Senuto – polska platforma do optymalizacji działań SEO – wprowadza sześć nowych narzędzi. Dzięki nim użytkownicy będą mogli jeszcze dokładniej sprawdzać i dobierać słowa kluczowe oraz analizować domeny konkurencji – tym samym zapewniając sobie znacznie większą widoczność w wynikach wyszukiwania Google.
Celem Senuto jest kompleksowe wspieranie działań SEO naszych klientów. Chcemy, aby wchodząc na platformę mieli poczucie, że są tutaj wszystkie niezbędne do ich pracy narzędzia. Z tego względu cały czas pracujemy nad rozszerzaniem funkcjonalności, czego efektem jest 6 wprowadzonych niedawno funkcji – mówi Damian Sałkowski, kierujący Senuto.
Najnowsze zmiany na platformie dotyczą m.in. możliwości związanych z doborem słów kluczowych.
Najważniejsze funkcje to:
- Wszystkie słowa domen – pozwala na zebranie w jednej tabeli wszystkich słów kluczowych, na które widoczne są określone domeny. Jest to idealne rozwiązanie dla firm posiadających bardzo zbliżoną konkurencję i chcących w szybki sposób wyszukać słowa kluczowe pasujące do branży oraz ich cechy. Wystarczy wprowadzić kilka domen, a platforma wyznaczy listę unikalnych słów, na które te domeny są widoczne w zakresie pozycji 1-50.
- Historia serp’ów dla słowa kluczowego – narzędzie pozwala sprawdzić jakie domeny występowały na dowolne słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania, począwszy od 9 listopada 2015 aż do dziś. Za jego pomocą użytkownik jest w stanie prześledzić interesujące go słowo kluczowe i sprawdzić jego pozycję w rankingach wyszukiwarki.
- Pozyskane/ utracone słowa – ta funkcja pozwala wyznaczyć słowa, które w określonym dniu zaliczyły wzrost lub spadek. Dzięki niemu posiadacze własnych serwisó będą mogli stwierdzić czy wzrost lub strata ruchu z wyszukiwarki była spowodowana obniżeniem pozycji konkretnych słów kluczowych.
- Dodatkowe słowa kluczowe – ta funkcja pozwala wyznaczyć słowa kluczowe, na które domena nie jest widoczna w TOP 50 wyników wyszukiwania, a zgodnie z algorytmem powinna być. Działa w oparciu o słowa kluczowe, na które domena jest widoczna oraz na podstawie słów konkurencji. Narzędzie umożliwia budowanie bazy słów kluczowych (keyword research) za pomocą dosłownie jednego kliknięcia.
- Not provided detector - kolejną istotną zmianą w Senuto jest wprowadzenie narzędzia, które umożliwia sprawdzanie z jakich słów kluczowych określona domena ma najwięcej ruchu. Not provided detector bazuje na obecnej pozycji domeny oraz miesięcznej liczbie wyszukiwań danego słowa kluczowego. Algorytm Senuto wyznacza słowa, z których domena pobiera z wyszukiwarki najwięcej ruchu.
- Analiza konkurencji - to narzędzie pozwala w bardzo zaawansowanym stopniu porównać widoczność swojej domeny do konkurencji. Umożliwia zestawienie własnej witryny z konkurencyjnymi stronami na wiele różnych sposobów.
Czym jeszcze zaskoczy swoich użytkowników Senuto? W najbliższych tygodniach chcemy wypuścić nową funkcję audytu. Ta obecna umożliwia zbadanie i sprawdzenie strony, pracujemy nad rozszerzeniem tej funkcji. W niedalekiej przyszłości planujemy również wprowadzenie danych umożliwiających badanie reklam płatnych w wyszukiwarce - zdradza najbliższe plany Damian Sałkowski.
Źródło: Senuto