to zaledwie kilka elementów programu Volvo Design, którego autorem jest agencja public relations Sensors.
Celem projektu budowanie wizerunku Volvo jako firmy myślącej o nowoczesnych użytkownikach, a także przybliżenie znaczenia i zakresu współczesnego designu.
Volvo Design ma zachęcić do dyskusji na temat aktualnych trendów w obszarze designu, a także przenikania się sztuki wysokiej z produkcją przemysłową. Podczas zajęć Akademii Designu, przedstawiciele świata sztuki i świata mediów dyskutują o historii designu, poznają sylwetki i prace czołowych polskich i światowych projektantów. Założeniem programowym w kolejnych latach jest prezentacja i promocja współczesnych, polskich osiągnięć w dziedzinie wzornictwa, a następnie promocja najbardziej obiecujących artystów. Volvo, pozycjonowane jako ekspert w dziedzinie designu, poprzez projekt ma okazję zaprezentować mediom, a przez to swoim potencjalnym Klientom, nowatorskie możliwości firmy. Program Volvo Design pokazuje też zaangażowanie koncernu w najbardziej wymagającą grupę klientów na rynku wysokiej klasy pojazdów – grupę niezależnych kobiet.
„Projekty takie jak Volvo Design pozwalają Agencji na pokazanie strategicznego myślenia i pełnych możliwości firmy. Program, jaki zaproponowaliśmy Klientowi prezentuje nasze know how, ale również skuteczność działania. Mamy nadzieję nadal rozwijać naszą współpracę z Volvo Auto Polska, realizując inne autorskie projekty.” – mówi Katarzyna Przewuska, Managing Director agencji Sensors.
Narzędziem komunikowania projektu Volvo Design w ważnym dla Klienta środowisku mediów lifestylowych i designerskich były zajęcia Akademii Designu. Dzięki temu Volvo nawiązało dialog z opiniotwórczą grupą mediów, a także środowisk twórczych, takich jak znani projektanci i celebrietes. Przekaz dodatkowo został wzmocniony spektakularnym eventem, na którym zaprezentowano samochód koncepcyjny zaprojektowany przez kobiety - Your Concept Car (YCC). W ramach tego wydarzenia agencja zaplanowano także sesję zdjęciową w magazynie „Playboy”, której głównym bohaterem było YCC.
Do projektu dedykowana została specjalna strona www.volvodesign.pl, na której znalazły się szczegóły dotyczące projektu, najnowsze informacje na temat ciekawych wystaw i imprez związanych z designem. Zainteresowani wykładami otrzymali możliwość pobrania ze strony filmu dokumentującego poszczególne zajęcia Volvo Design Academy. Na temat projektu powstał specjalny numer newslettera wewnętrznego Volvo Auto Polska - „Klaksonu”, który został rozesłany do sieci dealerskiej. Volvo Design został opisany także na łamach CRM-owego magazynu „LIV”, skierowanego do Klientów Volvo.
W imieniu Klienta Sensors do programu pozyskała partnerów: agencje kreatywną Brainshop U-boot, interaktywną K2 Internet oraz dom mediowy MindShare. Dodatkowo Volvo Design wsparły AMS oraz ProfiLab. Honorowy patronat nad programem objęła Ambasada Szwecji, patronaty mediowe dały natomiast kwartalnik „2+3 D” oraz magazyn „Playboy”.
Należąca do grupy Euro RSCG agencja Sensors współpracuje z Volvo Auto Polska od 2004 roku.
Źródlo: Sensors